Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedot meni

Vierailija
13.03.2019 |

Kaikki alkoi siitä, kun ex petti, lähti ja jätti minulle kasan yhteisiä menoja maksettavaksi. Hän ei pyynnöistä huolimatta suostunut maksamaan omaa osuuttaan vuokrasta siltä kuulta, jonka vielä asuimme yhdessä. Tiedän, olisin voinut vaatia ja yrittää kovemmin, mutta olin vain niin uupunut henkisesti siitä, mitä hän teki ja voimavarani vääntää hänen kanssaan rahasta olivat olemattomat. Olin vain kiitollinen, kun pääsin hänestä eroon sen jälkeen mitä hän teki. Suhteen aikana oli muutenkin ollut kasvavissa määrin henkistä väkivaltaa aina suhteen loppuun asti.

Koska tuloni eivät ole suuret ja niiden lisäksi sain vain pientä asumistukea avoliittomme ajan, ei minulla ollut yhtäkkiä varaa maksaa koko vuokraa yksin ennen kuin vasta sitten kun Kela olisi käsitellyt asumistuen määrän uudestaan. Suhteen aikana minä olin se, joka tinki menoistaan, mutta mies tuhlaili rahaa vähän miten sattui. Yritin keskustella vuokranmaksusta vuokranantajan kanssa, mutta en saanut paljoa lisää maksuaikaa.

Jouduin lopulta ottamaan vähän lainaa kaverilta sekä - tiedän, typerää - pikalainaa jotta sain vuokran maksettua. Olin niin peloissani, että joudun ongelmiin vuokranantajan kanssa että epätoivoisena otin lainaa. Olen aina ollut pikavippejä ja muita vastaan, silloin ei vain tuntunut olevan muuta mahdollisuutta. Minulla ei ole varakkaita läheisiä kenellä olisi kykyä lainata minulle useita satasia ja lisätyötä oli mahdoton saada niin lyhyellä varoitusajalla.

Nyt tuosta lähtien olen ollut enemmän tai vähemmän tiukilla taloudellisesti. Uuvuin henkisesti aivan totaalisesti eron jälkeen ja jouduin hetkeksi siirtymään sairaslomalle. Olen yrittänyt maksella velkoja pois, mutta tuntuu että jatkuvasti joku lasku raahaa jäljessä enkä vain mitenkään pääse eroon veloista. Kaiken säädön jälkeen, muuton perään olin sekoillut laskujen kanssa ja unohtanut maksaa erään jo erääntyvän laskun. Sain sitten juuri tiedon, että luottotietoihini on tullut maksuhäiriömerkintä joka ei poistu, vaikka maksaisin velan saman tien.

Olen aina ollut tunnollinen rahankäyttäjä ja tämä tilanne turhauttaa minua niin paljon. En ole koskaan ennen elämässäni ollut tällaisissa rahavaikeuksissa enkä tunne oloani yhtään itsekseni. Koen olevani niin epäonnistunut. Lupasin aikoinaan itselleni, etten koskaan joutuisi tällaiseen tilanteeseen, etten koskaan ottaisi sellaista velkaa mitä en pysty maksamaan takaisin. Oma vikanihan tämä on, mutta en voi välttyä siltä, että olen myös katkera exälleni siitä, millaiseen tilanteeseen minut jätti. Olen varma, että jos niin ei olisi tapahtunut, en olisi koskaan joutunut tällaiseen kierteeseen ja saanut maksuhäiriömerkintää. :(

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata panikoida. Jos merkintä on tullut jo, niin siitä sitten vaan ajan kanssa maksamaan velkaa jos pystyy, ei se merkintä sen nopeammin poistu vaikka sitä asiaa miettisi kokoajan. Itsellä meni kaikki laskut, velat ulosottoon viime vuonna, tai annoin mennä kun oli niin paljon eikä voinut maksaa. Nyt siis maksuhäiriömerkintä, ulosotossa, mutta varaton, niin todettu maksukyvyttömäksi, eipä tuo vaikuttanut muuten elämään mitenkään, yksi puhelinsoitto ulosottomiehelle viime syksynä ja asia kunnossa. Kun pääsen joskus töihin, niin sitten maksan velkaani takaisin pikkuhiljaa.

Vierailija
62/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman satasen laskua voi lyhentää vaikka vitosella kuussa😂 Eikä kukaan unohda pikavippiä, kyllä ne pitävät aktiivisesti yhteyttä, jos maksusuoritusta ei kuulu. Surkea provo.

Kerropa, missä muutaman satasen laskun voi lyhentää vitosella kuussa?

Oikeasti ei varmasti missään.

Joku Klarnan osamaksu voi olla vitosen luokkaa, jos ostos ollut 100-150 ja maksat sitä 3 vuotta isoilla koroilla. :D

Mutta muuten ihan täyttä utopiaa tuollainen.

Klarnallakin taitaa olla minimi 9e/kk.

Ja kannattaa olla tarkkana viitteiden kanssa, ostin kaksi ostosta Klarnalla - sitten aiottiin periä 5 euroa, soitin ja oikaisin samana päivänä, 5 euroa peruttiin.  Koska maksoin toisella viitteellä, siitä sekaannus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelinkin kun kadulla käveli tänään vastaan luottotiedot. Kysyin minne olet menossa? 

Hän vastasi: en tiedä, olen hukassa.

Sinccis

Vierailija
64/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen sitten minä: Sus siunatkoon!

Sinccis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi