Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen lapset taantuvat aina meille tullessa ???

Vierailija
15.03.2013 |

En ymmärrä mikä näitä miehen lapsia vaivaa, koska aina kun he tulevat meille, niin he alkavat käyttäytyä kuin 2 vuotiaat. Ja he ovat jo 11 ja toinen kohta 12v. ???  Käytös alkaa jo heti autossa kun haemme... eli puhuvat vauvakieltä, ja vanhempi vielä  vakuudeksi taivuttelee miltei jatkuvasti päätä taaksepäin kun puhuu isällensä. Suorastaa kiusallista katsoa. Kumpikin puhuttelee isäänä isiksi ja välillä heille pitää pukea ulkovaatteetkin hanskoja myöden käteen. Siis ja vain isä kelpaa tekemään tämän. Itse olisin hävennyt tuon ikäisenä, jos jompi kumpi vanhemmista olisi laittanut mulle kumppareita jalkaan. Ruoat pitää kaikki laittaa valmiiksi. Edes vettä ei muka sada hanasta lasiin. Toisen on pakko päästä aina isänsä syliin ruokapöydässä, ja touhu on yhtä kaaosta, koska syöminen on lähinnä pelleilyä. Litania on aika loputon ja minä en heitä passaa + että "isin pitää se tehdä"...Tätä on jatkunut koko ajan kun olen mieheni kanssa ollut, eli 7 vuotta. Alkaa jo mietityttämään, että onko noi tenavat ihan normaalia.... 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ehkä jotenkin kuvittelevat, että isi tykkää heistä tuollaisina lapsina, ja siksi käyttäytyvät noin. Ei lapset siis ehkä tietoisesti niin tee, mutta tiedostamattaan ajattelevat tuolla tavalla saavansa rakkautta ja huomiota.

Vierailija
2/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supernanny Liviltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat edes sen pienen hetken olla isänsä lapsia.

Vierailija
4/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Eli voisko olla jotenkin henkistä ja mistä pitäis kunnolla huolestua. Miehenikin on selvästi joskus lievästi jopa järkyttynyt, kun kuitenkin jo kyse varsin suurista lapsista, ei ekaluokkalaisista. Vanhimmalla mittaakin jo 163/53. Hän kun haluaa isänsä syliin ja haluaisi olla siinä kuin pikkuvauva, niin on aika paljonkin ihmettelemistä.

Vierailija
5/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he taannu vaan ovat erittäin loistavia vallankäyttäjiä! Osaavat ottaa kaiken irti isän huonosta omastatunnosta, isä ei henno sanoa ei.. Näin tapahtui myös meillä kunnes mies alkoi ymmärtää, että metsään ollaan menossa ja laittoi lapsen tekemään asiat, jotka kuuluvat sen ikäisen tehdä ja tulihan siitä aluksi mielenosoituksia mutta loppujen lopuksi kaikki alkoi sujua paljon helpommin ja paremmin myös lapsen näkökulmasta. 

Lapset jatkavatt vallankäyttöään niin kauan kuin aikuiset sen sallivat. 

Vierailija
6/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä heillä on vain ollut ikävä isää ja eivät osaa muuten ilmaista rakkauden ja läheisyyden kaipuuta kuin olemalla "isin vauvoja".

Vierailija
7/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:50"]

Ehkä heillä on vain ollut ikävä isää ja eivät osaa muuten ilmaista rakkauden ja läheisyyden kaipuuta kuin olemalla "isin vauvoja".

Tätä olen myös pelännyt. Isäänhän vetoaa vauvamainen lepertely, ja ovatkin yltäkyllin hemmoteltuja. Leluja saavat joka kerta. ....ja siis tosiaan kohta teinejä. En uskalla miehelle hiiskuakkaan että tekisivät noin tahallaan

[/quote]

Vierailija
8/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus oli seiskalle. Tuli vahingos tähän kasiin

Vierailija
9/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisä erolapsia...Ystäväni erosi lastensa ollessa 4 ja 6 v. Nuorempi heittäytyi eron jälkeen mykäksi ja hänestä tuli oikea itkupilli. Vanhempi lapsista on jo 8 v., mutta käyttäytyy tosiaan välillä kuin 2-vuotias: Nuolee jatkuvasti leukaansa niin, että leuka on jo ihan ruvella ja puristelee pallejaan niin julkisesti, etteivät omat lapseni edes välittäis enää leikkiä heidän kanssaan.

Vierailija
10/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluja? Leikkiikö ne vielä leuluilla?

Vierailija
11/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He palaavat aikaan ennen eroa. Kun kaikki oli hyvin. Sellaiseen aikaan kun isä  oli vielä läsnä aina.

"Pyörremyrskyn jälkeen raunioista löydettiin 20-vuotias mies kääriytyneenä huopaan ja imemässä peukaloaan. "

Taantumisella tarkoitetaan sitä, että stressaavassa tilanteessa ihminen palaa aikaisemmalle kehitystasolle. Kun perheeseen syntyy pieni lapsi voi vanhempi lapsi alkaa uudelleen kastella vaikka on jo oppinut kuivaksi. Vakavien mielenhäiriöiden yhteydessä ulosteilla sotkemista voi tapahtua myös aikuisilla. Hyvin yleinen regression muoto on kuitenkin sairauden taakse vetäytyminen stressitilanteessa.

