Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä luon itselleni itsetunnon, joka tuntuu kutistuneen ja luhistuneen miesten vertailusta?

Vierailija
12.03.2019 |

Olemme olleet jo nelisen vuotta yhdessä mieheni kanssa, mutta minua vaivaa edelleen se miten hän ensimmäisten treffien aikaan puhui usein ranskalaisesta eksästään. Sen mitä nyt sain tietää, niin mies oli eksotisoinut koko kansan ja kielen joksikin todella hienoksi ja tavoittelemisen arvoiseksi, ja minulle jäi olo että olen suomalaisena naisena täysin kakkosluokan sarjaa. Sain lisäksi kuulla, miten paljon korkokenkiä kyseisellä naisella oli, miten hyvät ruuat hän teki ja pälä pälä. Tein typerästi, kun en vain lähtenyt paikalta vaan jäin kuuntelemaan tuollaista, mutta nyt jälkikäteen asia vaivaa. Itsetunto on pohjamudissa, ja tunnustan suoraan että tuo vertailu teki melkoisen viillon ja railon välillemme. Mies ei varsinaisesti koskaan kehu minua, ja hän puhuu ihan kuin vasta opettelisin pukeutumaan tai laittautumaa tai ihan kuin olisin kauhistuttavan epävarma itsestäni, mitä en todellakaan ollut kun tapasimme. Hän ei ole koskaan kehunut minua samanlaisin sanakääntein ja hän sai kaivettua silloin aikoinaan eksänsä joka välissä esille. Jos yritin kertoa, että opiskelin ranskaa useamman vuoden, niin hän sai väännettyä senkin mainospuheeksi "kuinka hänellä oli ranskalainen tyttöystävä".
Kysymykseni onkin miten otan eron esille. En halua tyytyä tähän rooliin, että olen se johon tyydytään. Vaikka tässä onkin mennyt vuosia välissä, mies väittää rakastavansa minua, mutta omat tunteeni ovat aika kylmiä tällä hetkellä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tiedät miltä se miehistä tuntuu kun naiset kehuskelevat kuinka paljon parempia ne giorgiokset sun muut mobutut ovatkaan kuin suomalainen mies.

Vierailija
2/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa otsikossa on virhe, eli siinä pitäisi lukea miehen tai sitten minun olisi pitänyt selittää, ettei tämä mies ollut ainoa laatuaan. Eksäni vertaili minua myös uutterasti eksäänsä, joka kävi korkeakoulua ulkomailla. Selkeästi tässä uudessa suhteessa on sama dynamiikka, koska eksäni kuitenkin pyrki sabotoimaan elämääni kaiken aikaa niin uusikaan mies ei näytä ilahtuneelta jos pukeudun eri tavalla, laihdutan tai onnistun vaikka hiusten laitossa - ihan kuin minun pitäisi tyytyä siihen tuhkimon rooliin, jolta odotetaan korkeintaan siivouspalveluita. Miehiä olisi kyllä riittänyt, mutta miksi ihmeessä tällaiset haluavat väen väkisin kanssani parisuhteeseen jos siitä eksästäkään ei ole päästy yli? Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tiedät miltä se miehistä tuntuu kun naiset kehuskelevat kuinka paljon parempia ne giorgiokset sun muut mobutut ovatkaan kuin suomalainen mies.

En ole koskaan vertaillut miehiä kehenkään. Se on sääntö numero yksi ja tasan ainoa, jonka olen oppinut jo niin pienestä varhaisteinistä mitä seurustelukuvioihin tulee kuin muistan. Ap 

Vierailija
4/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ymmärrät miltä suomalaisesta miehestä tuntuu asua Suomessa. Onnittelut! Laitetaanko kahvia ja pullaa?

Vierailija
5/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko sitä siis usein miehille parisuhteissa vai miten liittyi aloitukseen?

Ei sinun ap tarvitse miehellesi muuta kertoa kuin että tunteet ovat laimentuneet sille tasolle ettei kannata enää yrittää. Ei tarvitse sitä exää taas vetää mukaan vaan eroa edes niin että se oli sinun ja miehesi välinen asia.

Vierailija
6/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP.

Vierailija
7/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt ymmärrät miltä suomalaisesta miehestä tuntuu asua Suomessa. Onnittelut! Laitetaanko kahvia ja pullaa?

