Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhdekriisi ja mahdollinen pettäminen, vinkkejä kaivataan

Vierailija
11.03.2019 |

Meillä on mieheni kanssa mennyt parsuhteessa huonosti jo jonkin aikaa. Se klassinen tarina, arjessa parisuhteeseen panostaminen on molemmilla jäänyt vähemmälle ja riitoja on ollut lastenkasvatukseen ja kotitöihin ja liittyen. Tunnelma on ollut molemmilla vähän sellainen lamaantunut, molemmat tiedostamme että näin ei voi jatkua ja jotain tarvitsisi tehdä, mutta kummallakaan ei ole ollut energiaa laittaa asioita alulle. Eron mahdollisuuttakin olen päässäni pyöritellyt, mutta selvää minulle on ollut, että haluaisin saada suhteen vielä toimimaan, ja ennen eropäätöstä pitäisi kokeilla kaikki keinot. Mies ei käsittääkseni toivo eroa. Parisuhdeterapiassa kävimme muutamia kertoja pari vuotta sitten, mutta emme päässeet kunnolla alkuun, silloin se kaatui siihen että lastenhoito oli vaikea järjestää tapaamisten ajaksi ja muutenkin suhteessa tuli parempi jakso. Ajatuksissa on ollut aloittaa uudelleen jossakin kohtaa, mutta toistaiseksi se on jäänyt ajatuksen tasolle.

No, tässä hiljattain kiinnitin huomiota, että mies viestittelee paljon erään harrastuksestaan tutun naisen kanssa, ja huomasin sattumalta hiukan epäilyttävän viestin. Päädyin lukemaan salaa miehen viestejä, ja kävi ilmi, että jonkinlainen ystävystymisestä alkanut ihastustapaus on kyseessä. Nainen on myös parisuhteessa. Mies ja tämä nainen olivat harrastusporukan juhlissa päätyneet istumaan sylikkäin. Tämän jälkeen he olivat viestitelleet, että se juttu jätetään siihen, vaikka kiinnostusta muuhunkin voisi olla. Erityisesti kiinnitti huomioni mieheni eräs kommentti, jonka tulkitsin, että hän olisi voinut silti olla valmis johonkin (kommentti ei kuitenkaan ollut mikään yksiselitteinen ja voi tulkita muutenkin). Tämän jälkeen he ovat pari kertaa tavanneet kahdestaan (mistä mies ei ole todellakaan minulle mitään maininnut). Viesteistä voisi päätellä että vain jutelleet, mutta varmaksi ei voi tietää. Ja viestittelevät paljon, pääosa on harrastusasiaa mutta sitten joukossa on näitä muita viestejä, ja mm. mainintoja siitä kuinka toisen kanssa on niin helppo ja kiva puhua.

Kerroin miehelle, että olen kiinnittänyt huomiota siihen, että hän viestittelee paljon kyseisen naisen kanssa, ja nähnyt sattumalta viestin, jossa puhutaan jostain tapaamisesta. Kysyin, onko minun syytä olla huolissaan. Mies sanoi että ei ole, he juttelevat harrastusasioista paljon koska harjoittelevat molemmat samaa juttua, ja ovat tavanneet harrastusporukalla. Valehteli siis suoraan kahdenkeskisistä tapaamisista. Luottamukseni koki kovan kolauksen, olisin toivonut että mies kertoo edes jotakin tilanteesta suoraan tuollaisen kysymyksen jälkeen. Tässä kohtaa jäädyin ja emme jatkaneet aiheesta keskustelua enempää.

Ongelma on, miten jatkaa asian selvittelyä eteenpäin. En haluaisi kertoa miehelle, että olen saanut tapahtumien kulun selville hänen viestejään salaa lukemalla. Tiedän, että se olisi iso kolaus miehen luottamukselle minua kohtaan, ja sikäli jos parisuhteemme tästä selviää, en haluaisi sitä. Sinänsä en laske miestä vastaan sitä, että hän on ihastunut toiseen, tiedän että pitkässä suhteessa ihastumisia muihin voi tulla eikä tunteille mitään voi. Teot on se, mikä merkkaa. Mutta en todellakaan hyväksy sitä, että mies pitää jatkuvasti yhteyttä tähän naiseen ja tapaavat kahden kesken, vaikka kuinka olisi pelkkää juttelua. Ja sitten tietysti tuo valehtelu. Asia pitäisi jotenkin saada puheeksi ja selvittää, onko avioliittomme jatkamiselle edellytyksiä.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten täällä miten tää homma etenee...

Vierailija
22/22 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on ikuista. Kohteet vaihtelee... ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan