Pelottavaa, että stressi voi saada kropan romahtamaan
Ystäväni päivitteli Facea sairaalasta , oli joutunut sinne tärinän ja sydänoireiden vuoksi. Mitään ruumiilista syytä ei löytynyt ja epäilee ruuhkavuosistressiä.
Kommentit (24)
Omat diagnoosit ovat aina parhaita. Googlasihan?
Mä sain pitkän stressin jälkeen syövän.
Sukulaisellani puhkesi reuma stressin seurauksena. Pahenee aina kuormittavassa elämäntilanteessa ja kun stressi helpottaa, kivutkin häviävät.
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisellani puhkesi reuma stressin seurauksena. Pahenee aina kuormittavassa elämäntilanteessa ja kun stressi helpottaa, kivutkin häviävät.
Ja minulla SLE.
Pitkäkestoinen stressi on oikeasti vaarallista.
Olin valvonut kaksi yötä jalkaansa ( iso tikku joka lopulta aiheutti tulehduksen ) kitisevän lapsen kanssa ja minulla oli kurkku kipeä sekä lievän flunssainen olo. Ex pommitti viesteillä jotka sisälsivät räikeää piilokettuilua , antoi ymmärtää että olen huono äiti.
Vuorokausi sen jälkeen kun lapsi oli lähtenyt isälleen, sain rintakipuja ja pulssini veti liian nopeaan. Soitin itselleni ambulanssin. Ensin epäilivät jotain jälkitautia siitä flunssasta, mutta mitään elimellistä vikaa ei löytynyt. Stressi, univelka ja kaikki ne kitatut energiajuomat kostautuivat fyysisinä oireina.
Itse olen tässä juuri ihmetellyt noin viikon ajan kahden peräkkäisen flunssan aikana alkanutta ja vähitellen pahentunutta voimakasta väsymystä, puristavaa tunnetta rinnassa, rintakehän ”lävistävää” rinta/selkäkipua, ajoittaista huimausta ja päänsärkyä.
Huomenna menossa viimein lääkäriin, kun viikonloppu on kulunut lähinnä sohvalla ja sängyssä. En vaan jaksa edes kotitöitä tehdä, saati lähteä ulkoilemaan tms.
Voihan tähän joku muukin syy olla, mutta vahva veikkaus, että johtuu stressistä. Takana rankka talvi töissä ja lapsen kanssa erityisiä haasteita yms.
Meditoikaa hyvät ihmiset ja hemmotelkaa itseänne. Katkaiskaa kaikki minkä voitte mikä stressaa. Rakkautta kaikille.
Toimii myös toisin päin eli ilo ja rentous voi auttaa ehkäisemään ja parantamaan tauteja.
Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Placebolle ei kannata naureskella.
Energiajuomat ovat joka tavalla huono juttu.
Pelkästään huonosti nukuttu yö nostaa leposykettä seuraavana päivänä enemmän kuin reipas juoksulenkki.
Huomaan kyllä omassakin elämässä että lomat ovat ainoaa aikaa jolloin tuntuu olevan aidosti virkeä ja elossa. Työviikkojen stressi vie unet, aiheuttaa jatkuvaa ummetusta ja kaikki pikku flunssat yms. pitkittyvät. Liikunasta ei palaudu jne. jne.
Sitten oletus on jotenkin se että koska olen työikäinen, tätä pitäisi jaksaa vuodesta toiseen, vielä ainakin 30 vuoden ajan.
Tiedetään. Migreenejä, ihottumaa, lääkkeet rytmihäiriöihin, univajeesta johtunut masennus, jatkuva ahdistuneisuus jne. Kun läksin avioliitosta, kaikki nuo loppuivat kahden kuukauden sisään. Otsan rypyt hävisivät itsestään puolessa vuodessa.
Oli se vaan karseeta, mitä itsepäinen huonossa suhteessa roikkuminen tekee kropalle. Adrenaliini ja kortisoli vaan huuhtelivat sisuskaluja jatkuvasti. Nyt kun sellaista ei enää ole, kroppa, mieli ja kaikki kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Meditoikaa hyvät ihmiset ja hemmotelkaa itseänne. Katkaiskaa kaikki minkä voitte mikä stressaa. Rakkautta kaikille.
Ai helvetti miten mulla muistuu esimiehen kommentti jaksamiseen, että "juo vaikka vihreää teetä" ja antoi lisää projekteja hoidettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai helvetti miten mulla muistuu esimiehen kommentti jaksamiseen, että "juo vaikka vihreää teetä" ja antoi lisää projekteja hoidettavaksi.
Huomasitko lainaamastasi tekstistä keskimmäisen virkkeen?
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin stressaisi, jos joutuisin meditoimaan. Ahdistaa ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko lainaamastasi tekstistä keskimmäisen virkkeen?
T. Eri
Täh???
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Toimii myös toisin päin eli ilo ja rentous voi auttaa ehkäisemään ja parantamaan tauteja.
Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Placebolle ei kannata naureskella.
Ilo ja rentous eivät ole placeboa.
Itse pelkään, että minulle on jäänyt vuosien kiusaamisesta joitain "jälkiä" kroppaan. Mieleen nyt ainakin on jäänyt, mutta jotenkin se kaikki tuntui silloin myös kropassa ja jotankin vieläkin minulla on oireita. Olen vasta nuori, mutta meni paljon aikaa ennen kuin edes vähän toivuin ja vieläkään en ole omalla tasollani. Rytmihäiriöt ovat loppuneet, mutta väsymystä vieläkin ja nivelsärkyä sekä ajoittaisia uniongelmia. Voimat aika lopussa olleet myös. Sydän meinaisi kyllä monesti ihan seota niinä vuosina. Kerrankin muljahti niin, että ajattelin kuolevani. Ja kukaan ei oikein ottanut edes tosissaan ja täytyi selvitä itse kaikesta. Ehkä olen liian herkkä, mutta vieläkään en ole täysin kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tässä juuri ihmetellyt noin viikon ajan kahden peräkkäisen flunssan aikana alkanutta ja vähitellen pahentunutta voimakasta väsymystä, puristavaa tunnetta rinnassa, rintakehän ”lävistävää” rinta/selkäkipua, ajoittaista huimausta ja päänsärkyä.
Huomenna menossa viimein lääkäriin, kun viikonloppu on kulunut lähinnä sohvalla ja sängyssä. En vaan jaksa edes kotitöitä tehdä, saati lähteä ulkoilemaan tms.
Voihan tähän joku muukin syy olla, mutta vahva veikkaus, että johtuu stressistä. Takana rankka talvi töissä ja lapsen kanssa erityisiä haasteita yms.
Vaikuttaa keuhkoputkentulehdukselta
Se on totta. Katsokaa Mielen salattu voima.