Siis hetkinen onko täällä jo kaksi jolla on jotain salaista tietoa miten paljon parisuhteissa nimenomaan suomalaisia miehiä verraillaan niin kehen?

Vierailija
8/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ulkomaalainen mies. Hivelee itsetuntoa kun omaa kalmankalpeaa hipiää kehutaan eksoottiseksi ja kauniiksi kun vahvan miehen kovassa käsittelyssä se punoittaa ihanasti! Roskiin tuommoset maitopojat.

Vierailija
9/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuuko sitä siis usein miehille parisuhteissa vai miten liittyi aloitukseen?

Ei sinun ap tarvitse miehellesi muuta kertoa kuin että tunteet ovat laimentuneet sille tasolle ettei kannata enää yrittää. Ei tarvitse sitä exää taas vetää mukaan vaan eroa edes niin että se oli sinun ja miehesi välinen asia.

Kuuntele vähän muiden naisten puhetta, naiset haukkuvat omat miehensä pystyyn ja kehuvat ja ylistävät vieraita miehiä. Ihan tavallista, suurin osa naisista tekee tätä ihan huomaamattaan.

eri

Vierailija
10/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen onko täällä jo kaksi jolla on jotain salaista tietoa miten paljon parisuhteissa nimenomaan suomalaisia miehiä verraillaan niin kehen?

No eipä ole yllätys että miesten kokemuksia nollataan, vain nainen voi olla loukattu tällä palstalla.

Vierailija
11/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

parisuhteessako ainoastaan saa mielensä pahoittaa? Luuletko että se on kivaa muutenkaan kuulla olevansa paskaa jonkun gigolokansan rinnalla?

Vierailija
12/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamppailulajin peruskurssille mars.

Vierailija
13/23 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkumies, en mitenkään erityisen haluttu, mutta minussa on ominaisuuksia, joita monet naiset toivoisivat mieheltään. Näin nopeasti tilastoituna kaveripiirissäni noin 75% on verrannut miestään minuun jonkin ominaisuuden perusteella tyyliin "tuollainen miehen pitää olla". Aika pirun noloa, varsinkin kun kyse on kavereista.

ohis

Vierailija
14/23 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkumies, en mitenkään erityisen haluttu, mutta minussa on ominaisuuksia, joita monet naiset toivoisivat mieheltään. Näin nopeasti tilastoituna kaveripiirissäni noin 75% on verrannut miestään minuun jonkin ominaisuuden perusteella tyyliin "tuollainen miehen pitää olla". Aika pirun noloa, varsinkin kun kyse on kavereista.

ohis

No on kyllä noloja naisia. Kertoo silti enemmän niistä naisista kuin heidän miehistään tai edes sinusta. Toivottavasti sutkautat jotain kaverin puolesta, tyyliin joo niinhän sä kuvittelet.

Vierailija
15/23 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet juntin kanssa yhdessä ja itsetuntosi ei voi nousta jos alistut moisen vertailijan patjaksi.

Mies ei kunnioita sinua. Piste.

Vierailija
16/23 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde nyt jo kiitämään siitä suhteesta. Älä hukkaa omaa ainutkertaista elämääsi tuollaisen kuuntelemiseen ja kestämiseen. Etsi joku jonka mielestä olet upea tyyppi ja parempi kuin edelliset. Ei pidä ehdoin tahdoin asettua kynnysmatoksi. Vähän sisua peliin!

Vierailija
17/23 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karma is a bitch. Kestä nyt....

Vierailija
18/23 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Mitä kaikkea nainen on valmis vastaanottamaan että olisi elämässä mies. Jopa itsetunnon murskaamiseen. Kunhan on joku.

Vierailija
19/23 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta suhde.

Vierailija
20/23 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kukkaruukkuun, mutta jos olisin tuollaisen ihmisen seurassa, en malttaisi olla keksimättä pöperölleni kieli poskessa naurettavia ranskankielisiä nimiä, samoin muille arjen banaaleille asioille. Olisi aivan liian herkullinen tilanne.

Mutta vakavasti, jatkuvasti alentavalla tavalla asioitasi kommentoiva kumppani on kyllä tosi raskasta seuraa ja kuulostaa epävarmalta lyttääjältä, josta on jatkossa muutakin harmia. Laita ovesta ulos äläkä päästä takaisin.