Miten lähimmäisenrakkaus ilmeni Jeesuksen elämässä?
Miten se ilmeni? Muuten, kun se sairaiden parantaminen ja muut ihmeteot.
Eikö hänen sanansa ja olemuksensa ollut Raamatun perusteella hyvinkin tyly ja kylmä?
"Te käärmeensikiöt.." yms.
Tarkotus ei ole panetella uskovaisia tms. Vaan kävi pohdituttamaan, että hänhän saarnasi ja opetti lähimmäisenrakkautta elämän tärkeimpänä asiana, mutta itse kuitenkin oli vihainen ja tyly.
Vai ilmeneekö se Raamatusta, että hän olisi ollut jotenkin lempeä ja rakastava? Oliko hän rakastettu?
Kommentit (12)
No kyllä minulle suurinta lähimmäisenrakkautta olisi, jos joku muuttaisi veden viiniksi, etenkin häissä. Hitto ne liemet on kalliita ravintolassa 😅
Tarjos safkat ja vinkut kavereille viimeisellä ehtoollisella.
Jeesus ei tosiaan vaikuta erityisen miellyttävältä ihmiseltä. Tyyppi, joka hylkää rakastavat ja huolehtivat vanhempansa, jstkuvasti moittii ja halveksii kolleegojasn ja omia alaisiaan. Mutta ilmeisesti hyvin karismaattinen tapaus, koska kaikesta huolimatta häntä selvästi rakastettiin (ja vihattiin) vahvasti.
Nuo "käärmeen sikiöt" olivat fariseuksia ja kirjanoppineita, jotka vääristelivät uskonnon ja lain tekstiä omaksi edukseen. Ja, kuten uutisista saadaan päivittäin lukea, samoja käärmeen sikiöitä on uskontojen ja lahkojen hierarkioissa edelleen.
No kuinka paljon enemmän vielä pitäisi ilmaista lähimmäisenrakkautta ihmeparantamisten ja maailman kaikkien ihmisten syntien sovittamisen lisäksi että ap olisi tyytyväinen?
Jeesustelu ei tee sinusta parempaa ihmistä.
Mene leipäjonoon jakamaan ruokaa niille jotka lautalla tulevat sitä suomesta asti hakemaan.
Tee pyyteetöntä konkreettista auttamistyötä äläkä väittele täällä. Omahyväisyys on synti.
No se muiden syntien takia kuoleminen?
Antoi "rakkautta" väkisin sekä miehillä ja naisille, että lapsillekin.
Kuulema vuohetkin kelpasi tälle r a i s k a a j a l l e.
Kristinuskon perimmäinen sanoma on sama kuin kaikissa uskonnoissa. Levitä ympärillesi myötätuntoa ja hyvyyttä. Elä itse ihmisiksi. Nämä perusajatukset tekevät sekä omasta että muiden elämästä helpompaa.
Mutta - raamatun ovat kirjoittaneet miehet. Miehillä on tarve liiotella, paukuttaa henkseleitä ja muistaa asiat omalla tavalla.
Kaikkia uskontoja on käytetty vallan välineenä. Koska miehet.
Vierailija kirjoitti:
Kristinuskon perimmäinen sanoma on sama kuin kaikissa uskonnoissa. Levitä ympärillesi myötätuntoa ja hyvyyttä. Elä itse ihmisiksi. Nämä perusajatukset tekevät sekä omasta että muiden elämästä helpompaa.
Tällaista perusajatusta ei ole esimerkiksi islamissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaista perusajatusta ei ole esimerkiksi islamissa.
Riippuu, mitä islamia luet. Daeshin opeissa se ei paljon näy, mutta kyllä siellä nuo samat jutut on.
Missä niitä oikeasti ei ole, on budhalaisuus. Myötätunto ei sisälly siihen. (Muista syistä maailman sopeutuminen hyvän käytöksen avulla kyllä, mutta ei myötätunto sinänsä).
Ei sillä, etteikö hänen opetuksensa olisi täyttä asiaa, mutta tuo hänen olemuksensa, mikä Sanan kautta välittyy, on ollut jotenkin tyly.