Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien alennukset tapahtumiin

11.03.2019 |

Olin tässä ostamassa lippua Horse Fair messuille. Huomasin että työttömillekkin on alennettu lipun hinta.
Meneeköhän työttämien paapominen liian pitkälle kohta ne lennätetään etelän lämpöön ilmaiseksi onhan työnhaku niin kamalan rankkaan.

Kommentit (62)

1/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kip kop ponit on pop

Vierailija
2/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tässähän tavallaan "palkitaan" työttömyys. Olen sitä mieltä , että kaikki tällaiset alennukset tulee poistaa, mikä ei kuitenkaan tarkoita työttömien halveksuntaa, vaan parempi olisi ,että lipun hinta alentuu kaikilta, jolloin myös saadaan enemmän väkeä, eikä siis niin , että työttömien alennukset pitää subventoida jotenkin muulla tavoin, kuten esim. tavallisen lipun hinnan korotuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tässähän tavallaan "palkitaan" työttömyys. Olen sitä mieltä , että kaikki tällaiset alennukset tulee poistaa, mikä ei kuitenkaan tarkoita työttömien halveksuntaa, vaan parempi olisi ,että lipun hinta alentuu kaikilta, jolloin myös saadaan enemmän väkeä, eikä siis niin , että työttömien alennukset pitää subventoida jotenkin muulla tavoin, kuten esim. tavallisen lipun hinnan korotuksella.

Juuri näin. Mielestäni tavallisten lippujen hintaa on parinvuoden takaisesta nostettu eurolla. Korotus ei ole kova mutta jos sillä subventoidaan työttömien lipuista tulleita kuluja on se väärin. 

Vierailija
4/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä yleensä työtön todistaa olevansa työtön?

5/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kip kop ponit on pop

Vierailija
6/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Työttömiä paapotaan liikaa. Tässä on taas yksi syy, miksei kannata työllistyä.

Vierailija
7/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 10 vuotta takaperin sai työttömätkin lähes joka paikasta alennukset samoin kuin eläkeläiset ja opiskelijat. Työttömyys todistettiin asiakaskortilla, johon oli toki helppo itse lisätä uusi päivämäärä.

Nykyään ei enää juuri missään ole tullut vastaan työttömien alennuksia.

Vierailija
8/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhaltamalla alkometriin

Vierailija
9/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärin oma asiointi sivuilta voi tulostaa päivätyn lomakkeen josta käy ilmi että työttömyys on voimassa.

10/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan googletin ja vastaukseski tuli että mol.fi sivuilta saisi tulostaa jonkun todistuksen aktiivisesta työnhausta. 

11/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 10 vuotta takaperin sai työttömätkin lähes joka paikasta alennukset samoin kuin eläkeläiset ja opiskelijat. Työttömyys todistettiin asiakaskortilla, johon oli toki helppo itse lisätä uusi päivämäärä.

Ainakin osaan teatteri esityksiin on työttömille alennus. 

Itse oen vähentänyt teatteri käynnit minimiin. Minä en ole työttömien sivutoiminen sossun luukku

Vierailija
12/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä ei kannata eristää elämästä kokonaan.

13/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Työttömiä paapotaan liikaa. Tässä on taas yksi syy, miksei kannata työllistyä.

Siskon luuseri tuttu on työtön. ja valittaa kuinka rankka on olla työtön ja se on kuulemma RIKKAIDEN SYY

Vierailija
14/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hassua että työttömiä laitetaan aina johonkin roskakastiin. Suurin osa työttömistä on ihan ilman omaa syytään joutunut tilanteeseen. Eikös se kumminkin hyödytä yhteiskuntaa jos työtönkin vähistä rahoistaan kuluttaa johonkin ja pysyy pirteämpänä eikä "makaa kotonaan" niin kuin jotkut luulevat. Kyllä työtätekevissäkin kaikenlaisia löytyy niin kuin tossa työpaikkojen stereotyyppiset hahmot -ketjussa käy ilmi. Ei ne työttömät sen kummempia ole kuin muutkaan. Kuka vaan voi joutua työttömäksi.

15/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä ei kannata eristää elämästä kokonaan.

Ei ne eristy elämästä vaikka jotuisivat maksamaan lipuistaan saman kuin työssä käyvätkin. 

Työttömät selittelee alennus lippujaan sillä että ovat muutenkin tiukilla. Niin varmaan ovatkit mutta niin on osa töissäkäyvistäkin ja he eivät saa alennuksia. 

Eri arvoistaminen kohdistuu tasantarkkaan tässä kohtaan töissäkäyviin ihmisiin. 

Vierailija
16/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin osaan teatteri esityksiin on työttömille alennus. 

Itse oen vähentänyt teatteri käynnit minimiin. Minä en ole työttömien sivutoiminen sossun luukku

Se puistokänniläinen on kuitenkin se parempi työtön?

Vierailija
17/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, teen kuitenkin töitä aina silloin kun niitä on (eli ylitän useimmiten aktiivimallin rajat). Osaan kyllä valmistaa ruokaa edullisesti jne, mutta minulla on kaksi lasta. On kiva viedä heitä esim syyslomalla museoon. Vielä kivempaa on että saan mennä heidän kanssaan sinne eikä tartte lähettää heitä ilman venhempaa. Sen mahdollistaa se, että saan alennetun lipun! Kyllä, tarjoan myös lapsille joskus kesällä jäätelötötteröt, mutta itselleni en osta. Ei tämä vähätuloisuus nyt niin herkkua ole, miettikää vähän ennen kuin olette tästäkin asiasta kateellisia.

18/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön, teen kuitenkin töitä aina silloin kun niitä on (eli ylitän useimmiten aktiivimallin rajat). Osaan kyllä valmistaa ruokaa edullisesti jne, mutta minulla on kaksi lasta. On kiva viedä heitä esim syyslomalla museoon. Vielä kivempaa on että saan mennä heidän kanssaan sinne eikä tartte lähettää heitä ilman venhempaa. Sen mahdollistaa se, että saan alennetun lipun! Kyllä, tarjoan myös lapsille joskus kesällä jäätelötötteröt, mutta itselleni en osta. Ei tämä vähätuloisuus nyt niin herkkua ole, miettikää vähän ennen kuin olette tästäkin asiasta kateellisia.

Niin kyll te olette niin hienoja kunniakansalaisia että meitä hyvätuloisia kuuluu rokottaa

Vierailija
19/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan työttömien alennuksiin törmännyt, joten ilmeisesti niitä saa sellaisista asioista, joihin en rahojani edes käyttäisi ja jotka eivät kiinnosta mitenkään eikä tulisi työttömänä mieleenkään. Edes alennuksien kera. Eli ne alet taitaa olla muutenkin lähinnä "turhuuksista" ja "ekstrasta".

Katsoin että tuonne on normihinta 16 e. Opiskelijoille, eläkeläisille ja työttömille ym. 10 e eli sama kuin lapsille. Ero on kyllä kieltämättä aika iso prosenteissa. Mutta vain 6 e.

Vierailija
20/62 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyll te olette niin hienoja kunniakansalaisia että meitä hyvätuloisia kuuluu rokottaa

Hyvätuloinen ei kadehdi työttömiä. Korkeintaan joku pienituloinen saattaa niin tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi