Miehen puhelimeen soitti joku jonka mies on tallentanut puhelimeensa nimellä "Outo soittelija"
Puhelin oli pöydällä vieressäni joten luonnollisesti tuli katsottua mitä näytöllä lukee. Emme siis millään tavalla salaile puhelimiamme (toisen viestejä ei tietty saa lukea) mutta saatamme esim. soittaa toistemme puhelimista, jos oma on jossain kauempana/laturissa.
Mies on itse lumitöissä nyt enkä viitsi mennä naapureiden kuullen asiaa selvittämään. Kysyn häneltä kun tulee sisälle, mutta mikä mielikuva teille tulisi tuollaisesta?
Kommentit (28)
Minulla oli tuon tyyppisiä tallennettuja numeroita, kun minulle soiteltiin oudoista numeroista keskellä yötä jatkuvasti. Osa oli lehtimyyjiä, osa ei sanonut mitään kun vastasi, osa oli jotakin pervoja tai pilapuheluita jne. Yksi oli myös katkera exä ja hänen kaverinsa soittelivat omista numeroistaan minulle.
Sitä mukaa estin numerot, kun selvisi kuka sieltä soittaa, mutta lehtimyyjät soittivat aina uudesta numerosta, jos en ehtinyt vastaamaan tallensin taas jollakin erikoisella nimellä.
Aikanaan minulla oli todella omituinen älypuhelin, enkä osannut estää sillä numeroita, joten tallensin näitä omituisia soittelijoita sitten vain "Älä vastaa" nimellä.
Nuo loppuivat, kun vaihdoin puhelinnumeroni ja vaihdoin samalla prepaidiin, joten sitä ei löytänyt mistään rekistereistä. Samalla vähenivät huomattavasti myös lehtimyyjien soitot.
Mä oon tallentanut tolla tavalla numeroita, joihin en ole ehtinyt vastaamaan, enkä ole varma onko puhelinmyyjä, vai joku jolla on ehkä oikeasti asiaa. Kun seuraavan kerran soittaa, niin tiedän että ai niin, tää oli tää.
Sivuhuomautuksena toivoisin, että maa aukeaisi ja nielaisisi kaikki puhelinmyyntifirmojen omistajat. Helvetti on heille liian lempeä paikka.
Asia selvisi, se on kuulemma joku jeesus-aiheista lehteä tyrkyttävä tyyppi, jolle mies oli erehdyksissään mennyt kerran vastaamaan. Sanoi että saan ihan vapaasti tarkistaa ja soittaa siihen numeroon jos haluan, mutten katsonut tarpeelliseksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Asia selvisi, se on kuulemma joku jeesus-aiheista lehteä tyrkyttävä tyyppi, jolle mies oli erehdyksissään mennyt kerran vastaamaan. Sanoi että saan ihan vapaasti tarkistaa ja soittaa siihen numeroon jos haluan, mutten katsonut tarpeelliseksi.
Ap
Noin minäkin sanoisin jos myös jatkossa tahtoisin heittäytyä kiihkeän eläimellisen miehen syleilyyn ja päästää himomme valloilleen kun kietoudumme toisiimme farmari-volvonne takapenkillä.
Minulle soittaa joka kevät joku vanhalta kuulostava mies ja kysyy surullisella äänellä sammaltaen, että oletko sinä "Kaisa Koskinen" Hangosta. Ja joka kevät vastaan, että en, olen "Kaisa Koskinen" Helsingistä, olen kyllä asunut Porvoossa lapsuuteni (oikeasti Porvoossa). Jostain numeropalvelusta se on kai saanut väärän numeron, harmittaa, ettei saa tuohon kaipaamaansa "Kaisaan" yhteyttä. Tekisi mieli kysyä, että onko sinulla ja "Kaisalla" jokin merkkipäivä kun soittaa juuri kerran vuodessa, mutta jotenkin menen aina niin hämilleni, että sanon vain, että "tämä taitaa valitettavasti olla väärä numero". Tosiaan voisin ihan hyvin tallentaa tuon numeron nimellä "outo soittelija".
Mulle soittelee opiskelijat tosi usein. (Olen siis yliopistossa töissä.) Aina en saa nimestä selvää niin koodailen niitä puhelimeen joskus hyvinkin erikoisin nimin, tyyliin Toka Vuoden Businesstyyppi tms. Silloin tietää paremmin kuka soittaa ja mitä asia koskee.