Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No voi helvetti, Sonera kusetti...

Vierailija
12.03.2013 |

Mulle soitettiin viime viikolla sieltä ja minä käsitin myyjän puheesta, että kyse olisi laajakaistaliittymäni sopimuksen uudistamisesta vaan. Hän sanoi että jatkuu ihan vanhaan hintaan sopimus, ja että nyt saan kaupan päälle siihen tallentavan digiboksin ja modeemin, että siihen tulee joku 2 kk ilmainen kanavapaketti, jonka voi sitten lopettaa jos ei halua jatkaa maksullisena noin kympin kuukausihintaan.

No, nyt sitten tuli kotiin paketti. Ylläripylläri, olenkin tilannut tietämättäni Sonera Viihde-paketin 24 kuukaudeksi, ja hinta noin 40 euroa kuussa :-o Nettiliittymä ei tähän ilmeisimmin kuulu lainkaan, koskapa papereissa luki että huomioi että vaatii 20 tai 100 megan laajakaistayhteyden Soneralta. Eli sen lisäksi että maksan siitä 100 megan kaistasta, tulisi vielä hinta viihdepaketista kuukausittain. Ei Todellakaan Käy! En edes tee yhtään mitään millään viihdepaketiilla kun en juuri katso TV:tä tai elokuvia. Ärsyttää että myytiin minulle epäselvästi tuote.

Ja nyt näyttää vielä että Soneralla ei taida olla edes sähköpostitse toimivaa asiakaspalvelua, tai en ainakaan niiden sotkuisilta sivuilta sitä löytänyt. Soittamalla en nyt pysty asiaa hoitamaan hetkeen, ääni lähes täysin pois räkätaudin takia. Täytyisi vaan saada peruutettua mokoma. Enpä olisi uskonut että noin iso firma tuollalailla kauppaa epäselvästi kusetustyyliin lisäpalveluita...

Kommentit (39)

1/39 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro AP,

Bongasin ketjun täältä netin syövereistä, ja tulin hieman valaisemaan keskustelua.

Sonera Viihde sisältää hela hoidon eli laajakaistan ja KotiTV-palvelun (39,90e/kk, 24kk sopimus). Kanavapaketti, jonka sait "maistiaisena" kahdeksi kuukaudeksi alkaa laskuttamaan erikseen, ellei tätä lopeta.

Sähköpostiosoitetta meillä ei ole kontaktoimiseen tällaisissa asioissa, mutta olemme vahvasti mukana auttamassa myös verkossa: http://bit.ly/ZHYC2Q . Jos sinulla on Facebook-tunnukset niin voisin vaikkapa suositella laittamaan privaviestiä Facebookin kautta meille:) Katsotaan millainen sopimus löytyy ja muut askarruttavat kysymykset läpi kanssasi.

Toki jos nyt heräsi lisäkysymyksiä tässä ketjussa niin antaa tulla vain. Pörrään täällä vielä pari päivää :)

Nappaan kopin tuosta tekstimuodosta, jonka sait tilausvahvistuksessa. Tuota pitäisi jotenkin selkeyttää, jottei aiheuta tällaisia väärinkäsityksiä. Kiitos sinulle palautteesta!

Lauren@SoneraPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
2/39 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soneran jutut löyhkää.En suosittele hankkimaan sieltä mitään.Valitkaa mieluummin mikä toinen operaattori tahansa !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut Soneran kans ongelmia. Huijaa!

4/39 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2014 klo 11:22"] Mullakin ollut Soneran kans ongelmia. Huijaa! [/quote]

Millaisia vastatuulia olet kokenut? Pystyisitkö avaamaan tarkemmin niin voisin yrittää auttaa tai viedä sanaa eteenpäin puolestasi tänne talon sisälle?

Selene@SoneraPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
5/39 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkista lisäksi selläiset kouluttomat ja kadelliset ja vihaiset akkat sielä pomoksi istuvat ettei kannatta edes olla lähelllä! Pysykaa kaukaana ! Olette paljon ehjaisempi ! 

Vierailija
6/39 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään soneran liittymiä ota enää koskaan.

Vierailija
7/39 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ottaa Soneralta mitään?

Vierailija
8/39 |
11.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Soneran viihde-paketti ja oon ollut tyytyväinen. A) Se oli halpa, tarjous 19, 90e/kk 24kk sopimuksella. B) Asiakaspalvelu soitti perään ja kysyi olenko saanut asennettua sen. Tuli sellainen olo, että välittävät. C) Kun kanavapakettien ilmaisaika oli loppumassa, soitettiin ja sovittiin jatkosta. Otin yhden kanavapaketeista ja kaikki toiminut hyvin. Ja ei, minä en ole Soneran asiakaspalvelussa töissä :)

Vierailija
9/39 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä ilmoitti, että Soneran kaapeli vaihdetaan paikalliseen kaapeliin. Samassa kirjeessä (jota minulla ei enää ole) ilmoitettiin, että jos on maksu-TV, sen lopetuksesta pitää itse soittaa Soneralla. Soitin ja se purettiin, kuten piti. Samalla kysyin, että pitääkö minun tehdä mitään laajakaistan suhteen. Lisäsin, että isännöistijä on ilmoittanut Soneralle kaapelin vaihdosta. Minulle vastattiin, että jos isännöitsijä on sopimuksen purkanut, ei pidä tehdä mitään. (Tämä kaikki siis muistini mukaan).

