Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se tapahtui. Mies, minä ja kiloni :(

Vierailija
11.03.2013 |

Olen lihonut muutamassa vuodessa n. 10 kiloa, koosta 36 kokoon 40. Olen 176 cm pitkä ja painan nyt 70 kg. Mies ei ole koskaan moittinut minua lihomisestani.

Tänään juttelumme ajautui rintoihin ja sanoin, että jos lihoisin paljon, rintanikin kasvaisivat paljon. Mies sanoi, että älä lihota vaan laihduta tai pysy samanlaisena. En loukkaantunut, mutta havahduin siihen, että olen nyt virallisesti paksu :(

Minulla ei ole itsekuria ja inhoan liikuntaa mutta rakastan hyvää ruokaa. Huonot lähtökohdat laihtumiselle. Voisin tehdä kotijumppaa kiinteytyäkseni mutta muuten laihtumiseni on pääasiassa ravinnon varassa.

En ole koskaan laihduttanut. Kertokaapa mulle, mitä muutoksia teen ruokavaliossani, mitä välttelen, mitä saan syödä kärsimättä nälkää.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä postista kokonaan pois.

Mieti mitä syöt kahviloissa ja ravintoloissa. Latet ym. on yllättävän kaloripitoisia.

Voisitteko aloittaa miehesi kanssa jonkun yhteisen liikuntaharrastuksen?

Vierailija
2/68 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömisen määrää täytyy vähitellen vähentää iän myötä, koska nuorena kaloreita palaa huimasti enemmän kuin vanhempana, vaikka liikkuisi saman verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että kalorien laskeminen on järkevin tapa laihduttaa. Voi periaatteessa syödä mitä vain, kunhan ei syö liikaa. Ja joskus harvemmin pitää sitten vaikka "vapaapäiviä", ettei laske kaloreita. Ja on oikeasti silmiä avaavaa vähän tutkailla eri ruoka-aineiden energiamääriä. Sitä tekee yllättäviä havaintoja.. monet jutut joita on kuvitellut kevyiksi voivatkin olla todellisuudessa varsinaisia kaloripommeja.

Vierailija
4/68 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 07:44"]

Minusta vika taitaa olla ap:n mehessä. Eikö osaa rakastaa vaimoaan sellaisena kuin on? Itse en ainakaan rupeaisi nälkäkuurille vaan se takia, että mies vihjailee läskeistä.

Mutta jos nyt ap:n ruokavaliosta pitää etsiä virheitä, niin se on alkoholi ja sipisit. Jätä ne pois.

Itse olen 180 cm ja painan 85kg ja olen läski isolla L:llä. Mieheni ei ikinä ole kommentoinut minun painoani ja jos sen tekisi, niin kenkää tulis niin että soi.... Itse toki inhoan itseäni, mutta nyt ei ole voimia ruveta tarkkailemaan syömisiäni tai laihduttamaan. Sen verran paljon muuta harmia elämässä, että läskit saa nyt odottaa.

[/quote]

Jos itse inhoaa itseään niin ei kyllä voi vaatia muita rakastamaan. Ensin itsekunnioitus. Pitää elää niin, että voi katsoa itseään peilistä silmiin. Minä en ymmärrä, että miksi päästää itsensä huonoon kuntoon. Siitä kärsii lapset ja parisuhde kun äiti ei oikein jaksa. Minulla on pienet lapset ja pidän itseni kunnossa, koska haluan olla pirteä ja jaksaa olla lasten kanssa (ja tehdä töitä). Mieskin taitaa tykätä, kun olen vielä kuosissa. 176 cm ja 67 kg

Vierailija
5/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt en ihan tajunnut tätä aloitusta.

"Mies sanoi, että älä lihota vaan laihduta tai pysy samanlaisena."

laihduta TAI pysy samanlaisena. Mies siis hyväksyy ap:n sellaisena kuin tällä hetkellä on. On ihan omasta tulkinnasta kiinni jos haluaa kokea että tuo kommentti on painostusta laihduttamiseen.

Vierailija
7/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 15:53"]

nyt en ihan tajunnut tätä aloitusta.

"Mies sanoi, että älä lihota vaan laihduta tai pysy samanlaisena."

laihduta TAI pysy samanlaisena. Mies siis hyväksyy ap:n sellaisena kuin tällä hetkellä on. On ihan omasta tulkinnasta kiinni jos haluaa kokea että tuo kommentti on painostusta laihduttamiseen.

[/quote]

Eihän ap niin kokenutkaan vaan haluaa itse laihtua, koska mieskin on huomannut lihomisen.

Vierailija
8/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on saatava tuo sipsiriippuvuus kuntoon, ei missään nimissä pidä syodä joka viikko. Mulla on tehnyt tosi tiukkaa päästä siitä, mutta kyllä se onnistuu. Ostat ensin vaikka pienempiä pusseja (tai pahanmakuisia niin et syo), lopulta vaihdat johinkin muuhun, kevyempään.

