Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ou nou! raskaana ja söin 3 palaa homeista leipää!

Vierailija
13.03.2013 |

No niin, tuossahan se jo tulikin. Vanha konkari jo raskauksien suhteen, mutta tätä ei ollut vielä aikaisemmin tapahtunut: söin tuossa iltapalalla 3 palaa homeista paahtoleipää. Viimeistä palaa syödessäni ihmettelin, kun leipä maistui jotenkin kirpeältä. No, kun pakkasin leipäpussia pois, huomasin, että leivät olivat alta aivan mustassa homeessa! Olen raskaana jotain 30 ja risat viikoilla. Mitähän haittaa tuosta homeesta nyt on vauvalle?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök, en pysty tuohon. Lapset kyllä ollu alkuviikon mahataudissa, että voi olla, että luonto hoitaa homman muutenkin...

ap

Vierailija
2/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olis hiilitabletteja niin niitä naamariin ja runsaasti.

Mä sain ruokamyrkytyksen isoilla raskausviikoilla. Nautin lohinakkeja ja noin kuuden tunnin päästä alkoi raivoisa kolmen tunnin oksentelu ja ripuli. soittelin naistenklinikalle, että grillattiin vanhentuneita kalanakkeja (sitten vasta isäntä pariskunta kertoi päiväyksen ja muuten vika kerta, kun mentiin heidän mihinkään juhliin). Siellä sanottiin rauhaksiin, että jos ei yli 24 tuntia jatku, niin ei mitään hätää.

Kukaan muuta niitä ei syönyt, koska niitä oli vain yksi paketti ja miehet halus lihamakkaraa! Mä olin ihastuksissani, että tämmöinen uutuustuote mulle ja maistuvatkin hyvälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivässä ensin tulee vihreä home, muuttuu siniseksi ja sitten mustaksi.

Miksi ihmeessä teillä on jotain niin pitkään vanhentunutta syötävissä?

Vierailija
4/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan jää joskus leipää kaappiin ja yleensä aina katson tarkkaan, onko pinnalla mitään. Mutta mies ehti jo syödä samaa leipää muutaman palan, ja jotenkin oletin, että hän oli jo tehnyt "tarkastuksen", mutta niin vain syötiin molemmat homeista leipää. :D

Mun kokemuksen mukaan ainakin noissa meidän leivissä (ei oo siis eka kerta kun ovat homeessa) se home ei aina oo ensin vihreää jne, vaan home saattaa esiintyä juurikin tuollaisina mustina pilkkuina. Sormenpään kokoisia länttejä näytti olevan pussiin jääneissä leivissä.

ap

Vierailija
5/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan edes syö leipää?!!?!???!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Vierailija
6/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 10:36"]

Miksi kukaan edes syö leipää?!!?!???!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?

[/quote]

se on hyvin harvinaista, on kuitenkin vielä joitakin yksilöitä jäljellä

Vierailija
7/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yllä sukupuuttoon kuolemaisillaan olevaa lajia. ;)

Ap

Vierailija
8/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yllä sukupuuttoon kuolemaisillaan olevaa lajia. ;)

Ap

Vierailija
9/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homeisen leivän syönti olisi raskaana olevalle naiselle tai sikiölle erityisen vaarallista, olisivat suomalaiset kuolleet sukupuuttoon jo rautakaudella.... Seriously, mitä oikein ajattelette? Ei homeinen leipä ole erityisen vaarallista. Siitä voi saada mahan kipeäksi vähäksi aikaa, mutta entäs sitten? Vaarallisempaa on pilaantunut kala tai liha. Kun olin pieni, mummoni sanoi, että pieni home leivässä/pullassa/kakussa ei ole ollenkaan pahaksi, syöjälle tulee vain parempi laulunääni :) hänellä siis olivat kahvilla tarjottavat aika usein homeessakin...

Vierailija
10/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 13! Kyllähän tuo sama asia oli mielessä, varsinkin, kun en ole koskaan ollut raskauksien aikana mikään hysteerikko ruokien suhteen. Kalalle olen allerginen, joten se on ollut aina pois ruokavaliostani automaattisesti, makeaa menee aivan hulluna, maksalaatikkoa syön, samoin joitakin suullisia punaviiniä pihviruokien kanssa (joita ei nyt montaa kertaa ole ollut tarjolla / raskaus).

Lisäksi se eilinen leipäni maistui ihan hyvltä siihen viimeiseen palaan saakka, jolloin ihmettelin leivän pistelevää makua. Ja mummollani on ollut sama periaate kuin 13:kin mummolla, lauluääni paranee. :D

Ja sitäpaitsi, voin tänään ihan hyvin, eikä yölläkään vatsaa edes nipistellyt! Eiköhän se leipä, homeinen ja ilman hometta, tule samaa luonnollista reittiään pois tässä lähiaikoina. :D

ap

Vierailija
11/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tietämykseni mukaan homeinen leipä ei ole niin vaarallista kuin esim homeinen hillo vaikkapa. Olisiko niissä kyse eri homeesta sitten? Ja tosiaan ennen maailmassa leivästä kuorittiin home pois ja hillosta päältä homekerros ja sitten syötiin. Noinhan ei enää tehdä; ainakaan yleisesti. Eli en usko mitään haittaa olleen:)

Vierailija
12/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä tästä asiasta mitään, sorry, ajattelin kuitenkin vastata kun ei kukaan ollu vastannu, toivon parasta

Vierailija
13/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kiitos myötätunnosta kuitenkin. En mä täällä nyt paniikissa oo, todennäköisesti mä vaan yrjöän ens yönä, mutta pohdintaa tuo nyt kuitenkin aiheuttaa.

ap

Vierailija
14/18 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 00:08"]

Heh, kiitos myötätunnosta kuitenkin. En mä täällä nyt paniikissa oo, todennäköisesti mä vaan yrjöän ens yönä, mutta pohdintaa tuo nyt kuitenkin aiheuttaa.

ap

[/quote]

vois tietty yrjötä jo nyt, kerran jouduin pitämää sormet kurkkuun kun otin vahingossa väärää lääkettä, sit asia olis hoidettu pois päiväjärjestyksestä

Vierailija
15/18 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida vanhaan ketjuun. 

Ihan sairasta tuo, että mummot tarjoilee homeisia pullia tms :D Mitä helvetin helvettiä. Kyllä lentäisi pullat kaaressa jorpakkoon, jos joku minulle tai lapselleni vakuuttelisi, että aivan hyviä ovat, ei haittaa pieni home mitään! Mummo hoitoon laulelemaan. Ja täällä kerrotaan tuollaisesta kuin se olisi no biggie, ei siihen kuole. Ei kuole tai tule välittömiä oireita = ei vaarallista = voi syödä hyvillä mielin. 

Vierailija
16/18 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näitä mummoja ilmeisesti pula-aikana aivopesty tyyliin syö syö ei haittaa home, lauluääni paranee! Okei no tottakai sit syön!

Vierailija
17/18 |
27.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen penisiliinikuuri (sitä se leipähome on) tuskin oli haitaksi

Vierailija
18/18 |
07.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain vaan on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi