Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kumppani sijoittaa kumppaninsa rahoja saaden ne tuottamaan.

Vierailija
12.03.2019 |

Kumpi on mielestäsi tienannut pääomatulot, sijoittaja vai se kenen rahoja sijoitetaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahojen omistaja saa tuoton, koska kärsisi myös tappion. Jos sijoittaja saisi tuoton, olisi kyseessä laina, josta pitäisi maksaa korot. Toki työstä pitää maksaa, tuli sitten tuottoa tai tappiota. Tuntipalkaksi puolisoiden kesken esim. 10€/h.

Vierailija
2/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahojen omistaja saa tuoton, koska kärsisi myös tappion. Jos sijoittaja saisi tuoton, olisi kyseessä laina, josta pitäisi maksaa korot. Toki työstä pitää maksaa, tuli sitten tuottoa tai tappiota. Tuntipalkaksi puolisoiden kesken esim. 10€/h.

En hakenut sitä mitä miten laki menee, tietenkin rahat lain mukaan kuuluu sille kenen nimissä ne on. Entä jos mietitään toiselta kantilta, kuka on silloin tienannut rahat. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahojen omistaja on ansainnut enemmän rahaa antamalle ne sijoitettavaksi. Se toinen puoliso on tienannut korkeintaan palkkansa.

Vierailija
4/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa sijoittaja sillä ilman häntä rahat makaisivat nollakorolla tilillä.

Vierailija
5/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä pistettäisiin voitto puoliksi vaikka tappiota ei kumpikaan vaatisi hyvittämään. Ollaan kai vähän tyhmiä...

Vierailija
6/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennykseksi ettei ole mitään riitaa rahasta, ihan mielenkiinnosta kyselen. ap

Vierailija
7/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisollani ei olisi yritystä jos minä en olisi sijoittanut siihen rahaa (ja aikaa saamatta silloin mitään). Minulla on pieni osa jolloin joka vuosi se tuottaa myös minulle vaikka hän tekee nykyään kaiken työn. Myös minä otin riskin koska mitään velkakirjaa ei tehty.

Vierailija
8/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisollani ei olisi yritystä jos minä en olisi sijoittanut siihen rahaa (ja aikaa saamatta silloin mitään). Minulla on pieni osa jolloin joka vuosi se tuottaa myös minulle vaikka hän tekee nykyään kaiken työn. Myös minä otin riskin koska mitään velkakirjaa ei tehty.

Niin ja hän saa puolestani halutessaan ostaa minut ulos koska olen saanut omani takaisin enkä enää tee tuoton eteen mitään. Jos siis henkilökohtaiset mielipiteet kiinnostaa.

Vierailija
9/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisesti pääoma kuuluu sille kuka on sen tienannut ja ainakin osa pääomatuloista sijoittajalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän