Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luottotiedot meni

Vierailija
13.03.2019 |

Kaikki alkoi siitä, kun ex petti, lähti ja jätti minulle kasan yhteisiä menoja maksettavaksi. Hän ei pyynnöistä huolimatta suostunut maksamaan omaa osuuttaan vuokrasta siltä kuulta, jonka vielä asuimme yhdessä. Tiedän, olisin voinut vaatia ja yrittää kovemmin, mutta olin vain niin uupunut henkisesti siitä, mitä hän teki ja voimavarani vääntää hänen kanssaan rahasta olivat olemattomat. Olin vain kiitollinen, kun pääsin hänestä eroon sen jälkeen mitä hän teki. Suhteen aikana oli muutenkin ollut kasvavissa määrin henkistä väkivaltaa aina suhteen loppuun asti.

Koska tuloni eivät ole suuret ja niiden lisäksi sain vain pientä asumistukea avoliittomme ajan, ei minulla ollut yhtäkkiä varaa maksaa koko vuokraa yksin ennen kuin vasta sitten kun Kela olisi käsitellyt asumistuen määrän uudestaan. Suhteen aikana minä olin se, joka tinki menoistaan, mutta mies tuhlaili rahaa vähän miten sattui. Yritin keskustella vuokranmaksusta vuokranantajan kanssa, mutta en saanut paljoa lisää maksuaikaa.

Jouduin lopulta ottamaan vähän lainaa kaverilta sekä - tiedän, typerää - pikalainaa jotta sain vuokran maksettua. Olin niin peloissani, että joudun ongelmiin vuokranantajan kanssa että epätoivoisena otin lainaa. Olen aina ollut pikavippejä ja muita vastaan, silloin ei vain tuntunut olevan muuta mahdollisuutta. Minulla ei ole varakkaita läheisiä kenellä olisi kykyä lainata minulle useita satasia ja lisätyötä oli mahdoton saada niin lyhyellä varoitusajalla.

Nyt tuosta lähtien olen ollut enemmän tai vähemmän tiukilla taloudellisesti. Uuvuin henkisesti aivan totaalisesti eron jälkeen ja jouduin hetkeksi siirtymään sairaslomalle. Olen yrittänyt maksella velkoja pois, mutta tuntuu että jatkuvasti joku lasku raahaa jäljessä enkä vain mitenkään pääse eroon veloista. Kaiken säädön jälkeen, muuton perään olin sekoillut laskujen kanssa ja unohtanut maksaa erään jo erääntyvän laskun. Sain sitten juuri tiedon, että luottotietoihini on tullut maksuhäiriömerkintä joka ei poistu, vaikka maksaisin velan saman tien.

Olen aina ollut tunnollinen rahankäyttäjä ja tämä tilanne turhauttaa minua niin paljon. En ole koskaan ennen elämässäni ollut tällaisissa rahavaikeuksissa enkä tunne oloani yhtään itsekseni. Koen olevani niin epäonnistunut. Lupasin aikoinaan itselleni, etten koskaan joutuisi tällaiseen tilanteeseen, etten koskaan ottaisi sellaista velkaa mitä en pysty maksamaan takaisin. Oma vikanihan tämä on, mutta en voi välttyä siltä, että olen myös katkera exälleni siitä, millaiseen tilanteeseen minut jätti. Olen varma, että jos niin ei olisi tapahtunut, en olisi koskaan joutunut tällaiseen kierteeseen ja saanut maksuhäiriömerkintää. :(

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriömerkintä ei poistu, mutta voi pyytää, että lasku näkyy maksettuna kun joku katsoo tietojasi.

Vierailija
22/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kela taas, kun ei saa riittävästi rahaa sieltä. Sinun pitää tehdä jotain. Myy palvelujasi, siivouspalveluitasi vaikka 100e päivä ja ala siivoamaan. Istumalla ja Kelaa kritisoimalla et pääse ylös. Toiminimi pystyyn ja yrittämään. Jotain osaat varmasti tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luottotiedot mene yhtäkkiä, varmasti on monta mahdollisuutta ollut hoitaa asia kuntoon. Itse et ole järjestänyt ja hoitanut asioitasi.

Kun niin hyvin tiedät toisen asiat, niin kerrohan mikä on tämä maaginen keino jolla asiat olisi saanut kuntoon jos vain tarpeeksi haluaa? Kukaan tuskin tahtoo menettää luottotietojaan ja moni tekee kaikkensa estääkseen sen. Jos ap on yrittänyt maksaa velkojaan pois ja hakea työtäkin, mikä on se keino jolla hän olisi päässyt isoista veloista eroon? 

Ap itse sanoi että oli unohtanut maksaa laskun ja sitte tuli ilmoitus luottotietojen menetyksestä. Kyllä sitä ennen ylee monta laskua ja kirjettä ja voi sopia järjestelystä ettei merkintää tule. Mutta kun tämä vaatisi hieman aloitteellisuutta ja yhteydenottoa.

Luottotiedot menee vasta käräjäoikeuden kautta. Eli aika monta huomautusta on tullu ja varmasti ollu mahdollisuus sopia vaikka erämaksusta.

Vierailija
24/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas samantapainen romaani. 0/5.

Taas samantapainen kommentti, kun puupäällä ei ole muuta annettavaa keskusteluun.

Vierailija
25/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä. Ei täälä kannata edes yrittää. Kaikki ulosottoon vaan. On täällä porukkaa, jotka kustantavat luusereidenkin elämän. Ainakin vielä jaksavat, vaikea sanoa, kauanko jaksavat. Mutta ehdit vielä.

Vierailija
26/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo kaikki olisi välettetty neuvottelemalla vuokranantajan kanssa.

Ja jos yhtään aloitusta luit, tietäisit että oli yritetty neuvotella ja vuokranantaja ei ollu halukas antamaan maksuaikaa paljoa.

Vierailija
27/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossuta saa apua velkojen järjestelyyn, harmi että meni noin. Mutta tapahtunut mitä tapahtunut. Uuteen nousuun!

Sossu ei tarjoa velkajärjestelyä.

Vierailija
28/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon otit pikalainaa ja paljon sulla on nyt velkaa?

Otin sitä n. 400 euroa vuokran toiseen puolikkaaseen. Siihen tietysti kerennyt kertyä korkoa. Sen lisäksi olen lainannut parilta kaverilta yhteensä pari sataa. Ap

Eli sinulla pitäisi oikeasti olla nyt ulosotossa muutama tonni, koska velkojen päälle olisi tullut oikeudenkäyntikulut ja korot yms. Koska et niitä edes mainitse niin en usko tarinaasi.

Vierailija
29/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman satasen laskua voi lyhentää vaikka vitosella kuussa😂 Eikä kukaan unohda pikavippiä, kyllä ne pitävät aktiivisesti yhteyttä, jos maksusuoritusta ei kuulu. Surkea provo.

Vierailija
30/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jäit asuntoon, jonka vuokraa ei ollut varaa maksaa? 

Vierailija
31/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luottotiedot mene yhtäkkiä, varmasti on monta mahdollisuutta ollut hoitaa asia kuntoon. Itse et ole järjestänyt ja hoitanut asioitasi.

Kun niin hyvin tiedät toisen asiat, niin kerrohan mikä on tämä maaginen keino jolla asiat olisi saanut kuntoon jos vain tarpeeksi haluaa? Kukaan tuskin tahtoo menettää luottotietojaan ja moni tekee kaikkensa estääkseen sen. Jos ap on yrittänyt maksaa velkojaan pois ja hakea työtäkin, mikä on se keino jolla hän olisi päässyt isoista veloista eroon? 

Ap itse sanoi että oli unohtanut maksaa laskun ja sitte tuli ilmoitus luottotietojen menetyksestä. Kyllä sitä ennen ylee monta laskua ja kirjettä ja voi sopia järjestelystä ettei merkintää tule. Mutta kun tämä vaatisi hieman aloitteellisuutta ja yhteydenottoa.

Pelkästään laskun unohtamisesta ei tule luottotietojen menetystä. Se tulee vasta käräjäoikeudelta.

Vierailija
32/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kallis vuokra oli, ettei yksinasuva työssäkäyvä olisi kyennyt sitä maksamaan? Joku tässä tarinassa haiskahtaa. 

Vierailija
33/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot menee vasta käräjäoikeuden kautta. Eli aika monta huomautusta on tullu ja varmasti ollu mahdollisuus sopia vaikka erämaksusta.

Minulla oli yksi lasku, joka oli mennyt ulosottoon. Olin ollut ulosottomieheen yhteydessä ja sovimme erämaksuista. Pienin summa mitä vaati kuussa maksettavaksi oli 50e vaikka kuinka selitin, että maksukykyni on juuri nyt huono. Yritin kuitenkin parhaani mukaan maksaa tuota erää joka kuukausi. Lopulta saatuani isomman summan rahaa lahjaksi, päätin maksaa koko loppuerän kerralla. Maksu oli kuitenkin viivästynyt sen verran, että häiriömerkintä oli jo keretty laittaa vireille. Kyse ei siis ole siitä, ettenkö olisi yrittänyt. Ap

Vierailija
34/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kallis vuokra oli, ettei yksinasuva työssäkäyvä olisi kyennyt sitä maksamaan? Joku tässä tarinassa haiskahtaa. 

