Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa olla voimat loppu :(

Vierailija
01.03.2013 |

Minä, ikuinen jaksaja ja hymyilijä alan olla henkisesti aivan loppu.

Erosin viime syksynä, juuri uudessa työpaikassa aloittaneena. En voinut jäädä sairaslomalle vaikka en juurikaan nukkunut ja olin aivan loppu henkisesti. Pelkäsin että saan potkut koeajalla, ja painoin menemään töissä. Pomo ymmärsi, kehui jaksamistani ja sitä olinpa vahva ihminen.. No aloin tehdä huolimattomuusvirheitä, ja niistä sainkin kuulla kunniani, ihan syystä. Tuntui etten muistanut lähimpiäkään tapahtumia, ja nuo virheet tuntui ihan ihmeellisiltä. Otin nuo tekemäni mokat raskaasti, vaikkei suurista virheistä ollutkaan kyse. Syyllistin itseäni aika rankasti.

Ero oli helvettiä, ex-mies kiusasi ja sabotoi. Hoidin lapsen lähinnä yksin ja yritin olla reipas.

Nyt huomaan että saatan hätkähtää ajattelemaan yhtäkkiä paniikissa, esim. että missä helvetissä lapseni on?? Keskellä työpäivää saatan havahtua siihen etten muista vieneeni lasta päiväkotiin aamulla! Sitten kun alan asiaa miettiä, muistan että joo, veinhän minä hänet.. Tapahtuma tuntuu vaan kaukaiselta, vaikea muistaa onko se tapahtunut tänään vai eilen vai koska..

Nyt alkaa pomolla ymmärrys olla vähissä.. Sain läksytystä taas tänään huolimattomuudesta, syystäkin jälleen :( Pomo ei ymmärtäisi sairaslomaani, vaan boostaa minua jaksamaan töissä mutta sitten taas kun en voi sille mitään että pää alkaa pettää. Muisti murenee, teen virheitä.

Todellinen pommi tippui kun lapsellani epäillään erittäin vakavaa sairautta. Pomo tietää tästä,  muttei mitenkään huomioi että ihan oikeasti alan olla loppu. Vaatii lisää, enemmän, läksyttää jos unohtelen. Ja ymmärränhän sen. Sairaslomalle en voi jäädä, tilinpäätöstä pitäisi alkaa väsätä. Mutta mitä pitäisi tehdä, tuntuu että kohta unohdan jotain todella tärkeää. Olen aina ollut vähän hajamielisyyteen taipuvainen, mutta nyt olen ihan mahdoton. Aivot eivät rekisteröi mitään, lähimuisti pätkii. En koe olevani väsynyt, mutta heräilen öisin 3-4 kertaa. Aamulla ennen kellonsoittoa herään paniikkiin että soihan kello varmasti, että enhän nuku pommiin. Ja sitten olen töissä 20 min ennen  töiden alkua. Aamu menee paniikissa, huidon menemään lapsen kanssa ja panikoin.

Mitä minun pitäisi tehdä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataamo kutsuu!

Vierailija
2/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi rauhoittua. Sulla lie viikonloput vapaata duunista? Älä silloin suorita mitään, tee ja puuhaile rauhallisesti, tee pitkähköt kävelylenkit ja ajattele kivoja asioita. Keskity aina siihen, mitä teet. Jos tilanne kuitenkin pahenee, menet sinne lääkäriin. Kukaan ei ole työssään niin korvaamaton, ettei lääkäriin voisi mennä, oikeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä työterveyteen lääkärille kertoa saman minkä tänne kirjoitit. Saat sairaslomaa uupumukseen ja mahd. masennukseen. Kannattaa vaikka käydä netissä testaamassa masennus, epäilen että olet melkoisen masentunut, ainakin oireet siihen viittaavat: unohtelu, huonosti nukkuminen, väsymys yms. Pomolla ei voi olla mitään vastaan sanottavaa jos esität sairaslomatodistuksen.

Vierailija
4/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani masentunut. Olen aika turta. Ero ei tunnu missään, mikään ei hetkauta. Ainostaan se että saan negatiivista palautetta töissä saa mut todella reagoimaan ja surulliseksi. Koen iloa useista asioista, nauran paljon. Pahinta on tämä kovuus, muurit jotka olen rakentanut.

Kaipa mun pitäisi todella hakea sitä sairaslomaa. En ollut päivääkään poissa töistä vaikka ero oli helvettiä. Tulin töihin välilä 0 tunnin yöunilla. Aloin nukahdella palavereissa. Helvetti kun pää alkaa pettää.

AP

Vierailija
5/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyoterveyshuollolla on myos keinoja puuttua tilanteeseen tyopaikalla. Heille kannattaa joka tapauksessa puhua. Tarvitset selvasti tauon.

Vierailija
6/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä ihan rauhassa, miksi et voisi jäädä sairaslomalle? Oletko maailman ainoa ihminen, joka osaa tehdä tilinpäätöksen?

Mene lääkäriin, mahdollisesti työterveyslääkärille, ja kerro ihan kaikki, miltä tuntuu, mitä opn tapahtunut, mitä olet tehnyt, koko tilanne mitään salailematta. Kyllä ne asiat alkaa siitä pikkuhiljaa selviämään. Otat vaan sen ekan askeleen ja puhut suoraan.

Vierailija
7/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä mä kotona tekisi? Stressaisin itseni kuoliaaksi työasioita, miettisin pääni puhki miten jätän pomoni (joka on jo valmiiksi ylityöllistetty), täysin kuseen. Miten kehtaan tulla takaisin töihin vaikkapa viikon sairaslomalepäilyn jälkeen?

Olen ylitunnollinen, ylisuorittaja, itseni suunnaton syyllistäjä. Tuntuu että olen kävelevä aikapommi, joka odottaa vaan että kohta napsahtaa.

Tiedän että tilanne todennäköisesti vain pahenee. Haluaisin niin kovin vaikka esim. lyhentää työpäivää, tehdä 6 h, sekin jeesaisi, mutta taloudellisesti en siihen pysty.

Kiitos vastauksista ja anteeksi tämä lapsellinen kitinäni. Tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä, mutta olen niin saamaton että itken ja valitan vaan täällä vauvapalstalla.

AP

Vierailija
8/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee työterveyteen. Olet ilmeisesti kirjanpitäjä? Älä hemmetissä nyt rupea tekemään mitään tilinpäätöksiä jos olo on tommonen! Ihan kokemuksella sanon, mene lääkäriin!! Siellä työpaikalla ne pärjää kyllä. Niiden mahdollisten virheiden korjaaminen sitten kun tilinpäätös on tehty ja veroilmoitus on lähetetty on paljon v'ttumaisempaa kuin se että menee hyvin alusta alkaen.

Muista että jos sinä voit huonosti niin myös sinun lapsi voi huonosti!! Tärkeysjärjestys on se että lapsi ensin ja sitten työt!!!!! Sitten kun oot kunnossa niin painat taas duunia paljon, se työ ei lopu koskaan...

Vierailija
9/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ap on aika sinun pitää itsestäsi huolta! Oireesi viittaavat kylä pahaan uupumukseen ja ehkä myös masennukseen. Tarvitset luultavasti sairaslomaa, eikä pomosi sille mitään voi. Tottahan toki työelämä ottaa ihmisestä irti kaiken, mikä lähtee, mutta nyt sinun pitää pistää asialle stoppi. Olet kokenut raskaita asioita ja tarvitset aikaa niiden käsittelyyn. Mene työterveyslääkärille ja vaadi sairaslomaa. Voimia!

Vierailija
10/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin turtuus ja anhedonia (=ei kiinnostu mistään) ovat masennuksen merkkejä. Vähintäänkin kyse on uupumuksesta, johon tarvitset sitä sairaslomaa, jotta voit levätä. Ei työ ole kaikki kaikessa, vaikka me tunnolliset suomalaiset olemme kasvatetut niin ajattelemaan. Sinäkään et ole työssäsi korvaamaton ja tuolla menolla menetät sen työsi kokonaan ellet aseta omaa terveyttäsi työn edelle. Et voi olla hyvä työntekijä, jos et hoida itseäsi kuntoon. Nyt työterveyteen mars..

Vierailija
11/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein ero ja lapsen sairaus. Mikä syy tuo muka on heittää kaikki läskiksi.

Itse uskon että haaveilit täydellisestä elämästä ja kun se ei onnistunutkaan olet kamalan pettynyt.

Vierailija
12/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väsynyt ja väsynyt ihminen tekee virheitä ja unohtelee. Ei sen tarvitse olla masennusta... Jos et halua mennä työterveyteen kertomaan asioista niin sitten pitää tehdä itse jotain. Tänään alkaa viikonloppu. Sovi itsesi kanssa että minä lepään nyt. Ei siivousta eikä pyykkivuoren selvittelyjä. Ulkoilua ja lasten kanssa leikkiä. Jos tuntuu että jaksaa siivota niin tee sitäkin. Sunnuntaina ota paperia ja kynä ja kirjoita muistiin seuraavan viikon työlista. Mitkä asiat pitää tehdä maanataina, tiistaina jne ja aikatauluta ensi viikko. Kirjoita toiselle listalle mitä asioita pelkäät menevän pieleen. Sitten tekmään listan mukaisesti töitä kun maanatai alkaa. Et unohtele etkä tee mokia ainakaan listan asioista. Kyllä se siitä. Ensimmäinen vuosi eron jälkeen on pahin...

Vierailija
13/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Olen ollut vastaavassa tilanteessa muutama vuosi sitten. Oletko ollut aina ns kilttityttö? Vaarana on todellakin iso romahdus.

Itselläni vain sairausloma auttoi uuteen alkuun, tein myös kuutta tuntia parin vuoden ajan, ja totuus on, ettei se tulotasoon vaikuttanut läheskään niin paljoa kuin etukäteen pelkäsin. Teepä laskelmat kunnolla ja tarkista, mistä voit kuluja pienentää, niitä löytyy kyllä aina.

Myönnä edes itsellesi, ettet voi jatkaa näin. Sun on pakko tehdä nyt valintoja, ihan itsesi vuoksi, mutta tajuat varmaan myös suuren merkityksen, mikä sillä on myös lapsesi osalta...

Vierailija
14/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilitoimistot on täys ylityöllistettyjä ihmisiä, eli ei siellä ap sinua tarvita. Ihan ystävällisesti sanon että vaikka et olisi töissä niin siellä  selvitään kyllä. Ja jos olet töissä niin täys paniikki siellä toimistolla on...

Hyvää kevättä vaan kaikille kirjanpitäjille!

Vierailija
15/15 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jäät sairauslomalle. Minä oireilin samalla tavalla eräänlaisen työpaikkakiusaamisen johdosta. Vaihdoin työpaikkaa, ennenkuin menin noin huonoon kuntoon ku sinä. Jos olisin jatkanut vanhassa paikassa, olisin samassa tilanteessa ku sinä ja sairauslomalle ois ollu pakko jäädä.

Minä aloitin masennuslääkkeet ja kuljin työterveydessä psykologilla. Se oli hyvä ratkaisu. Psykologin käynnit loppui juuri äsken, koska työterveyshuollossa ei voinut käydä ku 5krt/vuosi.

Hoida hyvä ihminen ittes kuntoon, ennenku romahdat kokonaan. Sulla on lapsi hoidettavana. Voimia! <3