Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostaa kesämökki ja laittaa se sitten kesäksi vuokralle?

Vierailija
18.03.2013 |

Minä en kyllä ymmärrä näitä ihmisiä, jotka ostaa kesämökin ja maksaa sitten  lainaa pois sillä että vuokraavat koko kesäksi mökin pois. Jos mä ostaisin kesämökin niin kyllä mä siellä olisin kesät. KESÄmökki. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 12:46"]

Minä en kyllä ymmärrä näitä ihmisiä, jotka ostaa kesämökin ja maksaa sitten  lainaa pois sillä että vuokraavat koko kesäksi mökin pois. Jos mä ostaisin kesämökin niin kyllä mä siellä olisin kesät. KESÄmökki. 

[/quote]

Yksinkertaista? Osalla ihmistä on ilmeisesti vähemmän lomaa kuin sinulla, esim. 4 viikkoa kesällä. Tuo aika vietetään mökillä ja loppukesä vuokrataan pois. Vuokratuotolla maksetaan mökin ylläpitokustannukset koko vuodelta. Mistä kohtaa tuo ei ole järkevää??

Vierailija
2/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin kallis mökki lainarahalla ja kieltämättä kun tätä kysymystä ajattelee, niin hitsin paljon parempihan se olis vuokrata. Sais lainarahoja kasaan enemmän kerralla ja mitä nopeammin lainasta pääsee eroon, sitä parempi. Mä vain satun rakastamaan meren rannalla loikoilua, joten en ehkä pystyisi vuokraamaan mökkiämme, koska haluan nauttia siitä itse. Huomisesta ei koskaan tiedä. Hautaan ei saa rahaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole mahdollisuutta pitää lomaa kesällä. Mökkeillä voi ympäri vuoden.

Kesämökki sana on jäänne ajalta jolloin mökkeihin ei rakennettu kunnollisia lämpöeristyksiä. Nykyiset mökit soveltuvat ympärivuotiseen käyttöön.

Jos minulla olisi rahaa sijoittaa niin voisin ostaa mökin ja vuokrata sitä edelleen, hyvältä vaikuttava bisnes.

Vierailija
4/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitus

Vierailija
5/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä mökki, jossa vietämme kesää, ja sijoitusmökki, jota vuokraamme. Vuokratuloilla maksaa kevyesti kahta mökkilainaa nopeassakin aikataulussa pois.

Vierailija
6/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ostaa sitten mökki tästä ihan läheltä, että pääsis töissäkin käymään.

Mä en taas ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka osaa mökin, maksaa siitä vuosia ja se on käytössä vain neljänä - viitenä viikkona vuodessa ja muutamia pitkiä viikonloppuja. Ihan hönttiä hommaa.

Fiksumpaahan se vuokraaminen on.

Vierailija
7/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 13:07"]

Meillä on sekä mökki, jossa vietämme kesää, ja sijoitusmökki, jota vuokraamme. Vuokratuloilla maksaa kevyesti kahta mökkilainaa nopeassakin aikataulussa pois.

[/quote]

Lisää vielä ennen kun ehditään huomauttaamaan, että kesä on lyhyt ja vuokra aika täten myös lyhyt niin mökkiä vuokraa syksyllä ja talvelle esim. metsästäjät

Vierailija
8/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sijoitus. Meillä on kesämökki, jota vuokraamme aina. Emme ole mökki-ihmisiä eikä Suomen tyypillinen kesäsää kiinnosta. Joten mökki koko kesäksi vuokralle ja itse matkustamme ulkomaille.

Vierailija
9/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo kysymys, lienee päivän tyhmin.

Kysyjää varmaan ihmetyttää miksi joku ostaa toisen tai useampiakin asuntoja ja laittaa ne vuokralle.

Vierailija
10/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot ja mökit ovat sijoitus. Jos osaa ostaa oikeaan aikaan, niin sijoituksen arvo säilyy ikuisesti ja usein jopa nousee.

Vierailija
11/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä jokainen saa tehdä omaisuudellaan mitä lystää. Mökin arvo nousee, jos sattuu olemaan rantamökki ja vuokraamalla saa omiaan pois. Sitä kutsutaan sijoittamiseksi.

terv. kolmen yh

Vierailija
12/17 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ihmisen pitää omistaa kesämökki, kun sellaisen voi vuokratakin ?. Sääskien syötävänä, ei kiitos... viikko ehkä menisi vuodessa, mutta ei ole sellaiseen jaksanut "eläytyä" kuin max. 1 yö elämäni aikana.

Vierailija
13/17 |
07.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, turha mökkiä on tyhjänä pitää. Jos saa asiallisia vuokralaisia, niin parempi. Ja ne ajat mitä ei vuokraa, niin on sitten ite / fiksailee vuokrausta varten.

Esim jos ite on vaik ulkomaan reissussa, ei kerkee mökkiä hyödyntämään.

Parempi vesistön äärellä on olla 100.000 e:n mökki, kuin laittaa 100.000 autoon/veneeseen.

Tietty edellyttää käyttöä. Rakennukset vanhenee, käytettiin tai ei.

Vierailija
14/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän periaatteessa sen että mökkiä pidetään puoliksi sijoituksena, eli vuokrataan ne viikot joille saadaan vuokralainen ja käydään itse mökillä kun muita tulijoita ei ole.

Olen harkinnut samaa, koska haluaisin mökin jostakin vaellusreittien lähettyviltä, mutta asiassa on pari muttaa: Mökin arvo ei nouse kuten sijoitusasunnon, eli siitä tuskin saa myydessä omiaan pois eikä siitä ehkä pääse eroon ollenkaan. Ja jos aikoo vuokrata mökkiä, niin pitää asua mökin vieressä, jotta voi käydä tarkistamassa paikat ja siivoamassa jokaisen vuokralaisen jälkeen. Tai palkata joku lähellä asuva tekemään tuo, mutta silloin tuotto menee palkkoihin.

Vierailija
15/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me emme ostaneet mökkiä lainarahalla, mutta  olemme pitäneet sitä vuokralla siitä lähtien kun huomasimme miten tuolla tienaa. Me saamme kesäkuukausina n. 6-7 000 €/kk mökkivuokrana. 

Mielellään lomailemme itse sitten jos mökki on vapaana koska tuolla rahalla katetaan kaikki mökin ja oman kodin kulut, lomaillaan itse ulkomailla ja rahaa jää vielä säästöön.

Vierailija
16/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuokralaisena samassa mökissä jo kahdeksan vuotta. Vuokranantajallani on 20  eri tasoista eri suunnilla olevaa vuokramökkiä joko kesä-tai ympärivuotiseen käyttöön noin 100 km säteellä hänen omasta "mökistään". Vuokraustoiminta on hänen eläkeharrastuksensa ja osti taas jonkun mökkeilyyn kyllästyneen perheen mökin, jonka purkaa ja rakentaa tilalle uuden.

Minulla on todella ihana paikka järven rannalla :mökki on uudistettu ja kunnostettu ja vuokra on edullinen suhteessa markkinahintoihin. En pystyisi omistamaan mökkiä, sillä en osaa  nikkaroida saati ratkaista vesipumpun teknisiä ongelmia. On helppo soittaa vuokraisännälle ja pyytää apua.

Ja mitä tulee mökkinaapureihin, jotka omistavat mökin, niin niiden hapannaamojen sijaan toivoisin iloisia vuokralaisia tilalle. Mökin omistaminen ei selkeästikään ole onni!

Vierailija
17/17 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua vieraita ihmisiä sotkemaan meidän mökkiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä