Ilmoitustaululle joku 15v. tyttö laittanut lapun, että vie koiria lenkille
ja hoitaa lapsia pientä korvausta vastaan.
Onko kuitenkaan pieni korvaus 8e/h? Kysynpä vaan.
Kommentit (29)
Ilmaiseksiko pitäisi?
IMO ihan hyvä korvaus. Jos ei halua maksaa niin sitten varmaan itse vie koiransa ja hoitaa kakaransa. Iyse en liikahtaisi alle 20e/h.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 17:52"]
[/quote]
Et todellakaan "vain kysy".
Köyhänä ja pihinä pidät tuota summaa jotenkin suurena ja haluat valittaa siitä.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 17:52"]
[/quote]
On.
Ei ole pieni korvaus. Ei kuitenkaan maksa siitä summasta veroja eikä tyel-maksuja. Tuon ikäiset voi ehkä hyvällä tuurilla päästä töihin tienaamaan johonkin pikaruokalaan tai kauppaan ja silloin lähtöpalkka on noin 7€/h ja siitä maksetaan verot ja tyel-maksut.
Lisäksi koiran lenkkeilyttäminen on aika letkeätä puuhaa. Minä voisin tehdä sitä ihan ilmaiseksi, jos kehtaisin kysyä naapureilta koiraa lainaan.
Kyllä mä maksaisin, ihan hyvä palkka. Koiran ulkoilutus ei ole mitään helppoa hommaa. Joutuu kävelemään kilometrikaupalla ja vielä jos on suurempi koira, hallitsemaan sen koirankin kun tulee toisia koiria vastaan, tai tapahtuu jotakin ennalta arvaamatonta.
En itsekään ulkoiluttaisi kenenkään koiraa alle tuon taksan.
Enkä varsinkaan, hoitaisi lapsia alle 10 euron tuntipalkalla. Riippuu tietysti lapsista. Ehkä jotain 4v
ylöspäin voisin hoitaa, jos olisivat suht. rauhallisia tapauksia.
Uskomatonta, että jollekin 15 veelle ihmiset maksaisivat jopa 10e tunnissa lastenhoidosta. Siis eihän lähihoitajatkaan saa kymppiä aloituspalkkana ja siitä menee vielä verotkin ym. pois!
Kyllä olisi todella hyvä palkka, jos saisi 10e verottomana käteen!!
Itselläni on nyt lähes 15 vuoden lähihoitajahommien jälkeen palkka reilu 13e BRUTTONA!
On pieni korvaus. Ei tyttö sitä kuitenkaan pysty kokopäiväisesti tekemään vaan haluaa tienata vähän taskurahoja. On ihan eri asia tehdä pieniä keikkoja kun olla kokopäivätyössä. 15-vuotiaan ei kuulu maksaakaan tyel-maksuja.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:44"]
Ei ole pieni korvaus. Ei kuitenkaan maksa siitä summasta veroja eikä tyel-maksuja. Tuon ikäiset voi ehkä hyvällä tuurilla päästä töihin tienaamaan johonkin pikaruokalaan tai kauppaan ja silloin lähtöpalkka on noin 7€/h ja siitä maksetaan verot ja tyel-maksut.
Lisäksi koiran lenkkeilyttäminen on aika letkeätä puuhaa. Minä voisin tehdä sitä ihan ilmaiseksi, jos kehtaisin kysyä naapureilta koiraa lainaan.
[/quote]
Jep jos koira on koulutettu ja osaa käyttäytyä. Silloinhan sitä voi pitää jopa vapaana, vie metsään juoksemaan, sille voi heitellä keppiäkin ja itse voi istuskella paikallaan jossain kivellä, tai viedä järveen uimaan missä se saa liikuntaa. Tunti, pari tai kolmekin sujuu mukavasti. Mun koira on kyllä tämmöinen.
Jos se ei ole koulutettu, sellaisen ulkoilutus voikin olla yhtä helvettiä. Esim. mun äidin koira rääkyy remmin päässä ja pyörii kuin dervissi, kun vaan näkeekin toisen koiran. Samallalailla kiljuu pyöräilijöille. Eikä sitä voi pitää vapaana yhtään, ei missään. Karkaa heti.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:57"]
Uskomatonta, että jollekin 15 veelle ihmiset maksaisivat jopa 10e tunnissa lastenhoidosta. Siis eihän lähihoitajatkaan saa kymppiä aloituspalkkana ja siitä menee vielä verotkin ym. pois!
Kyllä olisi todella hyvä palkka, jos saisi 10e verottomana käteen!!
Itselläni on nyt lähes 15 vuoden lähihoitajahommien jälkeen palkka reilu 13e BRUTTONA!
[/quote]
No sulla on säännöllinen työaika. Olisitko valmis tekemään tuolla hinnalla pari tuntia päivässä siten, että sinut kutsutaan satunnaisesti töihin, jos kutsutaan?
Tuo 15vee varmaan tekee juuri pari tuntia muutamana päivänä viikossa tarvittaessa. Silloin olisi kova palkka, jos tarjoaisit vakituisen työsuhteen 7,5 tuntia viitenä päivänä viikossa.
Lapset on arvokkainta mitä minulla on, eikä niitä voi rahalla korvata jos rikki menevät. Alle 5-vuotiasta en jättäisi edes noin halvalle lastenvahdille vaan mieluummin hyvä ja kokenut hoitaja, joka maksaa. Koiran ulkoilutukseen pienelle koiralle kelpaisi tuolla iällä ja hinnalla tai sitten isomman lapsen hoitajaksi.
15 vuodessa on palkat nousseet, ei kait lähihoitajiakaan alle 12e/h saa töihin, tuo taitaa olla lähtöpalkka..
En palkkaisi, lähistöllä on yksi koirankusettaja joka ajelee bussilla koiralauman kanssa ja varmaan käärii hyvät rahat, kun omistajat luulevat koirien olleen pitkälläkin lenkillä. Lisäksi minimipalkat alkavat seitsemästä eurosta, todellakaan en maksaisi vitosta enempää.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:44"]
[/quote]
Jep jos koira on koulutettu ja osaa käyttäytyä. Silloinhan sitä voi pitää jopa vapaana, vie metsään juoksemaan, sille voi heitellä keppiäkin ja itse voi istuskella paikallaan jossain kivellä, tai viedä järveen uimaan missä se saa liikuntaa. Tunti, pari tai kolmekin sujuu mukavasti. Mun koira on kyllä tämmöinen.
Jos se ei ole koulutettu, sellaisen ulkoilutus voikin olla yhtä helvettiä. Esim. mun äidin koira rääkyy remmin päässä ja pyörii kuin dervissi, kun vaan näkeekin toisen koiran. Samallalailla kiljuu pyöräilijöille. Eikä sitä voi pitää vapaana yhtään, ei missään. Karkaa heti.
[/quote]
Kukaan ei varmasti anna 15v tytölle koiraa ulkoilutettavaksi joka ei osaa käyttäytyä hihnassa, ellei kyseessä ole minikokoinen koira. Itse en olisi antanut kenellekään meidän urosta joka ei sietänyt uroksia ja painoi 40kg, en edes aikuiselle. Hyvin koulutetun koiran joka ei muista piittaa voi antaa toisten lenkitettäväksi, enkä antaisi noin nuorelle edes hyvin koulutettua isokokoista.
Ja itse voisin viedä naapureiden koirat lenkille ihan siitä syystä, että meillä ei ole tällä hetkellä koiraa ja tuntuu jotenkin orvolta käydä lenkillä ilman koiraa. Pimeällä turvattomalta. Eli hyvin voisin viedä isomman koiran vaikkei osaisi hihnassa kovin hyvin käyttäytyä.
En maksaisi ja en antaisi lapsiani hoitoon lapselle. Musta 8 euroa on paljon, ainakin koiran ulkoiluttamisesta. No olenkin hoitanut lapseni itse. Nuorin on jo 9v.
On halpaa, kun sun ei tartte maksaa työnantajan sivukulujakaan. Ei 15-vuotias muutenkaan maksaisi mitään veroja noin vähistä ansioista. Ei tossa palkoille pääse. Kahden tunnin lenkki 16 euroa, onko susta paljon?
Huoh.