Sitten tulikin jälkikäteen maksu laajakaistasta (ja tietenkin kuukauden viiveellä). Soitin Soneraan. Siellä vastattiin, että minun olisi pitänyt itse sopia määräaikaisen sopimuksen irtisanomisesta. Heidän mielestään olen kai niin kiireinen, että tarvitsen kaksi laajakaistayhteyttä samanaikaisesti. Kun mainitsin, että olin kysynyt asiasta katkaistessani maksu-TV:n, sain vastauksen, ettei hän voi tietää, mitä olet toisen kanssa puhunut.

Joo, voisin kai pyytää käydy puhelun itselleni. Enpä viitsi. Ehkä on vain parempi ilmoittaa näin netin välityksellä, että enpä todellakaan suosittele olemaan missään tekemisessä Soneran kanssa.

Vierailija
10/39 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että Huijari Sonera on ulkoistanut myynnin ja epäpätevät alipalkatut puhelinmyyjät siellä soittelee Soneran nimissä. Syy on tietenkin Soneran kun on ottanut sellaisia myyntiorganisaatioita No onneksi on muitakin operaattoreja. 

Vierailija
11/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT KUUKAUSI ODOTELTU ETTÄ KORJAISIVAT 3G NETIN JOKA NYT LATAA 0.6 MT NOPEUDELLA SIVUJA (PITÄISI OLLA 8MT), ON SIIS HEILLÄ OLLUT KUUKAUDEN VIKATYÖJONOSSA!!!!!!!  ÄLÄ KOSKAAN TULE SONERAN ASIAKKAAKSI JOS IRTI PÄÄSET!!!!!!!!!! OVAT TÄYSIN HALUTTOMIA KORJAAMAAN VIKOJA JA PELAAVAT VÄSYTYSPELIÄ ETTÄ VALITTAVA ASIAKAS VAIN VÄSYISI IKUISEEN PUHELINJONOTUSRUMBAAN JA SELITYKSIIN JA MENISI MUUALLE!!!!!!!!!!!!!!

EI. SONERAA. ENÄÄ. KOSKAAN.

Vierailija
12/39 |
06.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä Soneran kymmenen megan nettiyhteys kuuluu vuokraan. Tosin me saamme kymmenen sisään ja vajaa yksi ulos, mutta se taas johtuu meidän kuppaisen vanhasta modeemista. Tarttis ostaa uusi.

Vierailija
13/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoin kans tohon Sonera huijaa-juttuun, kun meillä oli edelliseen asuntoon taloyhtiön hinnalla edullinen Koti-tv-paketti 2v määräaikaisuudella. Ennen muuttoa soitin ja kysyin mitähän maksaisi uuteen asuntoon siirtää liittymä, oli melko kallista. Kysyin miten käy liittymän kun me muutetaan, joudutaanko maksamaan loppukin siitä kahdesta vuodesta. Luvattiin ettei tarvitse. Seuraavan kerran soitin Soneralle ja ilmoitin muuttopäivän, ihminen puhelimessa lupasi kirjata muuttopäivän ylös.

Nyt sitten kuulin että joudumme maksamaan sopimuskauden loppuun saakka netin, vaikka emme asu osoitteessa enkä ole tehnyt irtisanomisilmoitusta. Puhelimessa edellisellä kerralla sanottiin että nettiliittymä lakkaa olemasta sen jälkeen kun muutamme asunnosta pois, jos emme siirrä liittymää uuteen kotiin uudella hinnalla.

Eli täysin harhaanjohtavaa tietoa edellisellä kerralla.

Asiakaspalvelussa oltiin ystävällisiä mutta sen tämä nyt varmisti että Soneran asiakkuudesta emme enää neuvottele tässä perheessä. Maksamme laskut pois sen mukaan mitä Sonera laskuttaa ja laitamme mittavan reklamaation matkaan. Se hyvä tässä on, että puhelut on nauhoitettu ja asiakaspalvelu merkkaa tietoihin aika hyvin minä päivinä puhelut on käyty. Eli helppo jäljittää puhelut ja mitä on luvattu ja mitä on sitten oikeasti ollutkin.

Vierailija
14/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:20"]

AP! Ymmärsitkö että se viihdepaketti on vain 2 kk ilmainen ja sen jälkeen maksat siitä viihteestä.

