Mitä sinulle kerrottiin kotona seksistä?
Kommentit (16)
Ei yhtään mitään.Piti oppia itse kaikki.Ja koulussakin käytiin tunnissa pikapikaa läpi,eli jos silloin häpesi ja nolotti koko asia,eikä kuunnellut,eipä tullut opittua mitään.Kondomista tiesinIkinä ei ollut edes poikakavereitakaan,pelkkiä tyttökavereita,joten tajusin vasta 17 vuotiaana,mitä ihmiset tarkoitti kun puhuivat kasseista.Ihmettelinkin aina miksi puhuvat monikossa.Neitsyys meni 19 vuotiaana.
"Älä tuo mustaa lasta tähän taloon."
Se oli ainoa, mitä asiasta puhuttiin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:42"]
Ei yhtään mitään.Piti oppia itse kaikki.Ja koulussakin käytiin tunnissa pikapikaa läpi,eli jos silloin häpesi ja nolotti koko asia,eikä kuunnellut,eipä tullut opittua mitään.Kondomista tiesinIkinä ei ollut edes poikakavereitakaan,pelkkiä tyttökavereita,joten tajusin vasta 17 vuotiaana,mitä ihmiset tarkoitti kun puhuivat kasseista.Ihmettelinkin aina miksi puhuvat monikossa.Neitsyys meni 19 vuotiaana.
[/quote]
Lisäys vielä.Ilman isääkin tuli kasvettua,joten ei mitään hajua miehen anatomiasta.
Osaan kyllä kuvitella,jos samaa sukupuolta olevat eivät kerro toisesta sukupuolesta lapselle,saattaa tulla yllätyksenä kahden äidin tyttärelle miehen värkit.Että mitä tolla tehdään?
Ei mitään. Taidettiin sanoa kerran, että pissavehkeillä ei sitten leikitä, kun olin menossa joihinkin teinibileisiin. Meille tuli ysiluokalla postissa sellainen Sexteen-lehti, jossa oli näytekondomi ja jotain juttua seksistä, se tuli kai kaikille sen ikäisille. Sitten luettiin tietysti kovasti SinäMinää ja myöhemmin Reginaa, niistä oppi kaikenlaista. Koulussa katsottiin joku opetusfilmi, josta en tajunnut mitään, kun pohdin niin kovasti, mitä leffan nimi oikein tarkoittaa (Naida vai palaa). Neitsyyteni menetin 19-vuotiaana minäkin. Ekan kerran seurustelin 21-vuotiaana. Siskoani kyllä valistettiin jo 14-vuotiaana, mutta varmaankin vanhempani ajattelivat, ettei tämmöiselle nössykälle voi tulla mitään seksitilaisuuksia vastaan.
Ei mulle ole mitenkään erityisesti kerrottu, vastattu kyllä kysymyksiin ihan avoimesti. Koulussa opin suurinpiirtein mitä "periaatteessa" tapahtuu, käytäntö on sitten opettanut loput. "Menetin" neitsyyteni 20-vuotiaana.
Äiti kertoi, että seksi kuuluu avioliittoon. Sitten, kun aloin seurustella, hän sanoi, että jos käy vahinko, niin kyllä siitä selvitään. Olen syntynyt -71.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:43"]
[/quote]
Reps :D Kolkkoa mutta koomisen kuuloista. Oot varmaan maalta (niin kuin mäkin)?
Ei yhtään mitään. Hyvä niin, en olisi tykännyt jutella seksistä vanhempien kanssa. Koulussa ja käytännössä on tullut opittua kaikki tarvittava tieto :)
Ei yhtään mitään eikä ollut tarviskaan. Kyllä luonto tikanpojan puuhun veti, kun oli sen aika - vaikkei ollut nettiä, josta olisi saanut tietoja.
Syntynyt olen 1967.
Ei muistaakseni mitään. Katsoimme kyllä paljon luonto-ohjelmia, enkä muista että seksin perusjutut olisivat missään vaiheessa tulleet yllätyksenä, viidennellä taisi olla koulussa seksivalistusjutut. Kotoa löytyi myös (vanhoin intialaisin piirroksin) kuvitettu Kama Sutra, sitä muistan selanneeni suurella mielenkiinnolla yläasteiässä :)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 18:43"]
[/quote]
Reps :D Kolkkoa mutta koomisen kuuloista. Oot varmaan maalta (niin kuin mäkin)?
[/quote]
Oon syntynyt Helsingissä. Mutta äitini oli maalta, Karjalasta.
Äidilleni se, että olisin tullut käymään lapsuudenkodissani mustan lapsen kanssa, olisi ollut hänen elämänsä kauhein asia. Ja hän olisi välittömästi lopettanut yhteydenpitonsa minuun.
En muista, miten asiasta puhuttiin, vaikka varmaan siitä kyllä puhuttiin. Sen muistan, että joskus ala-asteen viimeisinä vuosina sain isältä puberteettia käsittelevän kirjan ja syynäsin sen tarkkaan läpi.
"muista sitten huolehtia, ettei tule pikku-Villejä"... kun aloin seurustella "Villen" kanssa joskus 19-vuotiaana.
Siinä kaikki.
Ei mitään neitsyys meni 15v ja vanhemmat painosti aborttiin 17v
Ingenting!