Bussikuski vaati muiden antamaan lapsille paikkoja
Itse en kyllä olisi paikkaani antanut.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
HÄ HÄ HÄ HÄ HÄ? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En anna lapsille paikkaa mistään hinnasta. Lasten kuuluu seisoa jos kaikille ei riitä paikkoja. Ainakin minun sukupolvelleni tämä opetetttiin jo pikkulapsena.
Jos kuski olisi käskenyt minun antaa kersoille paikan, olisin lyönyt kersoja nyrkillä naamaan.
On se kumma kun kaikki ei vaan ymmärrä että se laukku siinä vierellä tarkoittaa että "olen ujo, ei saa istua viereen". Yhyy.
Yritäs nyt kasvaa mieheksi joskus. Vai pitääkö sua vähän miehistää? Hä`?
Olen nainen. Ei ole tarvetta muuttua mieheksi.
Nykyään lasten hyysääminen ja palvominen on mennyt liian pitkälle. Aikuinen on aina lasta ylempänä "arvoasteikossa". Lastenkin täytyy oppia se. Yksikään kohtaamani lapsi ei luule itsestään liikoja. Siitä minä pidän huolen.
Minä päätän siitä asiasta. Otat joko laukkusi syliin tai se lennähtää käytävälle. En nimittäin kuuntele siinä vieressä kun pieni tyttö koulusta tulee kotimatkalle ja kyselee tätiltä että saako tulla viereen ja voisiko täti ystävällisesti ottaa laukun pois.
Se laukku lähtee siitä ystävällisesti setän avulla pois.
Tämä pitäisi olla harvinaisen selvä, kun käyttää joukkoliikennettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen kajauttaunut pari kertaa etä ota se laukkus pois et lapsi pääsee istumaan.
On se jumalauta kun katellaan vaan pihalle ja lapsi seisoo vieressä ja kyselee hiljaisella äänellä että saisiko tähän tulla istumaan.
Olen ihan napakasti ottanut laukun ja runtannut sen istuvan syliin. aika tyrmistyneitä ilmeitä on ollut. Miehenä voin tehdä tämän ihan kenelle vaan ja käskin lastakin istumaan siihen. Pikkasen epäröi ja ei ollut minun lapsi edes.
Taisi säikähtää kun toiminnan mies toimi. Naisille ja miehille olen tehnyt tuota. Tumppaan sen laukun tylysti syliin vaan.
Runtannut olet korkeintaan omaan lapaseesi.
Haudo sä vaan sitä vässyäs siinä paikalla ja pelkää että mummo tai pien lapsi istuu vierees burgeri.
Burgeri? Eli terveisiä vaan ylilaudalta. Arvasin että olet joku 14-vuotias lihapulla.
Kyllä täällä istuu ihan raavas mies, jonka mielestä on niin, etä jos paikka on tyhjä ja siin on laukku, niin se laukku lähtee ja vähän äkkiä lähteekin siitä syliin tai nappasen sen paskaselle käytävälle. Sen jälkeen jos aletaan painia niin pyyhin käytävää laukun omistajalla ja laukulla. Sit heitetään bussikuskin kanssa häiriköt pihalle.
Tämä selvä?
Ei kysyttävää?
Hyvä poju.
Raavas mies joka käyttää yläasteikäisen jonnen kieltä ja uhoaa netissä? Uskoo ken tahtoo, tai sitten olet tosiaan vaikeasti jälkeenjäänyt.
PIENTÄ OSVIITTAAA SIITÄ MILTÄ MUISTA TUNTUU, KUN URPÅT PITÄÄ LAUKKUA VIEREISELLÄ PAIKALLA JA TOISET SEISOO KÄYTÄVÄLLÄ.
VÄHÄN SAMAA JÄLKEENJÄÄNYTTÄ ENERGIAA.
KÄYTÖS ON SEN MUKAISTA SITTEN NIIN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen antanut pyytämättä. Päiväkoti-ikäisiä mahtuu kolme siihen penkille, eivätkä he pysy pystyssä seisten. Jotenkin ihmisiltä on kadonnut käytännön järki. Onhan se selkeä turvallisuuskysymys, että noin pienet istuu, jos ei ole aikuista pitämässä pystyssä. Sitähän se kuskikin on ajatellut. Varmaan kokemuksesta tietää, että mutkassa olisi tullut kasa.
Pitää olla kyllä tosi pienikokoisia siinä tapauksessa, jos noin on. Pari ehkä voi mahtua, mutta tuskin kolmea. Ja tuskinpa mahtuu pariakaan, jos edes toinen lapsista sattuu olemaan ylipainoinen.
Helposti mahtuu kolme ja vaikka yksi heistä olisi ylipainoinen. Tsiisus, että edes lähdin näin typerään kommaamaan, mutta...
Näin siis oli jo omassa lapsuudessani ja nykyäänkin. Nyt penkit ovat leveempiä. Saattaa mahtua vaikka neljäkin lasta samalle riville.
Mikä tekee tällaisesta matkustamisesta turvallista? Ei mikään. Jos lapsi ei kykene matkustamaan bussissa ilman pelkoa kaatumisesta, ei lasta pidä bussiin viedä kuin rattaissa.
Rattaatkin voi bussissa kaatua. Olen muutamia kertoja todistanut.
Eli jää sä kotiin pelkäämään maailmaa, niin me liikutaan joukkoliikenteessä avarretaan ihmistuntemusta nyt ainakin.
No, joka tapauksessa laukkua saa pitää penkillä, jos bussi on likimain tyhjä. Heti kun alkaa väkeä lapata enempi sisään, se laukku otetaan syliin. Jos autoon astuu syystä tai toisesta liikuntarajoitteisia ja itse on terve nuori, tai aikuinen, niin näille vaikeasti liikkuville annetaan paikka, vaikka se annettava paikka ei olisikaan invapaikka.
Miten tää on näin vaikeeta? Onko tässä joku landejuttu nyt, ettei Ähtäpytinkään autossa oo tullut paikkapulmia kun matkustajia on ruuhka-aikanakin korkeintaan kolme ja nyt ei osata toimia ihmisten ilmoilla? Kun Stadissa ikäni asuneena kyllä meille skidinä opetettiin että paikka annetaan tarvitsevalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÄ HÄ HÄ HÄ HÄ? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En anna lapsille paikkaa mistään hinnasta. Lasten kuuluu seisoa jos kaikille ei riitä paikkoja. Ainakin minun sukupolvelleni tämä opetetttiin jo pikkulapsena.
Jos kuski olisi käskenyt minun antaa kersoille paikan, olisin lyönyt kersoja nyrkillä naamaan.
On se kumma kun kaikki ei vaan ymmärrä että se laukku siinä vierellä tarkoittaa että "olen ujo, ei saa istua viereen". Yhyy.
Yritäs nyt kasvaa mieheksi joskus. Vai pitääkö sua vähän miehistää? Hä`?
Olen nainen. Ei ole tarvetta muuttua mieheksi.
Nykyään lasten hyysääminen ja palvominen on mennyt liian pitkälle. Aikuinen on aina lasta ylempänä "arvoasteikossa". Lastenkin täytyy oppia se. Yksikään kohtaamani lapsi ei luule itsestään liikoja. Siitä minä pidän huolen.
Minä päätän siitä asiasta. Otat joko laukkusi syliin tai se lennähtää käytävälle. En nimittäin kuuntele siinä vieressä kun pieni tyttö koulusta tulee kotimatkalle ja kyselee tätiltä että saako tulla viereen ja voisiko täti ystävällisesti ottaa laukun pois.
Se laukku lähtee siitä ystävällisesti setän avulla pois.
Tämä pitäisi olla harvinaisen selvä, kun käyttää joukkoliikennettä.
Sen jälkeen saisit vastata laukun heittämisestä ja omaisuuden rikkomisesta poliisille ja oikeuslaitokselle. Tapahtumalla kun olisi varmasti bussillinen silminnäkijöitä todistajina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen antanut pyytämättä. Päiväkoti-ikäisiä mahtuu kolme siihen penkille, eivätkä he pysy pystyssä seisten. Jotenkin ihmisiltä on kadonnut käytännön järki. Onhan se selkeä turvallisuuskysymys, että noin pienet istuu, jos ei ole aikuista pitämässä pystyssä. Sitähän se kuskikin on ajatellut. Varmaan kokemuksesta tietää, että mutkassa olisi tullut kasa.
