Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa luupilla mun korvissa?

Vierailija
12.03.2013 |

Robinin biisissä lauletaan näin enkä tajua mitä se tarkoittaa?! Onks se jotain teinikieltä?

Sika hyvä levy kyllä! :D

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luupilla tulee (laulun kontekstia tuntematta eli voin olla toki väärässä) tässä tapauksessa sanasta loop eli silmukka/kierros tarkoittaen sitä, että ilmeisesti jotain soi jatkuvasti uudestaan ja uudestaan laulun henkilön korvissa.

Vierailija
2/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luupilla tarkoittaa vähän niin kuin uudelleen ja uudelleen. Jos kyse on siitä että joku biisi soi luupilla korvassa niin sehän tarkoittaa sitä että se soi päässä.

Esim. ikäerofanaatikko on vähän jäänyt luuppiin sen asiansa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos selvennyksestä, nyt ei ärsytä laulaa sitä kun tiedän mitä tarkoittaa :D ja se todellakin soi luupilla mun korvissa...:D

ap

Vierailija
4/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau ... kannatti herätä tänäkin aamuna. Mä olen kuunnellut sen menevän "klubilla mun korvissa " ;)

Vierailija
5/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuppi on sellainen tietynlainen suurennuslasi jolla tutkitaan esim. ötököitä. Laita googlen kuvahakuun "luuppi".

Onko se tyttö, josta Robin laulaa, joku wannabe-korvalääkäri kun on koko ajan luupin kanssa korvissa? Aika ahdistava tyyppi...

Vierailija
6/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:58"]

Luuppi on sellainen tietynlainen suurennuslasi jolla tutkitaan esim. ötököitä. Laita googlen kuvahakuun "luuppi".

Onko se tyttö, josta Robin laulaa, joku wannabe-korvalääkäri kun on koko ajan luupin kanssa korvissa? Aika ahdistava tyyppi...

[/quote]

Se on myös silmukka. Ei virkkaussilmukka kuitenkaan.

Vierailija
7/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin varmaan vähän vähemmän lauleskelee klubilla käymisistä. :)

Vierailija
8/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robin varmaan vähän vähemmän lauleskelee klubilla käymisistä. :)

Vierailija
9/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 11-v. tyttö sanoo, että se on semmoinen asia, joka jää soimaan päässä. Robin-fani tyttäreni siis on.

Vierailija
10/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. animoidessa voit koodata jonkin asian tapahtuvaksi loopilla eli looppaamaan eli toistumaan uudelleen ja uudelleen. Viittaa samaan

Vierailija
11/12 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli luupilla mun korvissa on luupilla mun korvissa, kätevää.

Vierailija
12/12 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmointikielistä peräisin oleva loop on suomennettu usein luupiksi. Kielitoimiston suositus suomennokseksi on kiersiö.

"Kiersiöllä korvissani" olisi siten ehkä oikeakielisempi. Toki sanoitukset harvemmin pyrkivät oikeakielisyyteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä