Työttömien alennukset tapahtumiin
Olin tässä ostamassa lippua Horse Fair messuille. Huomasin että työttömillekkin on alennettu lipun hinta.
Meneeköhän työttämien paapominen liian pitkälle kohta ne lennätetään etelän lämpöön ilmaiseksi onhan työnhaku niin kamalan rankkaan.
Kommentit (62)
Miksi työtön saa alennusta, mutta kodinhoidontuella toimeentuleva kotiäiti ei?
Saavathan työssäkäyvät kulttuuriseteleitä.
Lasten tekeminen on vapaa ehtoista samoin työttömyys
Työn antajan ei itselleen kannata paljon kulttuuri seteleitä hankkia
Alennukset eivät ole niin suuria, että vähävarainen osallistuisi yhtä todennäköisesti kuin sinä. Ale madaltaa ostamisen kynnystä vain vähän. Ei opiskelijallakaan ole välttämättä varaa osallistua, vaikka saisi alennuksen. Sinulla on asioihin edelleen paremmin varaa kuin opiskelijoilla ja työttömillä (ellet totaalisesti möhli rahojen kanssa), mutta kuvittelet heidän saavan muutamien alennuksien takia yhtä helposti samat asiat kuin sinä.
Vähävaraisuus haittaa eniten ruokakaupassa, mutta sieltä ei mitään lisäalennuksia saa olemalla köyhempi. Sinulla on VARAA miettiä jotain tapahtumalipun hintaa. Oletko koskaan ollut pitkäaikaisesti työtön? Entä opiskelija? Kävitkö silloin kaiken maailman maksullisissa riennoissa?
No tapahtumien järjestäjiä rupeaa haittaamaan jos normi lipuista ei enää tule tuloja.
En ole ollut ikinä työtön koska en kuulu luuseri säkkiin. Opiskelu aikana minulla ei ollut opiskelija korttia koska en hyväksy opiskelija alennuksia. Silti kävin enemmän maksullisissa tapahtumissa enemmän kuin nykyään
Silppu kirjoitti:
No tapahtumien järjestäjiä rupeaa haittaamaan jos normi lipuista ei enää tule tuloja.
En ole ollut ikinä työtön koska en kuulu luuseri säkkiin. Opiskelu aikana minulla ei ollut opiskelija korttia koska en hyväksy opiskelija alennuksia. Silti kävin enemmän maksullisissa tapahtumissa enemmän kuin nykyään
Out oa ett ä kuitemki tuolla äidin kielellä olet saan ut t öitä.
Vierailija kirjoitti:
Millä yleensä työtön todistaa olevansa työtön?
Pitää printata joka päivä todistus työkkärin sivulta. Mitään korttia ei ole olemassa.
Minulla ei ole työllistymisen kanssa koskaan ollut ongelmia. Kuuluttauduin hyvin työllistävälle alalle. Kun mitta tuli täyteen sekopää pomoa rupesin hevosyrittäjäjsi. Yhä edelleen minulle tarjotaan päivittäin kouluistani vastaavaa työtä.
Silppu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä ei kannata eristää elämästä kokonaan.
Ei ne eristy elämästä vaikka jotuisivat maksamaan lipuistaan saman kuin työssä käyvätkin.
Työttömät selittelee alennus lippujaan sillä että ovat muutenkin tiukilla. Niin varmaan ovatkit mutta niin on osa töissäkäyvistäkin ja he eivät saa alennuksia.
Eri arvoistaminen kohdistuu tasantarkkaan tässä kohtaan töissäkäyviin ihmisiin.
Se johtuu siitä että alimmat palkat ovat liian pieniä että niillä tulisi toimeen. Turha siitä on työttömiä syyttää. Ne on ihan eri tahot joille siitä eriarvoisuudesta voi valittaa.
Silppu kirjoitti:
En kadehdi työttömiä en vaan hyväksy sitä että heitä palkitaan alennuksiin työttömyydestää. Tuolla ei ole aktivoivaa van ja ainoastaan passivoiva vaikutus.
Ja joka tapauksessa olen tuonne menossa ensi vuonna tuskin menen jos hinnoittelu politiikka on sama
Passivoiva vaikutus on kylläkin sillä, että istuu kotona, eikä mene minnekkään. Tosin sinullehan tästä tulee passivoiva vaikutus, jos et voi mennä tuonne, koska joku saa siitä 6 € alennusta.
Teattereita tuetaan PALJON! Enimmillään 141€/katsoja joten eiköhän jokainen meistä saa lippunsa todellisia kuluja halvemmalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä yleensä työtön todistaa olevansa työtön?
Pitää printata joka päivä todistus työkkärin sivulta. Mitään korttia ei ole olemassa.
Olen ladannut todistuksen älypuhelimeen, jos olen mennyt esim. teatteriin työttömän lipulla. Koskaan ei kyllä ole kysytty mitään todistusta.
Tuo on passivoiva koska ei ole järkeä mennä töihin kun saa huvituksiin alennuksia ja tulot on vain vähän pienemmät kuin heikoimmin palkatuilla.
Menen tänävuonna tuohon tapahtumaan kun lupasin lähteä kaverin seuraksi. Ensivuonna en enää mene jos työttömille on alennusta
Teatterin tukeminen on yksi syy siihen miksi en enää käy niissä niin usein. Kannatan järjestelmää jossa liput maksaa todellisen hinnan ihan jokaiselle
Minähän jäin työttömäksi isopalkkaisesta työstä (6000 e/kk) ihan vain siksi, että pääsen pari kertaa vuodessa halvemmalla teatteriin ja muutamaan tapahtumaan. Laskin, että tuo oli kannattava veto.
En nyt kohdista tätä vastausta aloittajalle, joka on tunnettu trolli erilaisten bloggaajaidentiteettien takaa (ja tämän lisäksi en usko, että hän pystyy kovinkaan monimuotoiseen ajatteluun, koska ainakin kaikki hänen blogitekstinsä ja kirjoituksensa ovat verrattavissa vasaralla hakkaamista – saattaahan olla, että taustalla on esim. aivovamma, joten mitään sille ei tietenkään voi), vaan noin yleisesti työttömien inhoajille... En tiedä, oletteko olleet hereillä viimeiset parikymmentä vuotta, mutta jos olette, olette väkisinkin havainneet sen, että suomalaisessa työelämässä on käynyt aikamoinen mullistus. Kiina-ilmiö on varmasti (toivottavasti) tuttu sana, tämän lisäksi työelämässä on tapahtunut monenlaista muunlaista ilmiötä, esim. monella alalla on siirrytty erilaisten ulkoistettujen palveluiden käyttöön. Tämä on johtanut siihen, että työpaikkoja on kadonnut. Tällaiset rakenteelliset muutokset eivät oikein ole työttömäksi jäävien ihmisten vika, vaan syy on paljon suuremmassa kehityksessä ja meidän kaikkien täällä kirjoittelevien yläpuolella.
En siis ole itse työtön, mutta varmasti minullakin on melko lyhyen ajan sisällä vaihdettava alaa sen takia, että tältä nykyiseltä loppuvat työt. Ja ymmärrän myös sen, että työttömissä on myös niitä, jotka yksinkertaisesti vieroksuvat työtä. Se on sitten asia erikseen.
Aloittajan kannattaa muuttaa asennettaan ennen kuin karma iskee... vastahan kadotit avaimesikin.
En kadehdi työttömiä en vaan hyväksy sitä että heitä palkitaan alennuksiin työttömyydestää. Tuolla ei ole aktivoivaa van ja ainoastaan passivoiva vaikutus.
Ja joka tapauksessa olen tuonne menossa ensi vuonna tuskin menen jos hinnoittelu politiikka on sama