Pitää olla kyllä tosi pienikokoisia siinä tapauksessa, jos noin on. Pari ehkä voi mahtua, mutta tuskin kolmea. Ja tuskinpa mahtuu pariakaan, jos edes toinen lapsista sattuu olemaan ylipainoinen.
Helposti mahtuu kolme ja vaikka yksi heistä olisi ylipainoinen. Tsiisus, että edes lähdin näin typerään kommaamaan, mutta...
Näin siis oli jo omassa lapsuudessani ja nykyäänkin. Nyt penkit ovat leveempiä. Saattaa mahtua vaikka neljäkin lasta samalle riville.
Mikä tekee tällaisesta matkustamisesta turvallista? Ei mikään. Jos lapsi ei kykene matkustamaan bussissa ilman pelkoa kaatumisesta, ei lasta pidä bussiin viedä kuin rattaissa.
Rattaatkin voi bussissa kaatua. Olen muutamia kertoja todistanut.
Eli jää sä kotiin pelkäämään maailmaa, niin me liikutaan joukkoliikenteessä avarretaan ihmistuntemusta nyt ainakin.
No jos bussissa on NOIN vaarallista, niin miksi sinne pitää päiväkotiryhmien ängetä hometta pakoon? Menisivät ilmastoystävällisesti kävellen. En ymmärrä, miten itkeään maapallon tuhoa ja samantien heivataan lapset saastuttavaan kulkupeliin. Eikö ilmastonmuutoksen pitänyt olla vaara nimenomaan lapsille, miksi he saavat tuhota tulevaisuutensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen kajauttaunut pari kertaa etä ota se laukkus pois et lapsi pääsee istumaan.
On se jumalauta kun katellaan vaan pihalle ja lapsi seisoo vieressä ja kyselee hiljaisella äänellä että saisiko tähän tulla istumaan.
Olen ihan napakasti ottanut laukun ja runtannut sen istuvan syliin. aika tyrmistyneitä ilmeitä on ollut. Miehenä voin tehdä tämän ihan kenelle vaan ja käskin lastakin istumaan siihen. Pikkasen epäröi ja ei ollut minun lapsi edes.
Taisi säikähtää kun toiminnan mies toimi. Naisille ja miehille olen tehnyt tuota. Tumppaan sen laukun tylysti syliin vaan.
Älä sitten itke kun toiminnan miehenä joskus keräilet hampaitasi bussin lattialta itku silmässä.
Kyllä mä niputan mt-ongelmaiset ja kun tosiaan tumppaan sen laukun niin oon kokoajan valmis seuraavaan liikkeeseen. Mikäs sen parempi kuin niputtaa epäsosiaalinen joukkoliikenteessä ja vähän opastaa jakamaan niitä paikkoja. Yhtään EI YHTÄÄN paikkaa jätetä istumatta ja niitä PAIKKOJA ei PANTATA. Onko tämä tajuttu?
Anna palaa vaan. Mä oikeen ootan innokkaana. Pistän nippuun häiriköt!
Tuollainen netissä uhoava vässykkä ei niputa kuin kukkia.
Pitele sinä vaan sitä vässykkääsi kaksin käsin, kun jono seisoo käytävällä. Lapset ja vanhukset haluaisivat istua, mutta sinä vaan katselet ikkunasta ulos ja viheltelet.
Satana!
Jumalauta mikä luuseri.
Minä ajan kyllä ihan omalla autollani ettei tarvitsisi katsella sinunlaisiasi mielenterveysongelmaisia kusipäitä.
Sinähän tässä olet se retardi.
Ihme että tuollaisille hulluille myönnetään edes korttia.
Vatipää.
Ime kikkeliä hinttapuli.
Ite imet kun isäs sua teki.
Yritäs nyt pistää parempaa laukun hautoja.
Haudotko laukkua ihan himona? Jumalauta mikä pääsiäistollo.
Kellokoskelta soitettiin ja pyydettiin sinua palaamaan takaisin. Haluavat että jatkat elämäntyötäsi eli etsit pyöreän huoneen nurkasta keijupölyä.
joo niin soittivat, kyselivät myös sua hautomaan sun laukkuas. Vässykällä on ikävä persehikeäs.
Miksi sinulla on ikävä persehikeäni?
Ota se vässykkä nätisti syliin vaan. Lapset ja vanhukset odottaa.
Nyt on aika toimia. Huomaat kun pysäkiltä tulee väkeä bussiin ja ne leimaa lippunsa. Nyt on aika.
