Mistä saat lisätuloja?
Me ollaan pienituloinen perhe, itse teen 6 tunnin työpäiviä (täysiä ei ole tarjolla) siivoustöitä, ja miehellä on muuten ihan ok palkka, mutta makselee vielä pari vuotta vanhoja ulosottovelkojaan, joten käteen jäävä palkka ei ole kummoinen. Jään reilun kuukauden päästä äitiyslomalle, ja mietin tässä aikani kuluksi, mistä voisi saada silloin tällöin pieniä lisätuloja? :)
Itse harrastan paljon kirppareita, ostan meidän vaatteet ym. tavaraa usein käytettynä, ja muutaman kerran vuodessa vien itse tavaraa kirpparille, nytkin on pari viikkoa pöytä ja pientä lisätuloa luvassa.
Sen lisäksi ollaan joskus sukulaisille / tutuille oltu lapsenvahtina pienellä korvauksella, jos on ollut tiukkaa.
Onko muita keinoja tienata pientä lisätuloa? Ajattelin tarjoutua työnantajalle sunnuntaitöihin, kun ne eivät vaikuta äitiysloman rahoihin, mutta en tiedä sitten kuinka käytännössä töissä olo onnistuu, kun vauva on syntynyt ja vielä pieni. Miehellä pelkkä ylitöiden tekeminen ei näy palkkapussissa, vaan "ylimääräiset" palkkatulot menevät vain isompina erinä ulosottoon. Hyvähän se on, kun velat lyhenevät, mutta olisi joskus mukava saada hieman enemmän käteen, tai vaikka säästöönkin. :)
Eli "oikeaa" töiden tekoa lukuunottamatta; kuinkas tienata lisätuloja sillointällöin? :)
Kommentit (14)
Syksyllä poimitte metsästä sieniä ja marjoja ja myytte torilla. Niiden myyminen on verotonta kaikille! Jos tuntee hyvät kantarelli ja suppilovahveropaikat niin niillä tienaa helposti ja nopeasti kivat rahat.
Isojen kansanjuhlien jälkeen (vappu, juhannus, uusi vuosi) jälkeen ja toki myös perjantai- ja lauantai-iltaisin tyhjien pullojen kerääminen kaupungilta paikoista, joissa nuoriso notkuu ja ryypiskelee.
Kuolinpesien ostaminen ja edelleenmyynti pienissä erissä. Eli ilmoitatte lehdessä että 'ostetaan kuolinpesiä', maksatta niistä sitten 100-1000 euroa ja myytte Huutiksessa jne eteenpäin ja saatte mukavat voitot (verottajakaan ei pääse väliin, kun pidätte suun supussa).
Syksyllä poimitte metsästä sieniä ja marjoja ja myytte torilla. Niiden myyminen on verotonta kaikille! Jos tuntee hyvät kantarelli ja suppilovahveropaikat niin niillä tienaa helposti ja nopeasti kivat rahat.
Isojen kansanjuhlien jälkeen (vappu, juhannus, uusi vuosi) jälkeen ja toki myös perjantai- ja lauantai-iltaisin tyhjien pullojen kerääminen kaupungilta paikoista, joissa nuoriso notkuu ja ryypiskelee.
Kuolinpesien ostaminen ja edelleenmyynti pienissä erissä. Eli ilmoitatte lehdessä että 'ostetaan kuolinpesiä', maksatta niistä sitten 100-1000 euroa ja myytte Huutiksessa jne eteenpäin ja saatte mukavat voitot (verottajakaan ei pääse väliin, kun pidätte suun supussa).
Mikäli jollakin olisi vielä hakusessa mistä saisi lisätuloja niin itse olen keksinyt siihen ratkaisun. Olen kotihoidontuella ja tarvitsin lisätuloja. Olen todennut toimivaksi ja mukavaksi tavaksi lisätuloihin. Mikäli jotakuta kiinnostaa tietää asiasta lisää niin voi laittaa viestiä: tiuhti_82@hotmail.com (virallinen työsähköposti on tällä hetkellä rikki)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2013 klo 18:17"]
Mikäli jollakin olisi vielä hakusessa mistä saisi lisätuloja niin itse olen keksinyt siihen ratkaisun. Olen kotihoidontuella ja tarvitsin lisätuloja. Olen todennut toimivaksi ja mukavaksi tavaksi lisätuloihin. Mikäli jotakuta kiinnostaa tietää asiasta lisää niin voi laittaa viestiä: tiuhti_82@hotmail.com (virallinen työsähköposti on tällä hetkellä rikki)
[/quote]
Kerro toki pääpiirteittäin jotain. Otan yhteyttä jos kiinnostun.
-ei ap
Itsenäisesti toimin minäkin. Määrään työaikani ja teen ahkerasti töitä silloin kun siltä tuntuu. Samalla tyylillä kuin tämä sandraa2099 sähköpostin omistava ihminen. Tämä toimii ja on hauskaa! Paljon hauskempaa kuin "normi palkkatyö". Edelleenkin voi joku tiedustella asiaa tarkemmin tiuhti_82@hotmail.com
Saan kokouspalkkioita luottamustoimista ja teen välillä järjestyksenvalvojatöitä viikonloppuisin. Tosin käyn töissä joten nuo ovat lähinnä harrastuksia.
Luovutan äidinmaitoa. Siitä saa täällä 20e/litra. Tosin nää tulot loppuu kohta, mutta oon saanut ihan hyvin ja extraraha tulee kyllä tarpeeseen.
Olen myös harkinnut tuota, mutta vielä aika epävarmaa, kun ei tiedä edes miten imetys lähtee käyntiin :) Muita?
Mä olen hoitovapaalla ja saan hyvin lisätuloja toimimalla itsenäisenä jälleenmyyjänä. En oo sidoksissa mihinkään työaikoihin tai velvollinen tekemään jotain tiettyä määrää kuukaudessa. Voin vapaasti valita työmääräni ja työajat. Voin hoitaa lapset kotona huoletta. Tilaan ensin tuotteet itse ja myyn sitten asiakkaille. Voin kertoa lisää, jos haluat sandraa2099@gmail.com
up