Riittääkö 70 euroa kolmen hengen ruokaostoksiin viikossa?
Mies suostui antamaan vain 70 euroa viikon kauppaostoksiin.
Minä siis käyn kaupassa ja teen ne ruuat ja hoidan lapsen.
Miehelle kuuluu kotitöistä ainoastaan tiskit, jotka tekee noin kerran kahdessa viikossa. Kaiken muun teen minä.
Käyn itsekin töissä, ja maksan puolet vuokrasta ja sähköstä. Nähtävästi myös ruuasta vaikka palkka huomattavasti pienempi kuin miehellä.
Miten saisin tuon 70 euroa riittämään?
Kommentit (22)
Syötte paljon juuresruokia, ja puuroja. Ei tuoretta salaattia, vaan pakastevihanneksia. Lihat voit etsiä -30%tarralla, ja pakastaa.
Ehkä mieheltä heruu enemmän ruokarahaa kun huomaa miten ankeat tarjottavat saa tuolla summalla =D
Varsinkin kun varmaan tarvii vessapaperia, samppoota, hammastahnaa jne ruokien lisäksi....
Käytä kattiloita Prisman infossa kuitin kera ja kerro kuinka oli käynyt. Tietävät siellä kuinka toimia asian kanssa. Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia reklamaatioista ja asiat ovat kääntyneet parhain päin. Lidl on halpa paikka. Suosittelen! Tosin kannattaa varoa, ettei sorru "halpaan" suklaaseen ja makujogurteihin.. : )
Mies ymmärtää tuon vissiin tasa-arvoksi, minua pökerryttää. Kun on yhteinen perhe, niin menot ja tulot ovat yhteiset, ainakin minun mielestäni. Mies ei halua jakaa omastaan yhteiseen hyvään, laita se mäkeen.
Ei jos asut Suomessa, monessa muussa maassa kyllä ja saat laatuakin.
Jätä tuollainen laiska ja saita sika !!!
Kyllä se riittää, jos kukaan ei ole suursyömäri. Me pärjättäisiin loistavasti tuolla rahalla, vaikka teini-ikäinen onkin täällä pohjaton kaivo.
Suomalaiset eivät vieläkään tunnu tajuavan, että esim. lihaa, kanaa tai kalaa, ei tarvitse joka aterialla, ja siinä säästää jo pitkän sentin:)
Ihan sama pärjääkö tuolla rahalla mutta jos minun vastuullani olisi ruoan hankkiminen ja valmistaminen niin en todellakaan hyväksyisi mitään miehen etukäteen määrittelemää summaa (paitsi jos se olisi huomattavan korkea) vaan jos säästää pitää niin sitten voisimme yhdessä miettiä mitä syödään ja paljonko se maksaa, ja otan sitten rahaa sen verran kun tarvitsee. En ole mikään miehen palvelija joka ottaa armopalana sen minkä saa, etkä ole sinäkään. Nyt ryhtiä hyvä nainen, älä nöyristele!
turhaa valitusta,meillä minä maksan,lainat,autot,sähkön,veden ym. muija ostaa ruuat,maksaa lainanhoitotilille 250€/kk ja hoitaa kotityöt,itse en tee kotitöitä ja olenkin sanonut että jos mun hommiksi tulee kotitöitä silloin muija alkaa tekemään,puita,lumi,piha,töitä ja vanhassa ok talossa aina jotain remonttia.
molemmat käydään töissä.
periaatteessa 70€/viikko pitäisi riittää ruokiin,meillä ainakin kun itse saan töistä ruuan päivällä.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 19:16"]
Käytä kattiloita Prisman infossa kuitin kera ja kerro kuinka oli käynyt. Tietävät siellä kuinka toimia asian kanssa. Minulla on pelkästään hyviä kokemuksia reklamaatioista ja asiat ovat kääntyneet parhain päin. Lidl on halpa paikka. Suosittelen! Tosin kannattaa varoa, ettei sorru "halpaan" suklaaseen ja makujogurteihin.. : )
[/quote]
Lidl on vaarallinen paikka, jotenkin kummasti sieltä tarttuu aina mukaan se ihana sukla, se missä on kokonaisia hasselpähkinöitä.. Eikä paistopisteen ohi voi kävellä nappaamatta mukaan croissantteja =D
Joo, ei oo itsehillintää eikä selkärankaa..... Onneks ei käydä päivittäin kaupassa =D
Jos mies antaa 70 euroa per viikko ruokaostoksiin ja sinä vaikka laitat 20 euroa omasta palkastasi, niin kyllä taatusti riittää ruokaan.
täh? Tietenkin riittää! Lapsi saa ilmaisen ruuan päivällä eli tarvitsette vain yhden lämpimän ruuankin. Miten kalliisti ihmiset oikein syövät?
Että jotku on idiootteja! Itse olen minimi äippärahalla, maksan puolet vuokrasta, sähköstä, vedestä ja TIETENKIN myös ruoasta vaikka mies töis! Toki miehellä menee vähä enemmän rahaa ruokaan. Ja todelalkin tuolla saa viikon ruoat jos vähä kattoo mitä ostaa. Kehtaat vielä valittaa kun saat mieheltäsi ruokarahaa, miehet tykkää itsenäisistä naisista eikä rahan ruinaajista. Vaikka itsellä tiukkaa tekisikin rahan kans niin on sitä KUNNIANHIMOA näyttää että osallistun yhtä paljo talouteen kuin mies. Ps. saan joka kuukausi vielä säästöönkin rahaa joten et edes elä kädestä suuhun vaikka puolitetaan kaikki perheen kulut.
Että jotku on idiootteja! Itse olen minimi äippärahalla, maksan puolet vuokrasta, sähköstä, vedestä ja TIETENKIN myös ruoasta vaikka mies töis! Toki miehellä menee vähä enemmän rahaa ruokaan. Ja todelalkin tuolla saa viikon ruoat jos vähä kattoo mitä ostaa. Kehtaat vielä valittaa kun saat mieheltäsi ruokarahaa, miehet tykkää itsenäisistä naisista eikä rahan ruinaajista. Vaikka itsellä tiukkaa tekisikin rahan kans niin on sitä KUNNIANHIMOA näyttää että osallistun yhtä paljo talouteen kuin mies. Ps. saan joka kuukausi vielä säästöönkin rahaa joten et edes elä kädestä suuhun vaikka puolitetaan kaikki perheen kulut.
No siis meillä tällainen käytäntö sen takia koska minä siellä kaupassa käyn ja ostokset kotiin raahaan, teen ruuan ja siivoan vessat,lattiat,lapsen lelut...kaiken..
Minusta jos miehen palkka on kaksinkertaisesti minun palkkani ja hän ei voi työnsä takia osallistua kotitöihin, on hänen annettava raha ruokaan. Plus että hän syö huomattavasti enemmän kuin minä tai lapsi yhteensä.
Tässä vaan nyt mietiskelen että riittääkö tuo 70 euroa, vai täytyykö minun keskustella vielä asiasta miehen kanssa?
Ap.
Minä olen siis työssäkäyvä nainen ja maksan muista talousmenoista puolet.Kuten sähköstä ja vuokrasta.
Vien ja haen lapsen päiväkodista. Ja huolehdin puhtaat vaatteet lapselle ja miehelle.
Sanoisinko että joudun panostamaan ajastani ainakin kaksi tuntia töideni jälkeen tähän talouteen. ruuat,pyykit,siivoukset..Miettimään ruokalistat yms.
Ap.
Kyllä se riittää, jos hyödyntää tarjouksia, suosii halvempia aineksia ja jättää kalliit jutut ostamatta. Eikä tämä tarkoita että pitäisi syödä vaan halvinta makaronia ketsupilla, mutta tarkkana pitää olla.
Meillä menee n. 100 e viikossa, ja siinä on jo mukana kaikenlaista hintavampaakin eli voisi nipistää pienemmäksi halutessa.
kiitos rakentavista kommenteista, lisää vinkkejäkin voi laittaa!
Mies on siis muuten ihana ja vie minua elokuviin ja syömään. Maksaa ne sitten.
Meillä on hyvä suhde, joten en halua miestä potkia mäkeen sen takia ettei kerkiä kotitöitä tekemään. Tämä nyt on meidän ratkaisumme...
Minustakin hän voisi antaa 100 euroa mutta hän haluaa säästää rahaa joka on aika ymmärrettävää.
Yritän tehdä laatikkoruokia,keittoja...yms edullisia juttuja, että saan joka päivälle lämpimän ruuan ja juustoa leivän päälle ;)
Tottakai itsekin voin siihen laittaa, mutta haluan itsekin säästää että voimme mennä esim ulkomaille kerran vuodessa, tjn...
Mene Lidliin ja katso hintoja huolellisesti. Itse kannoin kaksi kassillista terveellistä ruokaa kotiin 33 eurolla. Myös hedelmiä ja vihanneksia, kanankoipia, karjalanpaistilihaa, tuoreita sämpylöitä jne.
Eli valitse kauppasi oikein, niin syötte jo ylellisesti tuolla rahalla!
Perunoita, sipuleita, porkkanoita, kaalia, linssejä, valkosipulia, tomaattimurskaa, pastaa, aliiviöljyä, maitoa, leipää. Noilla alkuun. Linssipata on tuhtia, edulista herkkua.
Ehkä sillä vois ostaa kissan, jonka nostat pöydälle?