Suomessa talvi yli 6kk. Miksi et omista siis nelivetoautoa?
Tiet taas liukkaammillaan. Olet tien tukko liikennevaloissa.
Kommentit (59)
Koska meilläpäin ei ole liikennevaloja ja etuvetoinen autoni pärjää ihan hyvin suomen onnettomassa "talvessa".
En omista edes autoa. Siis minkäänlaista. :)
Ei ole montaa kertaa talvessa sellaista tilannetta, ettei tavallisella etuvetoisella autolla pärjäisi.
Suomessa talvi 6kk. Ehkä jossain lapissa.
Syyksi riittää vaikka se että oikeasti vaikeita kelejä max 20 vrk vuodessa. Ja jos nyt sattuisi jäämään kiinni lapio riittää auttamaan.
Olen viimeksi jäänyt kiinni 2002. Sillonkin koko prosessi kesti 20min. Kivitalon verran olisi mennyt ylimääräistä rahaa jos olisin tuon tapauksen johdosta ostanut nelikon.
Koska täällä käytetään (nasta)talvirenkaita, jotka muuten yhdellä akselilla jo pitävät paremmin kuin neliveto kesäkumeilla, ja täällä hoidetaan teitä toisin kuin vaikka jenkeis.
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä käytetään (nasta)talvirenkaita, jotka muuten yhdellä akselilla jo pitävät paremmin kuin neliveto kesäkumeilla, ja täällä hoidetaan teitä toisin kuin vaikka jenkeis.
Myöskään fysiikan lait eivät muutu eli jarrutus on yhtä huonoa kuin muillakin vetotavoilla.
Asun maalla. Täälä tiekunta hoitaa tiet eikä ole liikennevaloja.
Alla har int' pappa,som betalar allt...
Mä asun Oulussa, enkä kyllä sanoisi, että talvi kestää yli 6 kk. Marraskuussa usein on vielä ihan syyskelit ja huhtikuussa kevät. Toki, jos asuisin vaikka Kittilässä, niin asia olisi sitten ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa kertaa talvessa sellaista tilannetta, ettei tavallisella etuvetoisella autolla pärjäisi.
Ei kiinnosta pärjääminen.
Nelivedosta on hyötyä joka ikisessä liikennevalolähdössä liukkaalla. Reippaammin kaasua annettaessa ihan märällä asfaltillakin.
Siksi molemmissa perheen autoissa on neliveto.
Aiempi auto oli. Ton nykyisen kanssa meinaa itku tulla lumella☹️
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa kertaa talvessa sellaista tilannetta, ettei tavallisella etuvetoisella autolla pärjäisi.
Ei kiinnosta pärjääminen.
Nelivedosta on hyötyä joka ikisessä liikennevalolähdössä liukkaalla. Reippaammin kaasua annettaessa ihan märällä asfaltillakin.
Siksi molemmissa perheen autoissa on neliveto.
Oletko kuullut luistonestosta?
Vai ovatko autot 90-luvulta?
Isälläs oli talvi yli 6kk kun sua teki.
Ei täällä Turussa kestä talvi yleensä edes sitä kolmea kuukautta, puhumattakaan puolesta vuodesta.
Ei ole rahaa. Siksi.
Ihan sama syy miksi ennen ei ollut kuin harvoilla automaattivaihteisia autoja tai ilmastointia tai maasturia/farkkua/tila-autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa kertaa talvessa sellaista tilannetta, ettei tavallisella etuvetoisella autolla pärjäisi.
Ei kiinnosta pärjääminen.
Nelivedosta on hyötyä joka ikisessä liikennevalolähdössä liukkaalla. Reippaammin kaasua annettaessa ihan märällä asfaltillakin.
Siksi molemmissa perheen autoissa on neliveto.
Oletko kuullut luistonestosta?
Vai ovatko autot 90-luvulta?
Luistonesto ei tuo lisää pitoa ja kiihtyvyyttä. Neliveto tuo.
Molemmissa autoissa -pari vuotta vanhoja molemmat- luistonesto on melko sallivaksi säädetty joten ajamisen iloa ne eivät pilaa. Ja saahan ne systeemit tietty napista kokonaan poiskin ja sitten lumi lentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole montaa kertaa talvessa sellaista tilannetta, ettei tavallisella etuvetoisella autolla pärjäisi.
Ei kiinnosta pärjääminen.
Nelivedosta on hyötyä joka ikisessä liikennevalolähdössä liukkaalla. Reippaammin kaasua annettaessa ihan märällä asfaltillakin.
Siksi molemmissa perheen autoissa on neliveto.
Oletko kuullut luistonestosta?
Vai ovatko autot 90-luvulta?
Sivusta: Joo, vkloppuna viimeksi piti kytkeä luistonesto pois kun oli pelkkää haittaa. Kelikin tosin oli poikkeuksellisen huono.
Ei sitä tajua jos ei ole kokemusta kuinka paljon neliveto auttaa talvella. Syksyllä edellisestä hajos kardaani ja kun piti kuitenkin töissä käydä niin rempan ajaksi otin kardaanin pois ja ajoin pelkällä etuvedolla. Yhtä tuskaa liikkeellelähdöt jos vähääkään jäätä.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
En asu savukoskella tai jossain muussa syrjässä olevassa percereiässä. Täällä sivistyksen parissa pärjää vaikka kesärenkailla ja takavedolla hätätilassa. En tarvitse traktoria.
Mä ajan polkupyörällä, kesät talvet. Voin hankkia nelivedon sitten kun sellasen saa poljettavana. Eikä oo vielä yksikään risteys tai mäki saanut mua jumiin, vaikkei ole edes nastarengasta.
Kuljen bussilla ja muutto ulkomaille suunnitelmissa.