Vierailija
12/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 15:58"]

Leluja? Leikkiikö ne vielä leuluilla?

[/quote]

Ihan täysillä leluja pitää saada. Just tytölle 12v ostettu liuta synttärilahjoja, ja piti saada sellasta krääsää että oksat pois. Leegotalo, pieniä muoviponeja ja siis en viitsi edes enempää kertoa

Vierailija
13/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan olen jonkun mielestä ilkikurinen, mutta kun mieheni pähkäili ja vielä tilaili netistäkin joitain erikoisia ponileluja tytölle, niin hänen kysyessää että; "mitä vielä keksis ostaa", niin mielessäni pyöri "terveyssiteitä ja rintsikat". Jotenkin niin puutunut olen leluosteluun, joka jatkuu vieläkin. Suurin osa joululahjoistakin makaa hyllyssä aaton jäljiltä laitettuna. Ei siis kun avattu ja isänsä laitteli hyllyyn.

Vierailija
14/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuusiässä tapahtunutta persoonallisuuden rakenteiden ensimmäistä jäsentymistä seuraa nk. latenssi-ikä, joka vahvistaa jo olemassa olevia mielen rakenteita (Rantanen 2000). Nuoruusiässä tapahtuva persoonallisuuden rakenteiden uudelleen jäsentyminen muistuttaa varhaislapsuuden yksilöitymistapahtumia siinä määrin, että nuoruusikää on pidetty »toisena mahdollisuutena» selvittää aiemman kehityksen aikana ratkaisematta jääneitä vaiheita (Blos 1979). Tämä tapahtuu ajoittaisen psyykkisen taantuman eli regression kautta (Blos 1979, Aalberg ja Siimes 1999).

Vierailija
15/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien avioero vaikuttaa lapsiin pitkäaikaisen trauman, joka voi viedä regressiota ( taantumista) lapsuuden äidinsyliin tai vielä taaemmas. Tutkittu juttu.

Vierailija
16/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mun täytyy vieläkin perehtyä noihin psykologian kirjoihin, vaikka toivoin jo pari vuotta sitten, että menisi ohi. Alan olla vaan jo tosi väsynyt, koska heidän kanssaan ei voi edes keskustella normaalisti. Minä olen heille lapsi.

Vierailija
17/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan siinä varmaan monta ongelmaa. Lapset ovat ehkä tosiaan kärsineet erosta, mutta ihmeellistä on, että oireilu jatkuu samanlaisena MONTA VUOTTA. Luulen, että "aidosta" taantumisesta on tullut ihan vedätyksen väline, sillä saadaan huomiota, ehkä "kostetaan" äitipuolelle tms. Asia erikseen ja se isompi ongelma on isän käytös. Jos hän on järkyttynyt lasten käytöksestä ei hänen, herra paratkoon, kannata mennä mukaan siihen ja vahvistaa käytöstä! Eli tietoisesti pikku hiljaa vähentää pikkulapsijuttuja, ehdottaa jotain tekemistä ja menemistä, joka sopii isommille lapsille, ei vastaa vauvakielellä puhuttuihin asioihin jne. Läheisyydessä sinänsä ei tietysti ole mitään pahaa. Ehkä hänellä on yhä huono omatunto erosta, mutta jos hän järkevästi ajattelisi lastensa parasta, tukisi näiden kehitystä.

Vierailija
18/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon...

Vierailija
19/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitsi vie, minä taannun vieläkin lapseksi vanhempieni luona vieraillessa vaikka olen keski-ikäinen. Äiti kohtelee minua kuin viisivuotiasta ja sittenpä huomaan käyttäytyväni kuin sen ikäinen. Vaikka kuinka koetan keskustella kuten aikuiset keskustelevat, niin jossain kohtaa äiti alkaa naureskella, että "voi, voi tuota meidän Liisaa, kun se on niin omapäinen" ja siinä sitä sitten ollaan.

Minä luulen, että lapsille iskee tietty käytösmalli päälle isän luona ollessa. Sitä en tiedä, miten siitä pääsee eroon, kuten varmaan jo huomasitte :(.

Vierailija
20/39 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ei mies yleisesti ole järkyttynyt, mutta kyllä hänkin herää kun lähes vaimon kokoinen muksu haluaa syykkyyn heiluteltavaksi.... Odotan todella että koska tämä loppuu. Kai jo kohta ihan pakko... Tenavat on meillä n.13p/kk ja ne ei tietenkään ota osaa mihinkään arkitöihin, koska ovat näitä "vauvoja" ja he vain leikkivät ja sotkevat. Alkaa ihan oikeasti mennä hermo. Kertaakaan ei ole edes roskapussia kumpikaan vienyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme