Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ulle on väitetty että raskaana saa sairaslomaa helposti!

Vierailija
15.03.2013 |

No ei sillä että mulla ois mitään älyttömiä vaivoja, perusväsymykset, kolotukset ja selkäkivut, mutta ei mulle oo ees ehotettu sairaslomaa neuvolassa eikä lääkäri paljo selkäkivuille korvaansa lotkauttanut kun muissa asoissa kävin. Töissä multa taas on työkaverit kyselleet että mihin asti AIOT jaksaa töissä ja VIELÄKÖ sä jaksat..niin kuin se olisi itse päätettävissä milloin jää pois..No ei ainakaan mulla..Kuulemma väsymykseenkin saa helpolla..Joopajoo. No kestän vielä hetkisen vaikka vähän vaivaisena :) Kohta äitiysloma. Miten muut, onko irronnut helposti?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle tarjottiin saikkua, joka lääkärikäynnillä. aina kysyivät, että tarviitko lomaa? ja kaksi viikkoa ennen äityisloman alkua kirjoittivat loman kolmesti. "eihän sun tarvii enää itteäs työllä kiusata." 

olisin helposti voinut olla kotona lähes koko raskaudet, mutta en osannut pyöritellä peukaloita vaan ja pysyin töissä.

Vierailija
22/26 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin sälkäsäryn vuoksi saikulle viime raskaudessa rv 30 alkaen. Tässäkin raskaudessa selkää jomottaa, mutta nyt on vasta rv 23, joten sinnittelen hetken. Ärsyttää kun työpaikalla kysytään, milloin jäät saikulle. Sanon että teen töitä niin hyvin kuin jaksan äitiyslomaan saakka, mutta enhän minä voi ennakoida milloin olo tulee tukalaksi ja selkäkivut kestämättömiksi. Aika vaikeaa on ennustaa tuleeko enneaikaisia supistuksia tai muita särkyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran lääkäri kirjoitti sairaslomaa poskiontelotulehduksen takia kun olin raskaana. Tätä ihmettelin, koska en ollut puhunut mitään sellaista ettenkö työkykyinen olisi. Kysyin asiasta ja lääkäri sanoi että raskaana oleville kirjoitetaan aina automaattisesti sairasloma jos on tulehdussairaus. Tämä siksi koska sikiö tuottaa äidin verenkiertoon vasta-aineitä ja siksi elimistön vasta-ainepitoisuus tulehdusta vastaan on heikompi raskausaikana. Sikiöhän on vieras olento äidin kehossa ja siksi näitä vasta-aineita tulee. 

Vierailija
24/26 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin työterveyslääkäri kirjoitti sairaslomatodistukseen raskauden alkuaikoina että todettu raskaus ja postiontelontulehdus. Olin siis kertonut raskaudestani lääkärille.

Vierailija
25/26 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä tunnu saavan. Vaivoina anemia, unettomuus ja jatkuvat supistelut. Olen töissä aivan poikki enkä pysty nukkumaan päikkäreitäkään kun hoidan taaperoa töiden jälkeen. Iltaisin ei sitten uni meinaa tulla ja sit kun se tulee niin heräilen loppuyön pissahädän ja supistelun takia. Supistelu lisääntyy selvästi pelkästä väsymyksestä. Nukuin työpaikan vessassa eilenkin puoli tuntia lattialla kaakelia vasten, kun en vaan pystynyt pysymään tajuissani. Lääkäri tarkasti, ettei kohdunsuu ole auennut eikä kommentoinut uupumusta ja supistelua mitenkään. Vissiin ei sitten haittaa yhtään. Äitiyslomaa tartteis odotella vielä lähes 2 kk.En tajua miten jaksan.

Vierailija
26/26 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitään saa jos ei pyydä. Tuskin kukaan lääkäri ehdottaisi perus raskausvaivojen hoidoksi sairaslomaa, mutta voi kyllä kirjoittaa jos selittää että et pysty esim istumaan pitkiä aikoja tai että selkä kipeytyy töissä jne