Sori, iskävartalot! Naisia kiinnostaa sittenkin lihaksikas mies!
Iskävartalo on ollut muodissa jo jonkin aikaa, mutta tuoreen tutkimuksen mukaan naisiin vetoavat parhaiten lihaksikkaat miehet.
Griffithin yliopistossa, Queenslandissa, tehdyn tutkimuksen mukaan naiset pitävät miehistä, jotka näyttävät voimakkailta. Tutkimuksessa, johon osallistui 160 naista, koehenkilöille näytettiin kuvia paidattomista miehistä. Miesten kasvot oli leikattu kuvista, joten naisten tuli arvioida miehiä ainoastaan vartalon perusteella. Tulosten perusteella naisiin vetosivat ominaisuudet, jotka viestivät voimasta ja maskuliinisuudesta. Naiset antoivat paremmat pisteet lihaksikkaille käsivarret ja treenatuille keskivartaloille, kuin hoikkavartaloisemmille miehille.
– Tulokset osoittavat, että suurin osa miesten fyysisestä vetovoimasta liittyy ominaisuuksiin, jotka viestivät vaikuttavuudesta ja fyysisestä voimasta, tutkijat toteavat:
–Tämä voi johtua kumppaninvalintamekanismeista, jotka vastaavat terveydestä viestiviin merkkeihin.
Onko tässä miesten uusi muotivillitys? Karvainen kaljamahavyölaukku takaa trendikkään iskävartalon!
Tutkimuksen mukaan naisten miesihanne onkin varsin kapea, kun kyse on fyysisistä ominaisuuksista. On kuitenkin syytä huomata, että tutkimuksessa tarkasteltiin naisten mieltymyksiä varsin rajallisesti. Koska naisille ei annettu miehistä vartaloiden lisäksi muuta tietoa, eivät naiset voineet ottaa huomioon muita kumppanin valintaan vaikuttavia tekijöitä. Tosimaailmassa myös muun muassa kasvonpiirteet, pukeutumistyyli ja luonne vaikuttaisivat henkilön seksuaaliseen vetovoimaan.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat siinä mielessä paremmassa asemassa kuin naiset että, kun naiselle tulee ikää noin kolkyt vee alkaa hänen ulkonäkönsä rapistumaan nopeasti.
Tämä on vain faktaa ihan turha sitä on alapeukuttaa.
Näinpä ja kaikenlisäksi monet alkaa olla jo aika loppuun ajettuja tuossa iässä.
Minä oikeasti säälin tätä kirjoittajaa/ näitä kirjoittajia (ehkä todennäköisempää että kyseessä vain yksi ihminen). Elämä mahtaa olla kurjaa, kun joutuu jatkuvasti olemaan oman pään sisällä ja se on täynnä vain katkeraa ja vihamielistä ankeutta.
Joskus vielä jaksoin provosoitua näistä kommenteista, mutta sitten tajusin, että ei heidän elämäänsä taida paljon muuta mahtua kuin erilaisille palstoille trollaaminen ja koko päivän viettäminen omissa (& samanmielisten) myrkyllisissä huuruissaan.
Muuten voisin tuntea myötätuntoa, mutta aikuinen ihminen kantaa vastuun omista valinnoistaan. Jos on päättänyt rakentaa Mordorin ympärilleen ja jämähtää sinne, niin olkoon sitten siellä onnettomana, surkeana ja muille sähisevänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat siinä mielessä paremmassa asemassa kuin naiset että, kun naiselle tulee ikää noin kolkyt vee alkaa hänen ulkonäkönsä rapistumaan nopeasti.
Ei se maailma noilla kommenteilla muutu sillä tavalla, että sun yksinäisyys loppuu ja joku nainen koputtaa sun ovelle ja ryhtyy sun kanssa suhteeseen. Sun pitäis päästä irti tästä miesten ja naisten suhteiden ajattelemisesta, niin olis helpompaa. Yritä hankkia joku ruumiillinen työ, niin sulla ei ole yksinkertaisesti aikaa ajatella, kuka panee ketäkin ja miksi.
Hah olet koominen, faktan kertominenko saa minut muka mielestäsi yksinäiseksi, kun loukkaantuneena totuudesta alat keksimään muista asioita. Lähinnä sinun asenteesi kertoo siitä ettei sinulla ole kavereita, kun pyrit keksimään lapsellisesti muista asioita kun et halua hyväksyä totuutta. Minulla on hyvä suhde muttei se muuta faktaa että nainen rupsahtaa todella nopeasti siksi sillä ulkonäöllä ei lopulta ole kovionpaljon m,erkitystä paitsi ehkä juuri sinulle joka tästä totuudestra loukkaannut syyttä. Ylättävää sinänsä että juui päinvastoin kuin esität minulla on se fyysiikkaa sekä urheilen ja liikun ja minä olen se kunnossa oleva puoli, siksi minä en olekkaan se rupsahtanut osapuoli.
