Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaa. Nivelet kipeinä jo viikkoja ja nyt lääkäriaika varattu.

Vierailija
27.02.2013 |

Alkoi ensin yhdestä sormen nivelestä, nyt kaikkien sormien nivelet, nilkat, toinen polvi ja alaselkä arkoja, liikkuminen vaivalloitunut muutamassa viikossa..

Reuma kai epäiltyjen listalla ekana, pelottaa..minä kolmekymppinen parhaassa iässä ja reuma(ko)?

P....le!!! =((

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla vaikka jonkinasteinen virusinfektion aiheuttama niveltulehduskin. Sairastitko flunssaa ennen oireiden alkamista?

Vierailija
2/20 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätkö säännöllisesti jotain lääkkeitä? Mulle tuli voimakkaita nivelvaivoja närästyslääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nivelissä muuten turvotusta?

t. 2

Vierailija
4/20 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole turvotusta, en käytä lääkkeitä eikä ole ollut mitään infektioita (no kurkku pari päivää kipeä vähän aikaa sitten)

Vedän takaisin sen verran, että nivelet eivät särje tai ole jatkuvasti kipeät, vaan lähinnä arat ja puristaminen, vääntäminen, jännittäminen jne sattuu. Puolentoistalitran täyden maitopurkin nostaminen jääkaapista sattuu sormien nivelissä, samoin tyhjän ketsuppipullon puristaminen yms.

Tämä siis hiipien alkanut alkutalvesta ja tähän on tultu. Pelottaa..

ap

Vierailija
5/20 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen käsityksen olen saanut, että yleensä noihin varsinaisiin reumasairauksiin kuten nivelreuma, kuuluu olennaisesti nimenomaan havaittava turvotus nivelessä. Itselläni oli hyvin vaihtelevat niveloireet muutaman kuukauden ajan. Kipu ja aristus ikään kuin hyppi nivelestä toiseen ja välillä oli useampikin nivel todella arkana. Jopa turvotustakin ilmeni joissain nivelissä. Tutkimukset tehtiin ja mitään ei löytynyt. Lääkäri diagnosoi sen lopulta reaktiiviseksi niveltulehdukseksi. Vaivat menivät siis kuukausissa ohi ja tällä hetkellä olen onnellisesti oireeton.

Näitä erilaisia nivelvaivakertomuksia on netti pullollaan ja aika masentava yleiskuva niistä tulee, älä siis liikaa lue niitä. Voihan olla, että oireesi ovat ohimeneviä, ja tosiaan hyvä merkki on se, että sinulla ei ole turvotusta nivelissä! Tsemppiä!

Vierailija
6/20 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vastata tähän, kun kolmisen viikkoa ollut nivelet kipeinä, sormessa, säärissä, selässä kipupisteitä. Kävely on raskaan tuntuista, välillä jalkoja särkeekin, enemmänkin vaan aristaa useasta kohdasta. Eniten sattuu rappusissa. Mitään flunssan oireita ei ole ollut. Olen ajatellut, että jonkinlainen tulehdus tai niskatensiosta johtuva kokonaisvaltainen jännitystila. Mitään vakavaa en ala (vielä) pelkäämään. Koskaan ennen ei ole ollut tällaista.

Vierailija
7/20 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aiheutti kilpirauhasen tulehdus / vajaatoiminta nivelarkuutta ja särkyä. Onko sinulla ollut muita oireita?

Vierailija
8/20 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiivinen niveltulehdus, taustalla klamydia tai joku muu infektio?

Vierailija
9/20 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko tai työskenteletkö hometalossa?

Vierailija
10/20 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on viime kuukausina ollut täsmällee samanlaisia vaivoja, kipuja ja jäykkyyttä, mutta ei merkittävää turvotusta. Reumaa tai nivelpsoria epäilin itsekin. Lääkäri otatti reumalabrat (tulehdusarvot, reumatekijä ym), jotka olivat puhtaat, samoin röntgenkuvissa normaali löydös.

Tulehduskipulääkettä söin 5 päivää kuurina, ja helpotti jonkin verran. Edelleen kyllä kömpelyyttä, jäykkyyttä ja kipua parissa sorminivelessä ja päkiässä. Mistään vakavammasta ei siis pitäisi olla kysymys, mutta ihmetten kyllä, mistä moiset nivelvaivat yhtäkkiä ovat tulleet.

Vierailija
11/20 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma usein kyllä alkaa juuri kuvailemallasi tavalla - mutta se ei silti tarkoita, että sulla olisi se. Reumaan on hyviä lääkkeitä ja uusiakin keksitään koko ajan. Älä nyt huoli. Vakavampia sairauksia on niin paljon, että ottaisin riemumielin ( lievän ) reuman ja kaikki ne kivutkin, jos sillä säästyis vaikka syövältä. Jos sulla reuma oliskin, niin sä pärjäät kyllä, sen kanssa pärjää ihan hyvin kun saa oikean lääkityksen ( voi käydä jumpassa jne ) - mutta tuskin sua edes mikään viirusta kummempi vaivaa.

No, tää tuskin sua lohdutti, mutta tarkoitus oli joka tapauksessa hyvä. 

Vierailija
12/20 |
28.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sulla on noilla oireilla reuma, niin voit olla onnellinen. On mahdollisesti tehoava lääkitys olemassa. Jos taas on kulumia tai vaikkapa epätavallinen reaktiivinen tulehdus, ei välttämättä apua ole saatavilla.

Vierailija
13/20 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko kokeilla luonnovalmisteita osa avuksi. Tai sellaisten jotka ei vielä pahasti ole sairastuneet. Naapurin täti on käyttänyt jo 40-kymppisestä ja olivat helpottaneet oireita. Tokihan ne pahenee ajallaan, ei kai mikään vanhenemista estä.

http://www.hyvaolo.com/2013/08/maxiflex-apu-kipeisiin-niveliin.html

Vierailija
14/20 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta / paha tulehdus mullakin noilla oireilla.

Vierailija
15/20 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kihti oireilee?

Vierailija
16/20 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kihti ole juuri se nivelreuma?

Vierailija
17/20 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että paise jossain hampaan juuressa voi aiheuttaa juuri nivelkipuja. Paisetta ei välttämättä huomaa jos se on syvällä ikenen sisällä.

Vierailija
18/20 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yliherkkä yleensä jollekin aineille? Sinuna tekisin Food Detective -testin. Nuo ruoka-aineiden vasta-aineet kasautuvat niveliin aiheuttaen oireita. Virallinen lääketiede ei tätä tunnista, joten lääkäristä et saa tähän apua (kokeiltu on, mutta ruokavalio auttoi vaikkei lääkäri auttanutkaan).

Vierailija
19/20 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla niveltulehdukset tulevat aina viljatuotteiden syömisen jälkeen.

Vierailija
20/20 |
12.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paha tulehdus (todennettu magneettikuvalla toisesta kädestä) monessa nivelessä/jänteessä. Nyt löytyi korkea TSH. Voiko kilpirauhanen tosiaan aiheuttaa pahan niveltulehduksen kaiken muun lisäksi...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi