SupenNanny: Miten ihmiset ette osaa kasvattaa lapsianne?
Mikä siinä lasten kasvatuksessa on niin vaikeaa? Suurin osa nykylapsista kiroilee, ei ole käytöstapoja, tehdään mitä huvittaa ja vanhempien ihmisten sana ei paina mitään.
Tässä vastaus
KURI!! Lapsilla pitää olla kunnon kuri ja johdonmukaiset säännöt. Eipä se sen vaikeampaa ole.
Kommentit (76)
Kunnolla vitsalla perseelle ja asiat muuttuu. Pysyy kersat kurissa ja nuhteessa.
Olen kasvattanut 999 lasta itse. Itse karvaisena äitinä olen laittanut kyllä lapseni kuriin.
Kyllä isovanhempien ja ystävien pitäisi kertoa jos lapsilla ei ole kunnon kuria...
snäppäämua kirjoitti:
Olen kasvattanut 999 lasta itse. Itse karvaisena äitinä olen laittanut kyllä lapseni kuriin.
Mitä kummaa!?
Itse kun olin nuori ja siskon kanssa juostiin sisällä kielloista huolimatta, tuli ukki ja nosti molemmat hiuksista seinälle. Ei juostu enää sen jälkeen.
Kyllä vanhempien on hyvä näyttää kuka määrää ja ketä kuunnellaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun olin nuori ja siskon kanssa juostiin sisällä kielloista huolimatta, tuli ukki ja nosti molemmat hiuksista seinälle. Ei juostu enää sen jälkeen.
No, vaikka kuinka ennen hakattiin ja pahoinpideltiin, ei se silti poistanut sitä, että ihmiset tekivät asioita luvatta. Jos asiaa tarkastelee tilastojen valossa, niin rikollisuus ja väkivalta on vähentynyt sen myötä, kun ruumiillinen kuritus on vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Meillä ukilla oli auktoriteettia ja se riitti kun tiukasti sanoi. Tietysti jos ei muuhun pysty niin helposti turvautuu väkivaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vaikka kuinka ennen hakattiin ja pahoinpideltiin, ei se silti poistanut sitä, että ihmiset tekivät asioita luvatta. Jos asiaa tarkastelee tilastojen valossa, niin rikollisuus ja väkivalta on vähentynyt sen myötä, kun ruumiillinen kuritus on vähentynyt.
No kun miettii nykypäivää niin asiat ei oo ikinä ollut näin huonosti. Nykynuoriso tekee vaikka mitä tyhmyyksiä ja rikollisuutta. Kyllä aiemmin asiat oli paremmin kun lapsilla oli kunnon kuri..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun miettii nykypäivää niin asiat ei oo ikinä ollut näin huonosti. Nykynuoriso tekee vaikka mitä tyhmyyksiä ja rikollisuutta. Kyllä aiemmin asiat oli paremmin kun lapsilla oli kunnon kuri..
Rikollisuus on kuitenkin vähentynyt. Samoin lasten tapaturmaiset kuolemat.
Lapset ovat erilaisia. Minä olin aina kiltti. Ei tarvittu sääntöjä eikä kuria. En osaisi kasvattaa villiä lasta, kun en itse sellainen ollut.
Nykyään toitotetaan joka suunnasta, että kuria ei saa pitää, koska se on lapsille traumaattista ja itsetuntoa heikentävää ja sitä paitsi moraalisesti todella väärin, koska siinä käytetään julmasti valtaa pieneen puolustuskyvyttömään lapseen.
Samaan aikaan selostetaan, että kaikki kyllä ratkeaa, kunhan lasten tunteita sanoittaa tai jos ei ratkea, niin sitten lapsessa täytyy olla jotain lääketieteellista vikaa ("erityislapsi").
https://thl.fi/fi/web/hyvinvoinnin-ja-terveyden-edistamisen-johtaminen/…
Nykylapset söhlää vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mä just mietin nykypäivää, ja sen perusteella sanon, että todella, asiat ovat nykyään paremmin! Nuorisolla menee keskimäärin asiat hyvin, nuorisorikollisuus ja nuorten väkivaltaisuus on vähentynyt.
Ap, kerropa neuvolassa neuvolantädille, että pidät lapselle kurin, niin se tekee teistä lasun.
Senkin mainitseminen, että asettaa lapsille rajat herättää neuvolantädissä närkästystä, mutta ei välttämättä johda vielä jatkotoimenpiteisiin.
Olipa hölmö aloitus. Kun tarvitaan kuria, on jo mennyt pieleen!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään toitotetaan joka suunnasta, että kuria ei saa pitää, koska se on lapsille traumaattista ja itsetuntoa heikentävää ja sitä paitsi moraalisesti todella väärin, koska siinä käytetään julmasti valtaa pieneen puolustuskyvyttömään lapseen.
Samaan aikaan selostetaan, että kaikki kyllä ratkeaa, kunhan lasten tunteita sanoittaa tai jos ei ratkea, niin sitten lapsessa täytyy olla jotain lääketieteellista vikaa ("erityislapsi").
Mulla on kaksi lasta. Toisella on erityistarpeita. Koskaan en ole kuullut että kuria ei saisi pitää. Meillä on rajat, säännöt ja kuri. Mutta kukaan ei meillä lyö toista. Jos aikuiset ei osaa pysyä rajoissa, niitä on ihan tirha vaatia lapsiltakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun katsoo Nannyn jaksoja niin vaikka kuinka vanhemmat on "sanoittanut" tunteita ei ole mitään hyvää tullut. Kunnon jäähypenkki vaan ja sinne istumaan vaikka väkisin.
"asettaa rajat" viittaa myös kyvyttömyyteen ohjata lasta positiivisesti.
No eivätpä ihmiset ole tainneet ennenkään sen paremmin osata.