Noloa, minusta blogien lukijat vastaavat Demin lukijoita
Ja todella monihan nykyään seuraa jotakin blogia. Aika ikävää itse aina automaattisesti mieltää sellaiset ihmiset yhtä teinimäisiksi kuin vaikkapa aikuiset naiset, jotka tilaavat Demiä itselleen.
En vaan pysty ymmärtämään miten kukaan aikuinen ihminen jaksaa kiinnostua moisesta pinallisesta henkilöpalvonnasta. Blogin pitämisenkin ymmärrän paremmin. Kukapa ei haluaisi huomiota ja ihailua osakseen. Itselläni tosin ei ole blogiakaan, koska yksityisyyteni on minulle tärkeää.
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:32"]
Tämä on aina yhtä hauskaa, kun palstamammat kuvittelevat blogin tarkoittavan pelkästään jotain muoti/sisustussontaa.
[/quote]
Ei kai sillä aiheella niin väliä, mutta yleensä kai blogien ideana on pyöriä sen tekijän toimien ympärillä, seurata hänen elämäänsä ja sanomisiaan?
AP
Niin ja otsikossani olevalla "nololla" tarkoitin siis omaa suhtautumistani, en blogien lukijoita. Tiedän etten itsekään ole virheetön, saati aina ja kaikkialla aikuismainen. Häiritsee oma suhtautumiseni.
AP
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:33"]
Tämä on aina yhtä hauskaa, kun palstamammat kuvittelevat blogin tarkoittavan pelkästään jotain muoti/sisustussontaa.
[/quote]
Ei kai sillä aiheella niin väliä, mutta yleensä kai blogien ideana on pyöriä sen tekijän toimien ympärillä, seurata hänen elämäänsä ja sanomisiaan?
AP
[/quote]
Et taida lukea kauheasti blogeja?
Jää kyllä kuva, ettet tosiaan juuri itse tiedä blogeista mitään.
Itse seuraan lähinnä kirjablogeja. Niissä ihmiset eivät juuri kerro itsestään mitään.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:43"]
Jää kyllä kuva, ettet tosiaan juuri itse tiedä blogeista mitään.
Itse seuraan lähinnä kirjablogeja. Niissä ihmiset eivät juuri kerro itsestään mitään.
[/quote]
Myönnän, en tiedä mikä on kirjablogi. Ne blogit, joita olen selailleet ovat olleet aihepiireiltään sisustus-, muoti-, laihdutus-, leivonta-, ruoanlaitto-, syömishäiriö- ja lifestyleblogeja. Kaikki ovat perusidealtaan vaikuttaneet samanlaiselta, eli juurikin siltä pinnalliselta henkilöpalvonnalta.
AP
AP
[/quote]
Voihan sen noinkin ajatella, mutta kyllä netissä riittää niitäkin, joiden kirjoitukset esim. filosofiasta tai taiteesta ansaitsevat sen kiinnostuksen, mitä niille lukemalla osoitetaan.
Kirjablogissa siis arvostellaan luettuja kirjoja. Eikä tosiaan ole mitään henkilöpalvontaa.
Minä seuraan myös kosmetiikkablogeja. En niistäkään aisti mitään henkilöpalvontaa. Niissä siis neuvotaan meikkausniksejä ja arvostellaan kosmetiikkatuotteita.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:53"]
AP
[/quote]
Voihan sen noinkin ajatella, mutta kyllä netissä riittää niitäkin, joiden kirjoitukset esim. filosofiasta tai taiteesta ansaitsevat sen kiinnostuksen, mitä niille lukemalla osoitetaan.
[/quote]
Vinkkaisitko hyviä blogeja?
[/quote]
AP
[/quote]
Ei ole. Tai voihan sitten ajatella vaikka niinkin, että elokuvat, kirjat, TV-sarjat, teatteri ja musiikki pyörivät tekijöidensä ja heidän palvontansa ympärillä.
Itse haluan myös suojata yksityisyyttäni, mutta kirjoitan blogia anonyyminä. Ja ei, blogini ei ole sisustus-, muoti-, laihdutus-, leivonta-, ruoanlaitto-, syömishäiriö- tai lifestyleblogi.
Minustakin on noloa, että sinulla on tuollaisia tietämättömyydestä johtuvia ennakkoluuloja.
Mullakin on blogi, joka käsittelee erästä sairautta ja sen kanssa elämistä ja sen hoitamista. Seuraan myös muita terveysblogeja. Blogi ei tod ole synonyymi muoti- tai lifestyleblogille, jotka ovat kai usein enempi "viihdyttäviä".
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 19:05"]
Mullakin on blogi, joka käsittelee erästä sairautta ja sen kanssa elämistä ja sen hoitamista. Seuraan myös muita terveysblogeja. Blogi ei tod ole synonyymi muoti- tai lifestyleblogille, jotka ovat kai usein enempi "viihdyttäviä".
[/quote]
Rohkenisitko linkata blogisi tänne? :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 19:05"]
[/quote]
Niin ja anonyymi olen minäkin.
Riittäisikö jos sanon aiheeksi kilpirauhanen... :) Sillä aiheella uskon, että löytyy :)
[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 18:56"]
Vinkkaisitko hyviä blogeja?
[/quote]
Vähän eri aiheista vaikkapa:
http://paholaisen-asianajaja.blogspot.fi/
http://www.timwise.org/category/essays/
http://philosophie.blogs.liberation.fr/
Esimerkki tasokkaasta kirjablogista: