Pitäisikö isojen festarien tarjota työttömille ilmainen sisäänpääsy?
Esimerkiksi Ruisrockin lippu kolmelle päivälle maksaa 200 euroa mikä on työttömälle turhan iso hinta.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa festareista tarjoaa työttömille mahsollisuutta työntekoon siellä, palkkana on sitten t-paita, yksi lämmin ateria per työpäivä ja ilmainen sisäänpääsy festarille vapaa-ajalla. Ja kaikki perusahkerat niihin yleensä töihin kelpaavat. Joten kyllä sitä ilmaista sisäänpääsyä työttömille tarjotaan.
Joudut olemaan koko festarit selvinpäin. Mikä ilo siinä on?
Yleensä siellä on ainakin yksi vapaailta ja sitä seuraava vapaa aamupäivä, jolloin voi itse juhlia, ja seuraavana päivänä mennä vasta iltavuoroon.
Olen itse ollut festareilla rakennus- ja purkuhommissa. Silloin rakennetaan lavoja ja aitoja ennen festaria ja puretaan niitä sen jälkeen. Mutta itse festaripäivät ovat vapaita ja silloin saa bilettää täysillä ja työntekijäpassi toimii pääsylippuna.
Olen aina luullut, että lavojen rakentajille maksetaan oikeaa palkkaa.
Tottakai pitää!!!! Aivan kuten ravintoloiden antaa ilmaiseksi ruokaa, vaateliikkeiden vaatteita, autokauppojen autoja...
Ei missään nimessä. Rahaton ulkoilee alueen lähellä lempibändinsä aikaan. Näin olen kuullut kaikki parhaat artistit ja etenkin vettä pitkin kuulee sanat ja välispiikit tarkkaan :)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai pitää!!!! Aivan kuten ravintoloiden antaa ilmaiseksi ruokaa, vaateliikkeiden vaatteita, autokauppojen autoja...
provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
provo
Typerys.
ilmiannettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee töihin jos ei oo varaa.
Ei töitä riitä kaikille.
Tekevälle löytyy!
No ei tietenkään. Mä yritän aina radio-ohjelmista bongailla erilaisia lippuja ja muita palkintoja. Ei edes vaadi erityistä, kunhan kuuntelee radiota ja on puhelinvalmiudessa. Muutaman kerran olen onnistunut saamaan lippuja, tosin en ruisrockiin.
Pointti on siinä, että työtönkin voi vähän nähdä vaivaa ja yrittää saada itselleen jotain. Eikä vain voivotella turhanpäiväsiä.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään. Mä yritän aina radio-ohjelmista bongailla erilaisia lippuja ja muita palkintoja. Ei edes vaadi erityistä, kunhan kuuntelee radiota ja on puhelinvalmiudessa. Muutaman kerran olen onnistunut saamaan lippuja, tosin en ruisrockiin.
Pointti on siinä, että työtönkin voi vähän nähdä vaivaa ja yrittää saada itselleen jotain. Eikä vain voivotella turhanpäiväsiä.
Missä radiohjelmassa niitä lippuja jaetaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä. Rahaton ulkoilee alueen lähellä lempibändinsä aikaan. Näin olen kuullut kaikki parhaat artistit ja etenkin vettä pitkin kuulee sanat ja välispiikit tarkkaan :)
aika wt touhua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa festareista tarjoaa työttömille mahsollisuutta työntekoon siellä, palkkana on sitten t-paita, yksi lämmin ateria per työpäivä ja ilmainen sisäänpääsy festarille vapaa-ajalla. Ja kaikki perusahkerat niihin yleensä töihin kelpaavat. Joten kyllä sitä ilmaista sisäänpääsyä työttömille tarjotaan.
Joudut olemaan koko festarit selvinpäin. Mikä ilo siinä on?
Mä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi maksaa lipuista satoja vain siksi, että menee ryyppäämään muovituopeista ylihinnoiteltua väljähtynyttä olutta karsinaan, mistä ei edes kuule/näe bändejä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä radiohjelmassa niitä lippuja jaetaan?
Esimerkiksi radio rockissa.
Oon vähävarainen työtön eikä kyllä ole tullut mieleen että tuen lisäksi pitäisi saada ilmaisia "kulttuuririentoja" :D
Mutta hyvä idea. Näitä voisi tarjota esim vanhuksille ja vakavasti sairaille, joilla oikeasti on vaikeaa ja harvinaista päästä kotoaan mihinkään.
Seniorit rokkaamaan ja katselemaan nykymeininkiä :)
Kiitos, en tarvitse! Helpotuksia tai rahallista apua pienipalkkaisille pitkän työmatkan omaaville kyllä kiitos! Ja teille ”mee töihin”-hepuille; töihin ei nykyaikana noin vaan mennä, onnekas saa olla jos jostain edes pari kuukautta normipalkalla saa..kun tarvis elääki sillä työllä. Yli vuosikymmen olen ollut työelämässä ja yhtään vuotta en ole ollut kokonaan työttömänä, siitä olen kiitollinen. Terveisin; osa-aikatyötön/pätkätyöläinen
Oon itsekin työtön, mutta en ymmärrä miksi mun pitäis ilmaiseksi asioita saada. Työssäkäyvät maksaa suuriakin summia festarilipuista. Ehkä asia olis vähän eri jos kyseessä olisi joku elämän välttämättömyyksistä, kuten ruoka tai asunto, mutta ilman niitäkään ei edes täysin rahaton Suomessa jää kuin poikkeustapauksessa.
Mulle riittäis vallan hyvin se että valtaapitävät lopettaisivat mun syyllistämisen työttömyydestä. Potkut tuli reilu vuosi sitten yt-neuvotteluissa, satunnaista keikkaa olen tehnyt silloin kun oon keikkoja saanut. Koulutus ja terveys on kunnossa ja ala jolla työskentelen vetää kyllä väkeä, mutta aina vaan saa kuulla ettei työvoimalle oo nyt tarvetta samaan aikaan kun Virosta ja sen naapureista laivataan "ammattimiehiä työvoimapulaa helpottamaan".