Jos vuokrasi olisi esim. 850e pystyisitkö maksamaan ?

Vierailija
35/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on muutama juttu mikä saa aina minut uskomaan, että nämä tarinat eivät ole tosia, vaan niillä yritetään peittää se totuus miksi luottotiedottomuus iski.

Esimerkiksi miten AP, jos on käynyt töissä ei ole kyennyt maksamaan vuokraa? Vai ovatko alunperin muuttaneet kalliiseen asuntoon? Ja jos AP on maksanut kaikki menot asunnosta hänen ja exän yhteisestä asunnosta, johon he kummatkin ovat kirjoittaneet vuokrasopimuksen, niin miksi AP ei ole käynyt oikeusteitse hakemassa exältä hänen osuuttaansa vuokrasta? 

Jos exä ei ollut maksanut omaa osuuttaan, niin miksi AP ei muuttanut pois? 

Vierailija
36/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrasi olisi esim. 850e pystyisitkö maksamaan ?

Kyllä pystyisin, en tottakai ikuisuuksia, mutta puoli vuotta hyvin voisin, mutta sinä aikana olisin etsinyt oman asunnon ja muuttanut pois. 

Vierailija
37/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein vain keikkatöitä jokunen päivä viikossa jos sitäkään, sillä opiskelin ohessa. Jos tulot ovat luokkaa tonni kuussa ja siitä 700e vuokra jonka jälkeen pitäisi jäädä laskuihin ja elämiseen, joutuu ehkä jostakin vähän karsimaan. Minä yritin säätää vuokranmaksun niin, että olisi jäänyt kykyä maksaa muita exältä jääneitä menoja pois, etteivät taas ne olisi jääneet roikkumaan. Ap

Vierailija
38/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli yksi lasku, joka oli mennyt ulosottoon. Olin ollut ulosottomieheen yhteydessä ja sovimme erämaksuista. Pienin summa mitä vaati kuussa maksettavaksi oli 50e vaikka kuinka selitin, että maksukykyni on juuri nyt huono. Yritin kuitenkin parhaani mukaan maksaa tuota erää joka kuukausi. Lopulta saatuani isomman summan rahaa lahjaksi, päätin maksaa koko loppuerän kerralla. Maksu oli kuitenkin viivästynyt sen verran, että häiriömerkintä oli jo keretty laittaa vireille. Kyse ei siis ole siitä, ettenkö olisi yrittänyt. Ap

Ap, hieno juttu että sinulle ei ole mitään käsitystä pikavipeistä tai luottotietojen menetykseen liittyvästä prosessista! Kannattaa kuitenkin provota vain aiheista, jotka tuntee.

Vierailija
39/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on muutama juttu mikä saa aina minut uskomaan, että nämä tarinat eivät ole tosia, vaan niillä yritetään peittää se totuus miksi luottotiedottomuus iski.

Esimerkiksi miten AP, jos on käynyt töissä ei ole kyennyt maksamaan vuokraa? Vai ovatko alunperin muuttaneet kalliiseen asuntoon? Ja jos AP on maksanut kaikki menot asunnosta hänen ja exän yhteisestä asunnosta, johon he kummatkin ovat kirjoittaneet vuokrasopimuksen, niin miksi AP ei ole käynyt oikeusteitse hakemassa exältä hänen osuuttaansa vuokrasta? 

Jos exä ei ollut maksanut omaa osuuttaan, niin miksi AP ei muuttanut pois? 

Huoh. Kuten aloituksessa kerroin, ei minulla ihan todella ollut voimavaroja lähteä viemään muutaman satasen takia asiaa oikeuteen vaikean eron perään. Minä aloin hakea uutta asuntoa heti eron jälkeen, mutta luuletko että asunto löytyy hetkessä ja silti viimeisintä vuokraa sen hetkisestä asunnosta ei tarvitse maksaa ollenkaan jos päättää muuttaa muualle? Ex oli kaiken päälle hyvin manipuloiva tapaus, olin osan aikaa suhteesta sekä sen jälkeen henkisesti aivan loppu. Ap

Vierailija
40/64 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, hieno juttu että sinulle ei ole mitään käsitystä pikavipeistä tai luottotietojen menetykseen liittyvästä prosessista! Kannattaa kuitenkin provota vain aiheista, jotka tuntee.

No noin se kuitenkin meni, joten uskoit sinä tai et, niin olen tilanteessa jossa maksuhäiriömerkintä on rekisteriin tullut. Miten minun olisi pitänyt selittää kaikki, että olisin ollut mielestäsi uskottavampi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme