Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä meidän taloudellisesta tilanteesta?

Vierailija
18.03.2013 |

Nettotulot yhteensä minulla ja miehelläni 3100€/kk. Olen siis nyt äitiyslomalla. Tulot hieman isommat kun palaan osa-aikatyöhöni.

Lainaa 200000€. Talon arvo 320 000€.

Kolme lasta. Kuukaudessa jää rahaa kaikkien laskujen ja asumismenojen, lainanlyhennysten  ym. jälkeen n. 1100€, josta pitää siis ostaa ruoka, vaatteet, laittaa säästöön ym. joihin voi siis itse vaikuttaa.

Riittäisikö teillä? Meillä nimittäin riittää kivasti ja saadaan reissattuakin lähes vuosittain ulkomailla. Lapset tosin pieniä vielä. Mietin vain sitä kun joillakin paljon suurempi tuloisolla tuntuu olevan aina niin tiukkaa eikä ole varaa ja valitetaan ja ihmetellään miten me pystymme... 

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kun lapset kasvaa ja menee päivähoitoon, Maksatte maksimimaksut, lapset alkavat harrastamaan, tulee kausimaksut ym. Isompien vaatekulut, liikuntavarusteet jen.

Jos teillä menee 2000 eur/kk laskuihin + lainanlyhennykseen niin teillä on ilmeisesti aika pitkä laina-aika?

Vierailija
2/3 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi!

Uskon, että silloin kun lapset ovat niin isoja, että menee paljon rahaa harrastuksiin ym, olen itsekin kokopäivätyössä osa-aikatyön sijaan. Toivottavasti tämä toiveeni toteutuu :) Olemme budjetoineet elämämme niin, että riittää kun mieheni käy kokopäivä työssä ja minä olen kotona lasten kanssa, tai jos miehen työtilanteessa tapahtuu jotain kauheita, molemmat käy osa-aikatyössä. Mies on alalla, josta eivät työt lopu ihan heti.

Meidän laina-aikamme 23 vuotta. Juuri rakennutimme talon, johon omaa rahaa laitoimme n. 100 000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti saatte tuohon päälle reilu 350 € lapsilisiä? Vuodessa tekee reilu 4000 € joten jo niillä yhden ulkomaan reissun tekee.. 

Pienet lapset pienet menot, isot lapset isot menot. Näin se vaan on, en ihmettele yhtään rahojen riittämistä, mutta myöhemmin voisi noilla tuloilla tehdä tiukkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä