Kaveri pyysi kyytiä lentokentälle...
Suuttui kun sanoin, että pääsee halvemmalla kun menee taksilla.
Olen kuskaillut ilmaiseksi paljon. Nyt olisi pitänyt herätä puoli seitsemän aamulla vapaapäivänäni ja hakea kaveri ilmaiseksi 15 kilometrin päästä. Tällä kaverilla ei edes ole autoa. Ei käsitä yhtään että bensa ja auton pito maksaa. Eikä pysty kyytejä vastapalveluksella korvaamaan. Tykkään ajamisesta niin kuvittelee sitten, että ihan ilokseni kuskailen.
Kommentit (8)
En minäkään kuskannut miehen veljen perhettä lentokentälle (mieheni oli itse töissä). Olisi pitänyt uhrata pitkän työpäivän jälkeen vapaailtani siihen, että ajan heille, odotan kunnes koko perhe kaikkine pakaaseineen ahtautuu pieneen autooni, viedä heidät kentälle ja mahdollisesti tehdä kaksikin reissua että kaikki laukut pääsevät mukaan. Jos on varaa maksaa kolme tonnia perheen ulkomaanmatkasta, saa minun puolestani pulittaa omasta kukkarosta sen 30 euroa, mikä täältä maksaa taksista lentokentälle. Eri asia olisi ollut, jos olisi pitänyt lähteä viemään sairasta lääkäriin tai ollut joku kimppakyyti paikkaan, johon itsekin olisin ollut menossa tms., mutta tuollaisille turhille ajoille sanon heti, että ei käy.
Olet kyllä tyhmä jos aimmin olet ilmaiseksi suostunut kuljettamaan. Ja sitten tänne tulet narisemaan.
Minä olin norena aina mielelläni kuskina, kun ei ollut itselläni paljon rahaa, ja tykkäsin ajaa, ja aina kun olin kuskina sain ajaa kavereiden autolla =D
Jos esim lähettiin baariin, maksoivat minun kokikset koko illan, ja iltaruoka kun kotiuduttiin baarista.
Jos lähettiin vaikka American Car showhun, maksoivat pääsylippuni ja syötävät +kahvit jne.
Koska se viina ei ole ikinä ollut minulle kovin tärkeää, pääsin ilmaiseksi aika moneen paikkaan, ja sain syödä hyvin, eikä oma auto kulunut =)
Minusta tämä on ainut oikea tapa toimia kuskina =D
Minäkin kuskaan naapuria kauppaan ja se on okei, kun olen menossa sinne itsekin, mutta näissä tilanteissa en ole lähtenyt:
- Käytiin yhdessä kaupassa lauantaina aamupäivällä. Hän tiesi, että meillä alkaa lapsen synttärit klo 17. Hän soittaa klo 16.55, että on pakko päästä uudelleen kauppaan, kun unohtui jotain tärkeää. Käskin mennä bussilla.
- Joulun alla lauantaina pyysin mukaan kauppaan vähän ennen puolta päivää. Ei halunnut lähteä. Soitti sitten klo 16, että nyt hän voi lähteä. No minä olin käynyt jo, enkä halunnut lähteä uudelleen jouluryysikseen.
- Soitti jouluaattoaamuna, että tahtoisi kauppaan ostamaan lahjoja. Keli on karmea, eikä minulla ollut asiaa, joten en lähtenyt.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 12:52"]
Olet kyllä tyhmä jos aimmin olet ilmaiseksi suostunut kuljettamaan. Ja sitten tänne tulet narisemaan.
[/quote]
Eli sun mielestä lokkeilu on ok, jos joku on niin kiltti että suostuu?
No meitä ei kukaan kuskannut, kun meillä ei ollut autoa. Nyt meillä on uuden karhee auto ja hymyissä suin ajetaan naapureiden ohi. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 13:07"]
No meitä ei kukaan kuskannut, kun meillä ei ollut autoa. Nyt meillä on uuden karhee auto ja hymyissä suin ajetaan naapureiden ohi. Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
[/quote]
Eli teitä olisi pitänyt älytä kyyditä ilmaiseksi ennakkoon, koska saatatte joskus tulevaisuudessa hankkia itse auton? :D
Joo kannattaa lopettaa tuollainen heti!
Minä tyhmänä nuorempana kuskailin kavereita ja siitä tulikin sitten heille oikein tapa! "kun tuolla on auto niin päästäänkin kätevästi sen kyydillä sinne ja tänne". Joskus joku sanoi, että viitsitkö heittää sinne niin saat kyllä bensarahaa. Sitten kun heitin niin kiitettiin vain kyydistä eikä mitään rahaa tullut.
Aloin ääneen voivottelemaan miten hirveästi menee rahaa bensaan ja auton vakuutuksiin ja voi voi miten kauhean kallista autoilu onkaan ja kohta ei ole varaa maksaa jne. Sen jälkeen ei paljoa kyytipuheita ole enää tullut :)
Eräs törkein, jota kuskasin varmaan 30 kertaa ympäriinsä, niin sitten kun itse tarvitsin kerran kyytiä, hän sanoi: "joo tottakai, jos maksat bensarahaa, katsos kun tuo bensa on tosi kallista" !!!!!!!