Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

CV: ruma kuva vai ei kuvaa ollenkaan?

Vierailija
11.03.2019 |

Kumpi on mielestänne pahempi juttu ansioluettelossa: se, että hakijan kuva on ruma, vai se, että kuvaa ei ole ollenkaan?

Minä olen rehellisesti sanoen ruma ihminen, minkä lisäksi mikä tahansa kuva paljastaa sen, että olen viisissäkymmenissä - jos nyt joku rekrytoija osaisi päätellä ikääni valmistumisvuodestani 1992. Ulkonäköni ei haitannut ensimmäisinä 20 vuotena asiantuntijatehtävissä työskentelemistä, mutta tämä työn hakeminen on näemmä eri juttu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kohentaa ulkonäköä? 

Vierailija
2/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko kohentaa ulkonäköä? 

En. Osaan meikata nätisti ja meikkaankin, mutta olen parhaimmillanikin ruma. Ja jostain syystä osaan näyttää kuvissa vielä pahemmalta kuin kolmiulotteisena. On minulla kauniit silmät, mutta ei niillä kokonaisuutta paranneta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuva kannattaa laittaa vain, jos se vaikuttaa positiivisesti. Eli sinun ikäluokassasi kuva kannattaa laittaa, jos siinä oleva ihminen näyttää terveeltä ja nuorekkaalta eli rikkoo mahdollisia negatiivisia iän perusteella syntyviä ennakkoluuloja. Kasvonpiirteet itsessään eivät ole olennaiset vaan se, näyttääkö henkilö huolitellulta ja normaalipainoiselta. Onko kirkas iho ja katse.

t. Ammattirekrytoija

Vierailija
4/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se osoittaa hyvää itsetuntoa laittaa rehellinen kuva itsestään. Pelottomuutta ja varmuutta.

Kuva voi silti olla hyvä, vaikka kuvattava olisi "ruma". "Ruma kuva" olisi sellainen epäonnistunut, huono kuva. Esim. liian hämärä, tärähtänyt tms.

Vierailija
5/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuva kannattaa laittaa vain, jos se vaikuttaa positiivisesti. Eli sinun ikäluokassasi kuva kannattaa laittaa, jos siinä oleva ihminen näyttää terveeltä ja nuorekkaalta eli rikkoo mahdollisia negatiivisia iän perusteella syntyviä ennakkoluuloja. Kasvonpiirteet itsessään eivät ole olennaiset vaan se, näyttääkö henkilö huolitellulta ja normaalipainoiselta. Onko kirkas iho ja katse.

t. Ammattirekrytoija

Heh. Ammattirekrytoija ei todellakaan katso, onko mikä painoluokka ja onko maskaraa laitettu.

Vierailija
6/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Ammattirekrytoija

Riippuu myös sukupuolesta ja tehtävästä. Kyllä kauneus vaan on etu naisille.

Vierailija
7/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi kuvaa varten on helppo ehostaa itsensä vaikka olisi millainen haiseva niskaparta tavallisesti.

Vierailija
8/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ammattirekrytoija

Heh. Ammattirekrytoija ei todellakaan katso, onko mikä painoluokka ja onko maskaraa laitettu.

Kyllä katsoo. Asiakaspalvelutehtäviin halutaan huoliteltu ihminen. Joissakin muissa ammateissa puolestaan runsas ylipaino enteilee runsaita sairaslomia.

Vierailija
9/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Ammattirekrytoija

Minä olen täysin terve, hyväihoinen ja huoliteltu. Minusta tekevät ruman nimenomaan kasvonpiirteeni, joista ei saa aikaan rumaa parempaa kokonaisuutta.

Kumma juttu, että kuva vai ei -kysymykseen saa lähinnä vain sellaisia vastauksia, joissa annetaan meikki- ja suihkuvinkkejä ja lähdetään siitä oletuksesta, että kysyjä on lihava.

Ap

Vierailija
10/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita naamakuvan sijaan kuva perseestä. Jäät taatusti ainakin mieleen ja erotut hakijoiden joukosta.

Vierailija
11/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tisseistä

Vierailija
12/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut kuvaa cv:ssä, ei teini-ikäisenä, eikä kaksi- eikä kolmekymmenvuotiaanakaan. Miksi pärstäkertoimella pitäisi olla vaikutusta siihen, miten hyvin tekee työnsä? Ellei sitten pyri jonkun ihonhoitosarjan keulakuvamalliksi.. Nykyainana kun kuvia voi muokata kotona vaikka minkä näköiseksi niin aika outoa valita työhaastatteluun ulkomuodon perusteella! Olen menossa työkkärin kurssille, jossa ”päivitetään” työnhakutaitoja, kysynpä sieltä sitten tarvitseeko olla kuvaa!

Vierailija
13/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ammattirekrytoija

Minä olen täysin terve, hyväihoinen ja huoliteltu. Minusta tekevät ruman nimenomaan kasvonpiirteeni, joista ei saa aikaan rumaa parempaa kokonaisuutta.

Kumma juttu, että kuva vai ei -kysymykseen saa lähinnä vain sellaisia vastauksia, joissa annetaan meikki- ja suihkuvinkkejä ja lähdetään siitä oletuksesta, että kysyjä on lihava.

Ap

Tuossa tapauksessa sinä tietysti laitat kuvan. Eivät ne ilmeisesti valokuvamallia ole hakemassa.

Vierailija
14/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ammattikuvaajalla ottamassa edustava kasvokuva.

Vierailija
15/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai tisseistä

Ne kyllä ovatkin yhä poikkeuksellisen hienot. Olen kuitenkin hakemassa asiantuntijatehtäviin, joita tehdään lähinnä kaulasta ylöspäin sijoittuvilla elimillä.

Ap

Vierailija
16/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kuva, ei liian persoonallinen, katse tärkeä yksityiskohta👍

Vierailija
17/17 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut kuvaa cv:ssä, ei teini-ikäisenä, eikä kaksi- eikä kolmekymmenvuotiaanakaan. Miksi pärstäkertoimella pitäisi olla vaikutusta siihen, miten hyvin tekee työnsä? Ellei sitten pyri jonkun ihonhoitosarjan keulakuvamalliksi.. Nykyainana kun kuvia voi muokata kotona vaikka minkä näköiseksi niin aika outoa valita työhaastatteluun ulkomuodon perusteella! Olen menossa työkkärin kurssille, jossa ”päivitetään” työnhakutaitoja, kysynpä sieltä sitten tarvitseeko olla kuvaa!

Ei tarvitse odottaa kurssille asti, minä voin kertoa täysin maallikkona: ei tarvitse. Kuvaa ei ole pakko laittaa ansioluetteloon eikä hakemukseen. Työnhaku ei saa perustua naamavärkkiin, vaikka usein se perustuukin. Sellainen on kuitenkin laitonta.

Kuva ei voi olla ehtona, että jos haluat haastatteluun niin kuva tänne tai ei mahiksia. Minä olen hyvännäköinen, sori kun sanon suoraan, mutta yleensä en laita kuvaa. En halua että minut otetaan töihin naaman takia ja potkitaan pihalle luonteen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän