Ennenäky.. Muilla kokemuksia?
Olen tässä pari päivää pyöritellyt asiaa päässä ja miettinyt mitä helvettiä, miten tämä on mahdollista.. Tämmöisestä jotenkin vaikea puhua kenellekään ääneen.
Mutta siis asiaan..
Loppu viikosta sattui rakkaalle läheiselle ikävä yllättävä vaarallinen tilanne jonka vuoksi joutui sairaalaan. (kaikki onneksi hyvin nyt) Olin tapahtumaa edeltävänä iltana erittäin ahdistunut ja rauhaton telkkaria katsoessa ja hän kysyi mikä vaivaa pariin otteeseen, mutta en osannut sen kummemmin avata asiaa. Sitten samalla, kun katsoin tvtä näin silmissäni n. 4sek kestävän tapahtuman tästä vaarallisesta tilanteesta.. Ohitin asian ja mietin, että kamala miksi tuollaista näen/ajattelen.. Sama näky toistui vielä kerran hetken kuluttua.. No tämä näky kävi ahistamaan oloa enemmän ja päätin mennä nukkumaan. Nukuin hyvin, seuraava päivä oli ja meni normaalisti ja sitten tuli ilta.. Ja niin hullulta kun tämä kuulostaakin niin juuri tämä tapahtui mitä olin nähnyt ja tismalleen sillä tavalla.. En osannut heti yhdistää, asiaa että Noniin sattuipa juuri näin, vaan seuraavana aamuna tajusin.
Onko muilla ollut koskaan mitään tämmöistä hmm.. Ennenäkyä? Jos on nii kerro kokemus, milloin alkoi tms ihan mitä vain mieleen tulee ja rauhoita minua, että en ole höperöitynyt!! 😄 hehe.
Kommentit (25)
Minulle kävi toissapivänä niin, että näin näyn, varmaan juuri ennen nukahtamista, jossa joku meinaa liukua jään alle. Minäkin ajattelin, että yhh, onpas inhottava ajatus, kamalaa, jos omalle lapselle vaikka kävisi noin, että siinä pitäisi koittaa kauluksesta pelastaa.
Näin sen pari kertaa, se loppui ennenkuin se joku joutui sinne jään alle kokonaan, eli menehtyminen jäi arvoitukseksi.
Niin olin superällistynyt, kun luin eilen tämän uutisen: https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000009424292.html
*Kohta, jossa nainen vajosi jäihin, oli vaarallisesti lähellä sulaa. Suuren joen virta oli kiivas, ja lähti heti vetämään veden varaan joutunutta kohti jään reunaa.
Tilanne oli tosi täpärä. Veteen joutunut kulkeutui lähelle jään reunaa. Oli todella iso riski siihen, että virta olisi vienyt jään alle, Lehtelä sanoo*
Siinä näyssäni henkilö oli vedessä ja virta oli viemässä sinne jään alle.
En todellakaan tietoisesti ollut miettinyt mitään tällaiseen liittyvää siinä tai aiemmin, enkä miettinyt mitään tällaisia, kun tilanne ns. pälähti päähäni.
En ymmärrä. Hyvin samanlainen tilanne, kuin ap:llä. Se vain, että minulla ei ole mitään yhteyttä tuohon paikkakuntaan, alueeseen tai uhriin tai pelastajaankaan. (toki he anonyymejä, mutta enpä usko tuntevani). Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtä selvää ennettä, mutta eräänä iltapäivänä olin hyvin levoton. En minä mikään rauhaisa sielu muutoinkaan ole, mutta silloin oli todella vaikea olo. Parin tunnin päästä siskoni soitti, että isämme on saanut aivoinfarktin ja makaa sairaalassa hyvin huonossa kunnossa. Infarkti sattui jokseenkin samaan aikaan, kun levottomuuteni alkoi.
Sattumaa, näinhän se on helppo selittää. Ei ole mitään tutkittavissa olevaa ilmiötä, joka selittäisi, miksi 200 kilometrin päässä tapahtuva läheisen ihmisen sairaskohtaus aiheuttaisi minulle levottomuutta. Ja kuten sanoin, minä nyt en aina ole erityisen rauhallinen.
Kuitenkin minä mietin, että entä jos sittenkin... Me emme tiedä kaikkea maailmasta, jossa elämme. En minä kovin paljon ajatuksia uhraa mahdollisille telepaattisille ilmiöille tai enteille, mutta aika ajoin näistä kokemuksista kuulee. En minä pidä niitä mahdottomina siksi, että tieteellistä selitystä niille ei ole. Toisaalta, en minä suostu yhden oman ja muutaman kuulemani tai lukemani kokemuksen perusteella hurahtamaan mystikoksi. Mystiseltä vaikuttavia ja selittämättömiä asioita varmaan ilmenee aina joskus, mutta eivät ne anna aihetta laajalle esoteeriselle asenteelle.
Minä näin yhtenä yönä juhannuksena unta, että isoäitini soittaa ja sanoo: No ni, nyt se sitten tapahtui: [isäni nimi] ja [isän vaimon nimi] ovat kuolleet. Olin ihan että eikä! He olivat menehtyneet auto-onnettomuudessa Keski-Euroopassa, jossa he usein lomailivat autoillen (joten sikäli relevantti pelko).
Muistin unen aamulla tosi elävänä, olin oikein huojentunut tajutessani, että se ei ollutkaan totta. Meni pari päivää.
Isoäitini (isäni äiti) soittaa: *No ni, nyt se sitten on tapahtunut. Isäsi on sairaalassa, hän on murtanut niskansa*.
Kävi ilmi, että isäni (joka liikkui silloin jo aika huonosti) oli juhannusaattoa kaatunut pihalla ja ilmeisesti siinä jo niskassa murtui jotain. Yöllä tilanne paheni ja hänet vietiin sairaalaan ambulanssilla. Lääkäri sanoi, että oli millimetrin päässä, ettei hän neliraajahalvautunut. Tilanne oli ollut kriittinen.
Kuka *kävi* silloin unessa *kertomassa* minulle, että isäni oli vakavassa vaarassa?
Kannattaa rukoilla enkeleitä apuun, kun näkee tollaista, että jotain ikävää tapahtuu. Jospa sitten ei sattuisikaan tai ei ainakaan satuisi ketään pahasti.
Ei ole enne - olit huolissasi ja tiesit mitä voi sattua. Nyt sitten napsahti veikkaus kohdilleen. Kyllä lotossakin joku lopulta voittaa.
Olen nähnyt asioita myös. Olin menossa tapaamaan erästä ystävääni, kun mieleeni tuli kuin filminauhana tapahtuma ja visio eräästä ystäväni henkilökohtaisesta asiasta. Tavatessamme sanoin siitä hänelle. Ystävä näytti ällistyneeltä, sillä kukaan ei hänen mukaansa olisi voinut tästä asiasta vielä tietää, sillä hänkin oli saanut uutisen vasta äsken.
Mieleeni on tullut muutaman kerran elämäni aikana myös ns. varma tieto jostakin. Siis kesken arkihommien on päähäni noussut ajatus, joka on tuohon hetkeen täysin liittymätön tieto, että asia X on näin. Ja myöhemmin se on varmistunut.
Näen myös joistakin tuntematomista ihmisistä heidän henkilökohtaisia asioitaan, joita ei voisi ulkoisesti heistä päätellä. Siis mieleeni tulee esim. tietoa heidän menneisyydestään. Tällaista tapahtuu tavatessa uusia ihmisiä,esim. lapseni luokkatovereiden vanhempia, joista en tuolloin tiennyt mitään. Sitten myöhemmin, kun olemme tutustuneet, on asia vain tullut puheeksi (esim. Perheen toisen lapsen kuolema).
Olen saanut myös vastaanottaa enneunia. Eli selkeitä unia, joissa on ollut edesmennyt sukulainen, joka kertoo minulle jotakin siitä, mitä on odotettavissa, esim. seuraavan läheisen lähtö. Tai sitten unessa esiintyy esineitä tai tapahtumia, jotka symboloivat minulle tiettyjä asioita, vaikkapa safiirisormus epäonnea tai kirpputori kiireistä elämäntilannetta, silmu uutta elämää jne. Olen nähnyt unia myös tuttavista, joista en ole aikoihin kuullut mitään ja sitten myöhemmin tavatessa he kertovat tästä unessa näkemästäni asiasta minulle.
Minusta näissä ei ole mitään mystistä. Ainoastaan se ihmetyttää, miksei niistä puhuta, sillä on näitä varmasti monellakin. Tämä tosiaan voi olla alkuihmisten vaistojen peruja.