2v8kk pompottaa äitiä nukkumaanmenossa:(
Kaikki menee hyvin siihen asti kun mennään petiin niin alkaa kitinä, "en haluu maitoo, haluun vettä , sukat pois, sukat jalkaan, en haluu peittoo, haluun peiton ja missä on pikkuauto, mopo, nalle, yms yms!!!! Vaikka sille antais mitä tai on antamatta mitään ni mikään ei oo hyvin! Harmittaa kun sit pitää jo hermostua ja toinen jää itkemään:(
tätä on nyt kestänyt monta kuukautta, onko tää vaan joku hetken vaihe ja menee ohi?
Kommentit (6)
Juurikin näin on toimittu ja iltarutiinit ja ajat on aina samat... Toivotaan että menee ohi Tälläisen kiukuttelu. Ap
Nukkuuko lapsi yksin, eri huoneessa kuin äiti ja isä?
Pysyt vaan itse erittäin rauhallisena ja tyynenä mutta kuitenkin jämptinä, niin lapsellekin jää levollisempi olo. Toteat rauhassa että sait jo vettä, nyt nukutaan.
Katso netistä Supernannyn jaksoja, niissä on usein tuota nukutustouhua ja sinnikkäällä päättäväisyydellä ne piltit saadaan kuriin.
Mä oon sanonu vaan että nyt ei enää puhuta. Voin jäädä huoneeseen jos lapsi haluaa, mutta mitään en vastaa näihin höpötyksiin.
Ensinnäkin huolehdi siitä, että lapsi ei mene janoisena/ näkäisenä/ pissahätäisenä sänkyyn. Sitten sovittu yölelu viereen ja siinä se. Vaikka pyytäis mitä, niin älä anna. Älä anna aina välillä kokeilun vuoksi, niinkuin olet tehnyt tähän asti. Nopeesti se lapsi oppii, ettei se kinuaminen tuota tulosta. Nyt on oppinut sen, että välillä se kannattaa.
Tsemppiä, pääset tosta nopeesti kun muistat olla vaan tiukkana.