Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kieltäytyä lainaamasta koiraa

Apua
10.03.2019 |

ilman, että pahoitan kenenkään mieltä? Olen erittäin voimakkaasti konflikteja välttävä ihminen ja muutenkin tilanne tuntuu jotenkin kiusalliselta, kun samalla en haluaisi leimautua huonoksi miniäkokelaaksi.

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt reilun puoli vuotta. Eilen käytiin syömässä poikaystävän vanhempien luona, jolloin tapasin siis heidät ensimmäistä kertaa. Myös py:n sisko oli paikalla.

Muuten meni hyvin, mutta sitten tuli puheeksi, että minulla on koira. Py:n äiti totesi siihen, että voi kuinka kiva, he ovatkin aina toivoneet koiraa perheeseen. Sanoi, että hehän ottavat sen kesällä mukaan kun menevät py:n isän kanssa lomalla mökille! Sisko myös sanoi haluavansa ottaa sitä välillä viikonloppuisin luokseen.

En oikein kehdannut sanoa tähän mitään, mutta mitä jos nyt jatkossa oikeasti aikovat ottaa koiran mukaansa? Miten kieltäydyn kohteliaasti antamasta koiraani heille? Vaikuttivat tosi mukavilta, mutta en haluaisi, että koirastani tulee "yhteistä omaisuutta" jota voivat lainata miten vaan. Tai olen sen omaksi ilokseni ja harrastuskaveriksi ottanut enkä haluaisi jakaa sitä kenenkään kanssa, vaikka se ehkä itsekkäältä kuulostaakin. Olen myös tosi tarkka sen hoidosta, koska se on samalla myös arvokas käyttökoira.

Miten kilttinä ihmisenä voisin siis kieltäytyä tästä kuviosta pahoittamatta kenenkään mieltä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sitä kukaan oikeasti haluaa lainata tai mökille viedä. Se vaan on small talkia

Vierailija
2/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetoa eläimen mielenterveyteen ja tunteisiin. Ei sille ole hyvä että tuntemattoman riepottelevat minne sattuu. Hoito ja se että olet tarkka siitä on myls käypä syy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot ei. Koira ei ole esine jota lainataan.

Vierailija
4/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot yksinkertaisesti, että et halua antaa sitä sinne mökille, tai viikonloppulainaan, ettei kyse ole mistään seurapelistä, jota voi heitellä miten huvittaa. Mikä älytön ajatus, että koira joutuisi sille ennalta täysin tuntemattomien ihmisten leluksi. Eihän heistä edes tiedä miten kohtelevat koiria. 

Vierailija
5/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi. Jätä poikaystäväsi.

Vierailija
6/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota koirasi mukaan ensimmäisen kerran kun menette käymään ja seuraa miten perhe suhtautuu koiraasi,myös poikaystäväsi miten käyttäytyy kun hänen vanhempansa ovat läsnä. Mutta ei tee koiralle hyvää jättää sitä ventovieraille heidän unelmien korvikkeeksi. 

Vierailija
7/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että on kiva, että koiralle on tiedossa hoitopaikka, jos olet vaikkapa matkoilla, mutta muuten haluat hoitaa sitä itse, koska se on sinulle perheenjäsen. Sinulla olisi ikävä sitä.

Ei siitä siis mitään riitaa synny, kun vetoat omaan tunnesiteeseesi, etkä hoidon tasoon. Kakkosen ja kolmosen ehdotukset ovat huonoja, niin sanomalla antaisit ymmärtää, että et luota heidän kykyihinsä selviytyä koiran hoidosta.

Vierailija
8/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koirat tuntuvat aina hoitojakson aikana ottavan takapakkia hihnakäytöksessä, vaikka kuinka olen hoitajan kanssa käynyt läpi tilanteita ja sitä miten itse toimin niissä. En siis anna koiriani toisten käsiin ilman todellista tarvetta. Mieluummin hoidan eläimet itse, niin pääsen vähemmällä. Hyvin on ihmiset tämän ymmärtäneet, kun kerron.

Vaikka koiran käytös pysyisikin täysin samana, olipa hoidossa tai ei, ja varmasti näin suurimman osan kohdalla onkin, ei sitä tarvi muille kertoa.

Vierailija
9/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ne halusi miellyttää sua eläinystävyydellään. Tuskin ne ihan tosissaan oli:)

Vierailija
10/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka ei! Eivätpä toisten ota edes puheeksi.

Vierailija
11/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyypyy tuli tästä aloituksesta mieleen.

Vierailija
12/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että ne halusi miellyttää sua eläinystävyydellään. Tuskin ne ihan tosissaan oli:)

Jep, jotain tällaista varmaankin. Yleensähän koiranomistajien on vaikea saada hoitopaikkoja koirilleen, eivät he voineet arvata että sinä taas et halua hoitopaikkaa koirallesi.

Vierailija
13/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos oikeasti pyytävät sitä niin sanot vaan että voi harmi kun ollaan menossa juuri sinä päivänä eläinlääkäriin.

Vierailija
14/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sanoa, ettet lainaa lemmikkieläintä, joka on leimautunut sinuun ja on perheenjäsen, eikä lainailtava esine, kuten tuolla aiemmin on jo todettu.

Jos niin tykkäävät koirista, hankkivat oman.

Kohtelias pitää olla, mutta kohteliaisuuteen ei sisälly mokomaa.

Py:n sukulaiset ovat outoja.

Jos suhde tähän (kieltoon) kaatuu, niin kaatuu se siihenkin, kun päästävät hätääntyneen koiran karkuun ja syöttävät sille jotain sopimatonta, mistä se sairastuu. Koska juuri niin siinä tulee käymään noin ääliömäisiä juttuja ehdottelevien kanssa.

Vierailija
15/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt soitat heti sinne ja sanot koiran kuolleen, joten se ei nyt pääse mökille.

Vierailija
16/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ihme, miten jotkut kadehtii muiden koiria! Ja arvaa mikä soppa siitä tulee, jollet lainaa koiraa... Ja jos lainaat, he omivat sen kohta kokonaan.

Vierailija
17/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sanoa, ettet lainaa lemmikkieläintä, joka on leimautunut sinuun ja on perheenjäsen, eikä lainailtava esine, kuten tuolla aiemmin on jo todettu.

Jos niin tykkäävät koirista, hankkivat oman.

Kohtelias pitää olla, mutta kohteliaisuuteen ei sisälly mokomaa.

Py:n sukulaiset ovat outoja.

Jos suhde tähän (kieltoon) kaatuu, niin kaatuu se siihenkin, kun päästävät hätääntyneen koiran karkuun ja syöttävät sille jotain sopimatonta, mistä se sairastuu. Koska juuri niin siinä tulee käymään noin ääliömäisiä juttuja ehdottelevien kanssa.

Ap vastaa itselleen. Säälittävää :D Mutta provoksi tämän kyllä alussa tunnistikin.

Vierailija
18/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Ne vanhemmat on varmaan jännittänyt tapaamista ja miettinyt, että mistähän ihmeestä keksitään yhteistä jutun juurta. Yritä ymmärtää, ihan mukavia ihmisiä ne varmasti on, eikä ne sun koiraa kaappaa. T: Neljän jo aikuisen äiti

Vierailija
19/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koiraani on myös yritetty saada "kylästelemään". Olen sanonut, että minulla on todella orpo olo ilman koiraani ja ikävöin heti.

Vierailija
20/49 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rehellinen ja sano, että ei heidän tarvitse ottaa koiraa ja voivat ottaa joskus, kun te olette jossakin pois kotoa. Voit myös sanoa, että on tosi hyvä tietää, että he voivat hoitaa koiraa tarvittaessa.