Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Karenssiajan pituus?

Vierailija
12.03.2013 |

Jos itse irtisanoutuu työpaikastaan työmatkan (76 km) vuoksi, kuinka pitkä on karenssiaika ennenkuin saa ansiosidonnaista päivärahaa? Työkkäri ja liitto sanovat, että "käsitellään aina tapauskohtaisesti". Kaksi pientä lasta, joille haettava hoitopaikka. Kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota itsekin epäilen, mutta ajattelin, että olisko muuton takia kasvanut työmatka ja pienet lapset yhtään lieventäviä asianhaaroja. Työnantaja ei irtisano sitten millään. Olen hoitovapaalla...

Vierailija
2/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten hoitovapaalla nin kauan että saat uuden paikan, edes määräaikaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sitten hoitovapaalla nin kauan että saat uuden paikan, edes määräaikaisen.

Vierailija
4/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri kysyy, miksi muutit kauemmas? ja iskee karenssin..

Vierailija
5/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyntialue on 80 km, mikään tapauskohtainen harkinta ei tee sen alle menevästä työmatkasta karenssinpoistokriteeriä. Pienet lapset eivät nekään estä karenssin saamista.

Paras vaihtoehto olisi hankkia uusi työpaikka.

Vierailija
6/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme kauemmas työpaikasta, jotta pääsimme lähemmäs sukulaisia/kotiseutua ja edullisemmalle paikkakunnalle. Halusimme asettua aloillemme.

Pienet lapset eivät varmaankaan estä karenssin saamista, mutta tuntuu aika kohtuuttomalta, että lasten odotetaan olevan päivähoidossa äidin työpäivän lisäksi julkisilla liikennevälineillä toteutettava lähes 80 km työmatka suuntaansa. Varmaan 11 h hoitopäivä tulisi! Eikö tämä vaikuta mitään karenssin pituuteen?

Tarkoitus onkin hankkia uusi työpaikka, kun sellainen löytyy. Olen jo ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Ansiosidonnainen päiväraha on aivan eri suuruusluokkaa kuin kotihoidontuki...

Vierailija
7/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:44"]

Muutimme kauemmas työpaikasta, jotta pääsimme lähemmäs sukulaisia/kotiseutua ja edullisemmalle paikkakunnalle. Halusimme asettua aloillemme.

Pienet lapset eivät varmaankaan estä karenssin saamista, mutta tuntuu aika kohtuuttomalta, että lasten odotetaan olevan päivähoidossa äidin työpäivän lisäksi julkisilla liikennevälineillä toteutettava lähes 80 km työmatka suuntaansa. Varmaan 11 h hoitopäivä tulisi! Eikö tämä vaikuta mitään karenssin pituuteen?

Tarkoitus onkin hankkia uusi työpaikka, kun sellainen löytyy. Olen jo ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi. Ansiosidonnainen päiväraha on aivan eri suuruusluokkaa kuin kotihoidontuki...

[/quote]

No, missäs isä on kun ei voi hoidosta hakea?

Vierailija
8/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isällä pitkä työmatka ja lisäksi matkatöitä. Mutta tuskin sekään mitään lieventää...Tuntuu hullulta, että jokin aika sitten ollu isot yt:t ja sitten joku hoitovapaalla ollu saa itse kärvistellä karenssinsa...

Vierailija
9/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:44"]

[/quote]

Karenssiin ei vaikuta lasten hoitopäivän pituus. Työmarkkinatuki/ansiosidonnainen päiväraha eivät ole perhepoliittisia etuuksia.

Vierailija
10/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssia tulee, vaikka irtisanoutuisi siksi, että muuttaa toiselle puolen Suomea. Paitsi jos muuttaa puolison työllistymisen vuoksi. Karenssi on 90 vrk.

Vierailija
11/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 21:58"]

Isällä pitkä työmatka ja lisäksi matkatöitä. Mutta tuskin sekään mitään lieventää...Tuntuu hullulta, että jokin aika sitten ollu isot yt:t ja sitten joku hoitovapaalla ollu saa itse kärvistellä karenssinsa...

[/quote]

Jos ne nyt potkisivat sinut tuta-syistä, eivät he saisi samaan tehtävään ihan heti palkata ketään muuta. Eli jos tehtäväsi on firmalle tärkeä, ei heidän kannata irtisanoa.

Vierailija
12/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti se 90pv. eli n. 3kk.