Silti voin kertoa vielä toisen totuuden jonka olen oppinut vanhempana, että kun ei ole ihan tikissä kunnossa, niin ne naiset uskaltavat lähestyäkkin. Ihan sama vastakaisessakin tilanteessa, liian näyttävää ihmistä on vaikeampi lähestyä normaalisti.
Toki, toki. Muista kuitenkin neuvoni: (ruumiillinen) työ auttaa pääsemään eroon pakkomielteistä.
Kannattaisi sitten noudattaa sitä omaa neuvoaan itse eikä yrtitää neuvoa muita jos sinulla on pakkomielteitä ja luulet tietäväsi miten niistä pääset eroon. Pakkomielteitä kuten vastustaa elämän fysikaalisia totuuksia ja kehittää heikkotasoista kiukku kommentointia kun ei ole mitään todellista sanottavaa eikä kapasiteettia osallistua keskusteluun. No uusia pakkomielteisiä viestejäsi odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä oikeasti säälin tätä kirjoittajaa/ näitä kirjoittajia (ehkä todennäköisempää että kyseessä vain yksi ihminen). Elämä mahtaa olla kurjaa, kun joutuu jatkuvasti olemaan oman pään sisällä ja se on täynnä vain katkeraa ja vihamielistä ankeutta.
Joskus vielä jaksoin provosoitua näistä kommenteista, mutta sitten tajusin, että ei heidän elämäänsä taida paljon muuta mahtua kuin erilaisille palstoille trollaaminen ja koko päivän viettäminen omissa (& samanmielisten) myrkyllisissä huuruissaan.
Muuten voisin tuntea myötätuntoa, mutta aikuinen ihminen kantaa vastuun omista valinnoistaan. Jos on päättänyt rakentaa Mordorin ympärilleen ja jämähtää sinne, niin olkoon sitten siellä onnettomana, surkeana ja muille sähisevänä.[/quote
Ei siltä vaikuta. Kuikku näyttää olevan sinun heiniäsi sähisijä. Tuo en ollut minä kenelle vastasit, kun et kiukultasi voinut olla vastaamattakaan, eli mitä olitkaan muka mielestäsi oppinut elämästä ja totuuksista et mitään ainkaan todistettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten voisin tuntea myötätuntoa, mutta aikuinen ihminen kantaa vastuun omista valinnoistaan. Jos on päättänyt rakentaa Mordorin ympärilleen ja jämähtää sinne, niin olkoon sitten siellä onnettomana, surkeana ja muille sähisevänä.
Ei siltä vaikuta. Kuikku näyttää olevan sinun heiniäsi sähisijä. Tuo en ollut minä kenelle vastasit, kun et kiukultasi voinut olla vastaamattakaan, eli mitä olitkaan muka mielestäsi oppinut elämästä ja totuuksista et mitään ainkaan todistettavasti.
Vastauksesi todistaa pointtini. En ollut yhtään kiukkuinen omaa vastaustani kirjoittaessani, ainoastaan pettynyt ja jonkun verran myös väsynyt tiettyjen lajitoverieni henkiseen kapasiteettiin, mutta on täysin teoriani mukaista että viha näyttäytyy sinulle ainoana liikuttavana voimana.
Oman kokemuksen mukaan olkapäät kerää huomiota. Omistani olen saanut useita kommentteja. Toki olen muutenkin kunnossa, mutta eritoten olkapäät huomataan.
Vierailija kirjoitti:
"Koska naisille ei annettu miehistä vartaloiden lisäksi muuta tietoa, eivät naiset voineet ottaa huomioon muita kumppanin valintaan vaikuttavia tekijöitä. Tosimaailmassa myös muun muassa kasvonpiirteet, pukeutumistyyli ja luonne vaikuttaisivat henkilön seksuaaliseen vetovoimaan."
Tässäpä on varsin tärkeä kappale palstamiehille luettavaksi. Uskomatonta, eikö totta?
Pitäisikö tämä nyt tulkita niin, että naisilla on vapaus olla millaisia kassi-almoja tahansa, mutta miesten kannattaa kiinnittää huomiota mainittuihin seikkoihin?
Saisiko linkin kyseiseen tutkimukseen. Kiitos.
Molemmat sukupuolet paremman näköisiä tikissä.
Turha tutkimus. Naama ja pituus vaikuttavat paljon enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksesi todistaa pointtini. En ollut yhtään kiukkuinen omaa vastaustani kirjoittaessani, ainoastaan pettynyt ja jonkun verran myös väsynyt tiettyjen lajitoverieni henkiseen kapasiteettiin, mutta on täysin teoriani mukaista että viha näyttäytyy sinulle ainoana liikuttavana voimana.
Se joka toisesta jotain keksien väittää on kyllä tässäkin tapauksessa itse sitä miksi toista syyttää, sen sinä todistat. Et muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko niihin loppuunajettuihin, vai mikä onnettoman purkauksesi pointti oli?
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan olkapäät kerää huomiota. Omistani olen saanut useita kommentteja. Toki olen muutenkin kunnossa, mutta eritoten olkapäät huomataan.
Mutta kaikki huomio tulee miehiltä, eikö vain? Itse ainakin lihaksikkaana miehenä havainnut, että homomiehet tulevat iskemään ja kehumaan kroppaa, heteromiehet kysyvät treenivinkkejä ja naiset vaihtavat kadun puolta
Lihaksikkaaseen mieheen liittyy mielikuva (ainakin minulla), että tämä jaksaa nostaa syliin ja kantaa sänkyyn. Tiedustelijoille tiedoksi, että olen itse kuitenkin kannettavissa mitoissa (55kg). Toisaalta tämä on niin triviaali asia parisuhteessa, ettei se vaikuta lopulliseen parinvalintaan lainkaan. Mieheni onkin hentorakenteinen ja vain 171cm, eikä todellakaan jaksa kantaa minua yläkertaan sänkyyn sylissä, ja siitä huolimatta meillä menee loistavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kaikki huomio tulee miehiltä, eikö vain? Itse ainakin lihaksikkaana miehenä havainnut, että homomiehet tulevat iskemään ja kehumaan kroppaa, heteromiehet kysyvät treenivinkkejä ja naiset vaihtavat kadun puolta
Tämä oli hauska :) Naisena on pakko myöntää, että lihaksikkaat miehet vähän pelottavat. Sitä miettii, että ne varmaan arvostelevat kroppaani aika ankarasti, koska itse ovat hyvässä kunnossa. Siksi tekee mieli vaihtaa kadun puolta. Käyn itsekin salilla ja tiedän olevani ihan ok, mutta fitnesstyypit nyt yleisesti ottaen ovat aika kurinalaisia ja tottuneet tavoittelemaan täydellisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne miehet on uteliaita kuten sanoit.
Naisilta tulee huomiota enemmän. En ole niin iso, että pelottaa.
Tuolla kaduilla ja prismoissa tulee kyllä naisia vastaan niin omituisen näköisten miesten kanssa, että ei se nyt vain yksinkertaisesti ole mikään tietty tyyppi, joka naisia kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Lihaksikkaaseen mieheen liittyy mielikuva (ainakin minulla), että tämä jaksaa nostaa syliin ja kantaa sänkyyn. Tiedustelijoille tiedoksi, että olen itse kuitenkin kannettavissa mitoissa (55kg). Toisaalta tämä on niin triviaali asia parisuhteessa, ettei se vaikuta lopulliseen parinvalintaan lainkaan. Mieheni onkin hentorakenteinen ja vain 171cm, eikä todellakaan jaksa kantaa minua yläkertaan sänkyyn sylissä, ja siitä huolimatta meillä menee loistavasti.
Meitä on kolmen porukka kun käydään salilla. Ilmankos moni pullukka silmäilee meitä. Taitaa ajatella, että jospa nuo kolmestaan jaksaisivat kantaa...
Vierailija kirjoitti:
Me keillä on vara valita otamme hyväkroppaisen. Olemme näyttävä pari. Minä timmi tiimalasi ja mieheni leveäharteinen v selkäinen timmi pakkaus. Geenit auttavat jonkin verran, mutta ihan työllä nämä vartalot rakennettu! Hopi, hopi salille ja treenaamaan :)
Pöh, en lähtisi yleistämään tämmöistä. Minullakin on timmi ruoto kunnon tisseillä varustettuna ja mieheni on reilusti ylipainoinen. Neljän lapsemme raskauskilot kertyivät sijastani hänelle ja niistä tuntuu olevan hankalaa päästä eroon. Minua tämä ei haittaa yhtään, päinvastoin oikeastaan. Kymmenen yhteisen vuoden jälkeen edelleenkin masturboin miestäni ajatellen. Seksiäkin on usein, mutta itsellä nyt tekee mieli melkein aina niin välillä tehtävä käsitöitä. Eikä muuten piirun vertaa kiinnosta mitä muut ihmiset meidän yhteensopivuudesta ajattelee. Hän on elämäni rakkaus eikä koskaan ole ollut niin kuuma kenenkään muun kanssa, vaikka esim exällä oli timmi, treenattu vartalo.
Seksuaalisuuteen ja intohimoon vaikuttaa niin moni asia, että koko tutkimusasetelma on aika köykäinen, tämä siinä toki myönnetäänkin reilusti. Uusin Bachelor olisi todennäköisesti tutkimuksen asettamassa valossa naisten mieleen niinkuin varmaan joillekuille onkin. Itse en hänestä syttyisi, ainakaan ulkokuoren perusteella.
Mä tykkäisin lihaksikkaasta miehestä, mutta en lähesty heitä tai edes katso. Olen lihava ja tiedän, etteivät tälläisenä ole kiinnostuneet minusta, kuin saamaan lähinnä asiakkaan(personaltrainer).
Toki, toki. Muista kuitenkin neuvoni: (ruumiillinen) työ auttaa pääsemään eroon pakkomielteistä.