TEE SE!
Luotan suhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse annan paikan pienelle lapselle, joka ei pysy pystyssä. Mutta oikeasti, eikö jo tuollaisessa tapauksessa, että päiväkoti reissailee kahden ryhmän voimin kannattaisi jo tilata oma bussi, eikä änkeytyä yleiseen joukkoliikenteeseen? Siis ihan jo turvallisuussyistäkin?
Tilattu dösä maksaa. HSL kyydittää "ilmaiseksi".
Niin, "ilmaiseksi" niiden kustannuksella joille nyt karjuttiin siirtymään pois vapaamatkustajien tieltä. Eiköhän tarhalaisten vanhempien kuuluisi kustantaa lastensa matkustelut.
Kyl sä osaat, me luotetaa suhu! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten itke kun toiminnan miehenä joskus keräilet hampaitasi bussin lattialta itku silmässä.
Kyllä mä niputan mt-ongelmaiset ja kun tosiaan tumppaan sen laukun niin oon kokoajan valmis seuraavaan liikkeeseen. Mikäs sen parempi kuin niputtaa epäsosiaalinen joukkoliikenteessä ja vähän opastaa jakamaan niitä paikkoja. Yhtään EI YHTÄÄN paikkaa jätetä istumatta ja niitä PAIKKOJA ei PANTATA. Onko tämä tajuttu?
Pitele sinä vaan sitä vässykkääsi kaksin käsin, kun jono seisoo käytävällä. Lapset ja vanhukset haluaisivat istua, mutta sinä vaan katselet ikkunasta ulos ja viheltelet.
Satana!
Jumalauta mikä luuseri.
Minä ajan kyllä ihan omalla autollani ettei tarvitsisi katsella sinunlaisiasi mielenterveysongelmaisia kusipäitä.
Vatipää.
Ime kikkeliä hinttapuli.
Kellokoskelta soitettiin ja pyydettiin sinua palaamaan takaisin. Haluavat että jatkat elämäntyötäsi eli etsit pyöreän huoneen nurkasta keijupölyä.
joo niin soittivat, kyselivät myös sua hautomaan sun laukkuas. Vässykällä on ikävä persehikeäs.
Nyt on aika toimia. Huomaat kun pysäkiltä tulee väkeä bussiin ja ne leimaa lippunsa. Nyt on aika.
TEE SE!
Luotan suhun.
En ota sinua syliini vaikka kuinka vetoaisit lapsiin ja vanhuksiin. Hyi helvetti mikä hinttapuli!
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten kuulu seistä. Sä olet sisäistänyt oppisi väärin.
Meille opetettiin, että vanhemmille tarjotaan paikkaa. JOS he kieltäytyvät, niin sitten saa istua.
Jo silloin kasarilla, kun olin lapsi, vanhemmat ymmärsivät, että pienet lapset istuu. Eriasia on sitten jos kyytiin hyppää jotain toooosi raihnaisia vanhuksia. He haluavat monesti istua, oikeutetusti.
... että olisit lapsia lyönyt, kun bussikuski käskee... Niinpä niin.
Bussikuski on vastuussa turvallisuudesta. Eikö kommentoijat ole matkustaneet kaupunkibussissa, kun kommentit ovat niin omituisia? Niin kauan kun olen ollut hengissä , on ollut käytäntö, että pienet saa istumapaikan. Usein äidin sylissä, mutta ei ole tarvinut yrittää seistä liikkuvassa bussissa. Ja aina on kolme pentua istunut penkkirivillä. Ehkä linkkarissa on eri säännöt ja turvavyöt jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satana!
Jumalauta mikä luuseri.
Vatipää.
Ime kikkeliä hinttapuli.
TEE SE!
Luotan suhun.
Ole kiltti ja mene takaisin siihen sirkukseen mistä karkasit.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei tarvitse ainakaan bussikuskiorjan tulla huutamaan tai tulee tupenrapinat. Paikkani voin pyydettäessä luovuttaa jos kuski antaa minulle rahat takaisin.
Matkasta bussissa siinä maksetaan, ei paikasta. Eikä ainakaan kahdesta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haudo sä vaan sitä vässyäs siinä paikalla ja pelkää että mummo tai pien lapsi istuu vierees burgeri.