[/quote]

Mun tietääkseni ei ole näin. Mulla siis oli ennen pelkkä 100 Megan nettiyhteys tuo 39,90. Ja soittivat että nyt jos jatkan 24 kk sopimuksella, niin samaan hintaan saisin sekä sen liittymän että Viihteen. Tuohon kuuluu alkuun 2 kk:n ilmainen kokeiluaika Viasat Film-kanavapaketti, joka tarvii erikseen lopettaa jos (ja mun tapauksessa kun) ei halua että sitten alkaa maksaa 25,00 / kk siitä. Näin minä ainakin ymmärsin kun soitin sinne asiakaspalveluun kysyäkseni tästä. Samaa nettisivuilta minusta löytyy: viihde + laajakaista paketti on tuo 39,90 / kk http://www.sonera.fi/tv+ja+viihde/sonera+viihde/mika+on+sonera+viihde/

t. ap

Vierailija
15/39 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on oikeus peruuttaa se parin viikon ajan.

Vierailija
16/39 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 14:12"]

Sulla on oikeus peruuttaa se parin viikon ajan.

[/quote]

Joo täytyy peruuttaa. 

Nyt kun selasin niiden sivuja, huomasin että niillä on myös 39,90 / kk maksava palvelu laajakaista + Viihde, ja aloin miettiä että onkohan kyseessä sittenkin tuo. Se on samanhintainen kuin entinen pelkkä 100 megan laajakaistani joten sitten olisi suunnilleen sitä mitä myyjä puhelimessa puhui, eli laajakaistasopimus jatkuu samaan hintaan mutta lisäksi tulee näitä tiettyjä muita juttuja. Mutta toisaalta sähköpostiini tulleessa tilausvahvistuksessa ei lue yhtään mitään laajakaistasta, vaan 

"Discovery -kanavapaketti 2 kk veloituksetta uusille Sonera Viihde -asiakkaille (norm. 10,03 e/kk), jatkuu tarjousajan jälkeen toistaiseksi voimassa olevana                             . Sonera Viihdepaketti hintaan 39,90 e/kk (norm. alk. 45,27 e/kk) 24 kk ajan ja avaus veloituksetta (norm. 131,12 e). Sonera Viihde toimitusmaksu 30,00 e veloitetaan. Viasat Film kanavapaketti 2 kk veloituksetta uudelle Sonera Viihde -asiakkaalle."

Kyllä on aika huonosti kuvattu että mitä on edes tullut tilattua ja mihin sitoutuu, jos tämä siis oikeasti on se mikä sisältää laajakaistankin. Joka tapauksessa täytyy ottaa yhteyttä aspaan. 

Käsittämätöntä kyllä että nykyaikana ei pysty sähköpostitse sitä tekemään, kaikenlaista. 

Vierailija
17/39 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjautuu soneran sivuille tunnuksillaan, niin sieltä kyllä pystyy lähettämään postia. Itse olen niin tehnyt monta kertaa. Yleensä ne sitten soittavat takaisinpäin. Itse kun en viiti soitella maksullisiin numeroihin.

Vierailija
18/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalainen Sonera on siirtynyt tuohon loputtomaan huijarijoukkioon. Tilaus alkoi, vaikka kielsin se moneen kertaan puhelimessa. Asiakaspalvelu on LAKOSSA, ei vastaa "normaalin" vajaan tunnin odottelunkaan jälkeen. Peruminen hyvin vaikeaa. Netin kautta ei mahdollista. Soneran paikallisliikkeen kautta ei mahdollista. Turhaa ihmisten vaivaamista, juoksuttamista, toistuvaa puhelinhuijausta, vastuun kaatoa (mukamas tyhmän) asiakkaan niskoille, jne. Pitäisi Suomeen perustaa joku "Irti Sonerasta ry.". Kirkosta eroaminen on tehty helpoksi, Soneran huijarit on alan ammattilaisia

Vierailija
19/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu toi Sonerapartiokin joka paikassa! Ne maksaa palkkaa siit et joku chattailee tääl netissä ja aspaan saa kuitenkin jonottaa ja maksusta?!

Vierailija
20/39 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat Soneraan viestin asiasta, vaikka sen kuppasen facebookin kautta. Ainoa pointti on se että 14 vrk sisällä heität pallon niille jottet jää jumiin siihen ikuisuustilaukseen.

Todella ihmettelen jos tällaista asiaa ei voi hoitaa s-postitse. Ei nykyäänkään voi olettaa että kaikilla on fb-tili. Kokeile vastaako asiakaspalvelu@sonera.fi vaikka.

Mulle kävi melkein samoin Elisan kanssa: puhelinsopparin kylkeen myytiin umpiturha valvontakamera ja sen nettikyttäyssopimus. En ehtinyt ajoissa peruuttaa tilausta koska samaan aikaan oli isoja perheongelmia meneillään.

Kuukausia myöhemmin heräsin ja kyselin peruutuksen perään - joka sitten onnistuikin kunhan ensin selitin tilanteen. Reilu meininki Elisalta siis :)

Syvästi ihmettelen miten firmat jaksavat katsella tätä helppoheikkien tuputusta joka on omiaan vain vahingoittamaan yritysten mainetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän