Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ravintola Paksun julkinen avunhuuto. Mitä mieltä?

Vierailija
15.03.2013 |

Mulla kävi sääliksi perheenisää, ja lunastin kantiskortin.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs juttu tää on?

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 16:31"]

Mulla kävi sääliksi perheenisää, ja lunastin kantiskortin.

[/quote]

Vierailija
2/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi helevetti näitä paskoja alotuksia, joissa ei kerrota mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin käynyt ravintolassa ja tykännyt, varman voisin lunastaa kantiskortin. Mutta kun en ole koskaan kuullutkaan koko paikasta niin en viitsi.

Vierailija
5/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä ottaa riskin. Yrittäjä ottaa voiton. Sinä maksat.Käyttämällä yrittäjän palveluja. Et maksa yrittäjän ottaman riskin nurjaa puolta, koska ei yrittäjä myöskään maksa voitostaan sinulle mitään. Tyhmä. Oliko yritys vaan erittäin viisas markkinamies?. Tämänlainen toiminta ei ole kriminalisoitua..eli ei rahankeräyksen tunnusmerkit ei täyty, mutta varmaan jatkoa seuraa.....Hyvää masturbaatiota :)

Vierailija
7/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Stadissa rafloja tulee ja menee...anna vaikka rahasi sitten tallinanaukion pirihörhöille tai romanikerjäläisille. Pääasia, että säästit rahaa oman perheesi hyvin vointiin. :) Et sinä voi pelastaa koko Helsingin paikkoja 99€: korteilla.

Vierailija
8/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Huonosti hoidettu ravintola menee nurin, entä sitten?

Vierailija
9/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ravintoloita tulee ja menee. MUTTA, mitä mieltä olette omistajan facebook aloitteesta?

Vierailija
10/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaajaa aikasta erikoista toimintaa?

Vierailija
11/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi on hyvä idea ja ravintolan omistaja on mielestäni fiksu kun valjastaa oman kekseliäisyytensä plus sosiaalisen median plus oman sosiaalisen median käyttötaitonsa tähän hommaan, pelastamaan sen ravintolaa. Vaikka Helsingissä kaatuiskin rafloja koko ajan, se ei oo sille mikä tahansa kaatuva rafla vaan sen ihan oma kaatuva rafla. Ymmärrän, symppaan ja kunnioitankin. :)

Vierailija
12/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin symppaan ja komppaan, mutta SILTI vähän ihmettelen, että jos paikka on ollut auki vasta pari kuukautta, niin jotain siinä on kyllä huonosti hoidettu tai ei ole otettu kaikkia kuluja huomioon. Eli ammattitaidottomuutta, ikävä kyllä... :( Toivon kyllä paikalle menestystä, ruoka on kuulemma hyvää. Mutta kyllähän tuo aika epätoivoiselta vedolta haiskahtaa.

Vierailija
13/30 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tossa takuuta, että on sitten uudestaan auki pitempään kuin pari kuukautta? Eli meneekö kantsikortin ostajien rahat kankkulan kaivoon..

Vierailija
14/30 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 23:14"]

Kyllä mäkin symppaan ja komppaan, mutta SILTI vähän ihmettelen, että jos paikka on ollut auki vasta pari kuukautta, niin jotain siinä on kyllä huonosti hoidettu tai ei ole otettu kaikkia kuluja huomioon. Eli ammattitaidottomuutta, ikävä kyllä... :( Toivon kyllä paikalle menestystä, ruoka on kuulemma hyvää. Mutta kyllähän tuo aika epätoivoiselta vedolta haiskahtaa.

[/quote]

Tuossahan sinänsä on tullut yllätyskuluja joita yrittäjä ei odottanut, näin ravintoloitsija kertoo Taloussanomien haastattelussa: 

"Esimerkiksi kaikki laitteet hajosivat ensimmäisellä viikolla ja remontissa ilmeni miinoja.

Uudet laitteet ja tiloista paljastunut vesivahinko imivät rahaa paljon enemmän kuin oli laskettu."

Mutta ihmetyttää vähän se että eikö näiden tämmöisten varalta ole ollut vakuutukset kunnossa?

Vierailija
15/30 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 12:37"]

Ja tässä tapauksessa en usko myöskään maksajalla tyhmyydestä olleen kyse, vaan auttamisenhalu. Jokainen maksaja tehnyt itse vapaaehtoisen päätöksen Omasta mielestäni tämä(kin) tapaus osoittaa vain sen, että kehtaa vielä uskoa ihmisten hyvyyteen ja hyväsydämisyyteen sekä pyyteettömään auttamishaluun. Vaikkakin sekin usko on välillä todella pahasti koetuksella.

[/quote]

Samaa mieltä. En ole koskaan ennen kuullutkaan tuosta ravintolasta, mutta näin facebookissa, että neljä kaveriani tuki pelastushanketta ja yksi kaverini kehui sen ruokaa, mm. siksi osallistuin 99 eurolla. Mukavaa kun pääsee joskus käymään ko ravintolassa. Käymme aika harvoin keskustan ravintoloissa. :-)

Vierailija
16/30 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitava kusetus, tuntuu toimivan. Tyhmänä pidän sitä, joka tuohon lähtee. Kaikista ei ole bisnestä pyörittämään, enkä todellakaan haluaisi olla yrittäjää pelastamassa.

Vierailija
17/30 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaisi kusettaa omalla naamallaan ja nimellään, vaimo ja lapsetkin tuolta facesta näkyy:O Tutustukaa keissiin ennenkuin huutelette. Ette ole edes käyneet lukemassa sitä kirjoitusta. Tämä on jo melkoinen kansanliike. Ihmisiä miellyttää se että yrittäjä pistää itsensä peliin ja on rehellinen ja nöyrä. Koko elämä pelissä kun perhettä uhkaa muuten velkavankeus:( Moni yrittäjä komppaa koska ymmärtää tilannetta.

Vierailija
18/30 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen tuota yrittäjää sinnikkyydestä!

Ribseistä en itse niin perusta, joten minulle kyseinen ravintola ei sinänsä ole kovin merkityksellinen (en myöskään harrasta juopottelua), mutta kaverin asenne kyllä lämmittää sydäntä. Melkein jo siitä syystä tekisi mieli ostaa tuollainen pelastajakortti, vaikka sitten lahjaksi kaverille.

Luin fb-postauksia kommentteineen läpi aika pitkäänkin, ja ilmeisesti ravintolan tiloissa oli ollut vesivahinko ja konerikkoja, ja lisäksi korjaustöihin oli mennyt aikaa ja rahaa paljon enemmän kuin arvioitiin. Tuo viimeksi mainittu vei itseltänikin aloittavana yrittäjänä 6 kk:n toimintamahdollisuudet, ja on hyvin, hyvin tavallinen ongelma korjausrakentamisessa (kuten kaikessa muussakin rakentamisessa). Sellainen voi sattua kenelle tahansa, oli ammattitaitoa tai ei. Ja jos on kyse aloittelevasta yrittäjästä, niin kaikenlaistahan siinä alussa sattuu ja tapahtuu ennen kuin homman oppii hoitamaan kaikin puolin kunnolla.

Rafloja joo tulee ja menee, juuri siitä syystä että yrittäminen ei ole helppoa. Luulen, että tämä yrittäjä on juuri osoittanut olevansa sitä lajia, jonka yritys pääsee yli niistä pahimmista alkukarikoista ja lopulta vielä menestyy! Onnea vain hänelle yritykseen. Asenne ratkaisee.

Vierailija
19/30 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 12:37"]

Sen sijaan, että epätoivossaan olisi vain lyönyt hanskat tiskiin ja taipunut kohtaloonsa velkavankeuteen, niin katsoi ja käytti sen viimeisenkin kortin= pelastautui. Vetosi asiakkaisiin ja yleisöön, ja homma toimi. 

[/quote]

Niin paitsi että vielä ei ole lähimainkaan riittävä summa kasassa. Jotain 80 000 taisi olla jonkin läheen mukaan tällä hetkellä, ja oliko niin että vielä 200 000 tarvitaan lisää?

Vierailija
20/30 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä sitä, että miksei tällaista kampanjaa tehty silloin heti alusta lähtien, kun rafla vielä oli pystyssä?  Asun Hgissä, olen kohderyhmää, käyn jopa keskustan baareissa ja ravintoloissa silloin tällöin, mutta en muista koskaan kuulleeni edes ravintolan nimeä ennen tätä. 

Vesivahinkoja ja konerikkoja sattuu joo, mutta mun mielestä kaikkeen pitäisi varautua. Jonkin verran rahaa pitäisi olla sukanvarressakin, jos tällaiseen proggikseen lähtee. Tai sitten kunnon rahoittajia mukana. Tässäkin vähän hämää se, että miksi pyydetään pieniä almuja tavallisilta ihmisiltä, miksei houkutella mukaan sijoittajia kunnon panoksella?