Burgeri? Eli terveisiä vaan ylilaudalta. Arvasin että olet joku 14-vuotias lihapulla.
Kyllä täällä istuu ihan raavas mies, jonka mielestä on niin, etä jos paikka on tyhjä ja siin on laukku, niin se laukku lähtee ja vähän äkkiä lähteekin siitä syliin tai nappasen sen paskaselle käytävälle. Sen jälkeen jos aletaan painia niin pyyhin käytävää laukun omistajalla ja laukulla. Sit heitetään bussikuskin kanssa häiriköt pihalle.
Tämä selvä?
Ei kysyttävää?
Hyvä poju.
Kaltaisesi astmaattinen sikaniska ei pärjää bussilastilliselle atleettisia valkoritareita joten etköhän itsekin ymmärrä tositilanteessa olla toteuttamatta säälittäviä voimafantasioitasi.
Valkoritarit ne valvoo että vanhukset ja lapset seisoo bussin käytävällä ja
hipsteri voi pitää nättiä käsilaukkuaan viereisellä penkillä.
Kyllä näin. Ne silittelee hipsterin korvalehteä ja hymyilee.
Olen bongannut tasan kolme helsinkiläistä kommenttia. Muut on vähemmän tai enemmän asiasta mitään tietämättömiä.
Itse en kyllä meinaakkaan antaa paikkaa lapselle. On vanhemman tehtävä hoitaa jälkikasvunsa turvallisuus. Ei minun. Lastenryhmät taas ei julkisiin kuulu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satana!
Jumalauta mikä luuseri.
Vatipää.
Ime kikkeliä hinttapuli.
TEE SE!
Luotan suhun.
Ole kiltti ja mene takaisin siihen sirkukseen mistä karkasit.
Seuraavalla kerralla kun matkustat ja laitat sen laukkusi lepäämään toisen paikalle, niin me katotaan sun showta koko rahan edestä.
Ai että, neiti on lähtenyt bussimatkalle tai ihan tramilla vaan.
Kattelee ulos ikkunasta kun mummeli seisoo vierellä. Napit on korvilla ja huulet mutrulla.
Kyllä tuollaista pelleä sopii katsella ja puristella nyrkkiä.
Kyll o juntti eliö tai mikä ihme räkä onkaan.
Sen nimi oli että lapset on alempaa arvoasteikkoa. Tai semmosta se selitteli.
Kun ne kasvaa ja hoitaa tai hoitelee sua vanhainkodissa, niin keräätkö sä sitten niitä hampaitas sieltä lattialta ite, vai tuunko apuun. Voin nimittäin tulla apuun. Emmä niin julma oo. Eks niin kaverit? Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä selvä?
Ei kysyttävää?
Hyvä poju.
Kokkolan tosirealisti siirtynyt suomi24ltä mammapalstalle?
Vierailija kirjoitti:
On kaikkien matkustajien kannalta turvallisuutta vaarantavaa, jos bussiin otetaan enemmän matkustajia kuin mitä on istumapaikkoja. Oli bussissa seisovat sitten lapsia tai aikuisia. Silloin kun bussissa ovat istumapaikat täynnä, ei bussiin tulisi enää ottaa uusia matkustajia, koska jokaiselle bussissa olevalle tulisi taata turvallisuuden vuoksi istumapaikka. Lisäksi jos iso ryhmä lapsia matkustaa, niin silloin olisi parempi, että he matkustaisivat kokonaan täysin omalla bussivuorolla.
Kun ne ihmiset sitten istuisivat, vaan kun joka toinen paikka on tyhjä, ja silti seisovat. Jäävät vielä siihen keskiovelle töröttämään niin ettei kukaan muukaan pääse taakse istumaan. Tarkoitan tavallisia aikuisia ja nuoria.
Itse olin lapsena normaalia pienikokoisempi ja minun kanssani samalle bussipenkille olisi mahtunut korkeintaan yksi yhtä pienikokoinen lapsi. Mutta lapsuudessani kaikille aina riitti omat penkit kun bussilla matkustettiin, tilausvuorot nääs. Nykylapset ovat sitten varmaan kissan kokoisia, jos niitä joidenkin käsityksen mukaan mahtuu 3-4 yhdelle penkille! Kohta joku tulee sanomaan että varmaan vielä viideskin mahtuu siihen samalle penkille.