Suun limakalvomuutokset. Kokemuksia?
Oletko kärsinyt suun limakalvomuutoksista? Mitä ne olivat ja mistä ne johtuivat? Miten niitä hoidettiin ja paranivatko ne?
En löydä googlesta vastausta, mikä suutani vaivaa. Hammaslääkärikäynti pelottaa hirveästi.
Kommentit (6)
Minkälaista muutosta sulla on? Mulla on yks sellanen pallura poskessa lähellä nielua, eikä hammaslääkäri tai suuhygienisti ole sanonut mitään siitä...
Lähinnä poskien limakalvoilla valkoisia muutoksia. Enkä nyt tarkoita sellaista purulinjassa olevaa valkoista linjaa. Välillä ne saattavat olla poiskin, mutta viimeisen puolen vuoden aikana enimmäkseen koko ajan muutoksia on ollut. Joskus tuntuu, että tehostettu suuhygienia auttaa asiaan (esim huolellinen hammasvälien puhdistus). Olen katsonut eri lähteistä eri kuvia ja mielestäni ne voivat näyttää yhtä hyvin syövältä kuin punajäkälältäkin. Pelkään hammaslääkäriä joka tapauksessa (reikiä on ollut aina paljon), mutta nyt en uskalla mennä sinne enää lainkaan kun on muutakin vikaa kuin vain hampaissa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä poskien limakalvoilla valkoisia muutoksia. Enkä nyt tarkoita sellaista purulinjassa olevaa valkoista linjaa. Välillä ne saattavat olla poiskin, mutta viimeisen puolen vuoden aikana enimmäkseen koko ajan muutoksia on ollut. Joskus tuntuu, että tehostettu suuhygienia auttaa asiaan (esim huolellinen hammasvälien puhdistus). Olen katsonut eri lähteistä eri kuvia ja mielestäni ne voivat näyttää yhtä hyvin syövältä kuin punajäkälältäkin. Pelkään hammaslääkäriä joka tapauksessa (reikiä on ollut aina paljon), mutta nyt en uskalla mennä sinne enää lainkaan kun on muutakin vikaa kuin vain hampaissa.
Puretko hampaita yöllä tiukasti yhteen? Minä puren ja puruvallien lisäksi on tullut tuollaisia kuvaamiasi läiskiä poskien limakalvoille.
Oletko harrastanut suuseksiä? Joku tartunta?