Kyllä sulla tuota elopainoa on, joku 5 kg saat helposti pois pienillä muutoksilla. Pidä ruokapäiväkirjaa, johon merkitset kaikki. Laske siitä kalorit ja analysoi syomisiä. Siita on helppo lähteä sitä sitten muuttamaan.

Tutki myos vhh ruokaohjeita netistä, ja ylipäätään kokeile uusia ruokia. Sekin vähän piristää kun ei samaa nakkisoppaa (tai mitä vaan) syo joka viikko.

Suosittelen ihan oman hyvinvoinnin kannalta jotain liikuntaharrastusta, tanssi, zumba, jooga, pilates.. mitä vaan. Edes kerran viikossa. Tai hanki koira :)

ja alkoholia vaan yhtenä päivänä, jos sillonkaan. Tissuttelu lihottaa. (vaikka et tuota nyt niiiin paljoa juo mut silti)

kyllä sä ittestäsi hoikan, kauniin ja haluttavan saat, nuoruutta et mutta se onkin kiinni asenteessa!

Vierailija
9/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan syöt iltapalan? Kannattaa kokeilla, ettei syö enää seitsemän jälkeen mitään. Ja todellakin lähtisin ihan vimmalla joka päivä ainakin tunnin lenkille. Sä et vielä tajua miten siihen koukuttuu. Sitä ilman ei voi enää olla, näet muutoksen kropassa melko äkkiä. Kokeile vaikka kuukausi. Jos ei ole sun juttu, niin sitten ei ole, mutta kokeile ihmeessä.

Mä itse käyn kahdesti päivässä vetää pitkän lenkin. Olen hieman ylipainoinen, painoindeksin mukaan muutaman kilon. Mutta silti vaatekoko on vain 38/M, eikä mikään paikka pursoile, eikä hylly. Eli vinkkinä on iltasyömiset pois, lenkille ja alkoholi ainakin vähäksi aikaa pois. Sipsejäkään en söis kun ehkä pari kourallista viikossa, korkeintaan! Laita ruokavalio asteittain terveellisempään suuntaan.

Vierailija
10/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 173/70 enkä ainakaan itse näytä yhtään hullummalle. Toki sitä rasvaa on kertynyt vähän vääriin paikkoihin, enkä enää näytä samalle kuin 17-vuotiaana. Ruokapäiväkirjan pitäminen helpottaa oikeasti hahmottamaan sitä mitä syö. Luulen, että sinulla suurin yllättäjä saattaa olla nuo kahvilakäynnit ja ravintolat. Millekään dieetille en alkaisi, koska niitä tulisi noudattaa loppuelämä ja ainakaan itse en olisi valmis luopumaan parista lasista viiniä viikossa tai perjantai-illan sipsipussista. Sen sipsipussin rinnalle kannattaa muuten ottaa naposteltavaksi porkkana- ja kurkkutikkuja. Vähentävät sipsin kulutusta. 

Kokeile löytää jokin mieluinen laji itsellesi jota jaksaisit harrastaa vaikka sen kerran viikossa. Pienikin urheilu yleensä auttaa.

Vierailija
11/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, en kokenut sun miehen sanoja vielä pahana.

Silti aina parempi, jos paino on normaali. Itselläni on normaalipainoon matkaa 7kg. Se on pitkän aikavälin tavoitteeni. Haluan olla tuossa tavoitteessani ennen seuraavaa Joulua. Mielellään jo kesän aikana.

Itse teen näin: liikun silloin kun huvittaa. Toisinaan käyn lenkillä useamman kerran viikossa, toisinaan on viikkojen tauko kun on huonoa säätä.

Syön työpaikalla lounaan, josta vähintään puolet sisältää salaattia ja vihanneksia. Perunaa/riisiä/makaronia otan vain vähän. Joka lounaalla juon ruokajuomana 2 lasia vettä. Toisella kahvitauoista juon vain vettä. Työpöydälläni on aina lasillinen vettä. Pullaa ja kakkua on todella usein tarjolla työpaikallani. Kokonaan en herkkujen syöntiä ole lopettanut, mutta olen vähentänyt näissä annoskokoa. Pullan puolitan ja kakkua otan vain puolet siitä mitä muut. Jos mahdollista, niin korvaan herkut hedelmällä.

Pienillä mutta pysyvillä muutoksilla olen pudottanut vuodessa 8kg. En koe olevani dieetillä, sillä syön ja herkuttelen, mutta jo se että muutin lounaani koostumusta on auttanut. Suosin kasviksia ja hedelmiä.

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 23:27"]

Mulle tuli jotenkin surullinen olo. Niin kuin yksi vaihe elämää olisi takana. En ole enää nuori ja hoikka, en edes mieheni silmissä, ja hän on tähän asti aina pitänyt minua kauniina ja haluttavana. No, haluttavana pitää edelleen, mutta haluaisin mä olla vielä kauniskin:(

-ap

[/quote]

Vierailija
12/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, en kokenut sun miehen sanoja vielä pahana.

Silti aina parempi, jos paino on normaali. Itselläni on normaalipainoon matkaa 7kg. Se on pitkän aikavälin tavoitteeni. Haluan olla tuossa tavoitteessani ennen seuraavaa Joulua. Mielellään jo kesän aikana.

Itse teen näin: liikun silloin kun huvittaa. Toisinaan käyn lenkillä useamman kerran viikossa, toisinaan on viikkojen tauko kun on huonoa säätä.

Syön työpaikalla lounaan, josta vähintään puolet sisältää salaattia ja vihanneksia. Perunaa/riisiä/makaronia otan vain vähän. Joka lounaalla juon ruokajuomana 2 lasia vettä. Toisella kahvitauoista juon vain vettä. Työpöydälläni on aina lasillinen vettä. Pullaa ja kakkua on todella usein tarjolla työpaikallani. Kokonaan en herkkujen syöntiä ole lopettanut, mutta olen vähentänyt näissä annoskokoa. Pullan puolitan ja kakkua otan vain puolet siitä mitä muut. Jos mahdollista, niin korvaan herkut hedelmällä.

Pienillä mutta pysyvillä muutoksilla olen pudottanut vuodessa 8kg. En koe olevani dieetillä, sillä syön ja herkuttelen, mutta jo se että muutin lounaani koostumusta on auttanut. Suosin kasviksia ja hedelmiä.

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 23:27"]

Mulle tuli jotenkin surullinen olo. Niin kuin yksi vaihe elämää olisi takana. En ole enää nuori ja hoikka, en edes mieheni silmissä, ja hän on tähän asti aina pitänyt minua kauniina ja haluttavana. No, haluttavana pitää edelleen, mutta haluaisin mä olla vielä kauniskin:(

-ap

[/quote]

Vierailija
13/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, älä laihduta koska mies sanoo niin. Pudota painoa jos et viihdy omassa kropassasi. Mies voi vaihtua, mutta oman vartalosi ja itsetuntosi kanssa sinun on elettävä kuolemaasi asti.

En kyllä ihan ymmärrä tuota ajatustasi, että lihominen kasvattaa rintoja. Sehän kasvattaa suhteessa myös mahaa, reisiä, lanteita, takapuolta, poskia, leukaa. Ehkä ne isommat tissit ei ihan erotu sieltä muun joukosta? 

Toiseksi, hyvä ruoka ei lihota. Ylensyöminen lihottaa. Alkoholin, sipsien ja sokerin jättäminen pois on hyvä idea, samoin hytötyliikunnan lisääminen, kuten on jo sanottu. Eihän viina ja sipsit edes ole ruokaa! :)

Ota iisisti, ap. Vuodet tuo kaikenlaisia muutoksia vartaloon, aineenvaihduntaan, mieleen ... Emmehän me ihmiset mitään säilykkeitä tai vakuumiin pakattuja makkaroita ole, onneksi. :)

Vierailija
14/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ihmettelen vähän sitä miten ap:n miehen sanat on tulkittu. Ap puhui siitä miltä näyttäisi lihavampana, tähän mies totesi. ettei hänen kannata lihottaa itseään, vaan joko laihduttaa tai pysyä samana.

Ja tämä oli siis sama kuin:

"mies ei enää pidä häntä viehättävänä kilojen vuoksi"

"mies haluaa ap:n laihdutuskuurille"

Onko joku heittänyt jossain välissä teorian, että ehkä mies tarkoitti mitä sanoi, eli nykyinen paino on hyvä? Tai että viehättävyydestä ei ollut puhetta? Ajattelin vain heittää tällaisen käsittämättömän ja oudon tulkinnan tänne keskustelun sekaan.

Vierailija
15/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten joutunut naisten kanssa lukemattomia kertoja ongelmiin sen vuoksi, että naiset ovat lukeneet "vihjailuja" rivien välistä. Sitten joskus myöhemmin avautuvat vihaisena siitä kuinka pahasti olin heille sanonut. Kuuntelen siinä huuli pyöreänä, että ei kuulosta yhtään tutulta ja kysyn mitkä olivat tarkat sanani. He sitten sanovat mitä olin sanonut ja lisäävät, mitä minä tarkoitin sanoillani. Siinä sitten alkaa vakuuttelu sen puolesta kuinka minä kyllä tarkoitin juuri tarkalleen sitä mitä sanoin, enkä sitä miten minut tulkittiin.

Tuli vain mieleeni tästä ketjusta. Helkkarin rasittavia kaikki rivien välistä lukemiset, jos minulta kysytään.

Vierailija
16/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 17:35"]

Miehenä ihmettelen vähän sitä miten ap:n miehen sanat on tulkittu. Ap puhui siitä miltä näyttäisi lihavampana, tähän mies totesi. ettei hänen kannata lihottaa itseään, vaan joko laihduttaa tai pysyä samana.

Ja tämä oli siis sama kuin:

"mies ei enää pidä häntä viehättävänä kilojen vuoksi"

"mies haluaa ap:n laihdutuskuurille"

Onko joku heittänyt jossain välissä teorian, että ehkä mies tarkoitti mitä sanoi, eli nykyinen paino on hyvä? Tai että viehättävyydestä ei ollut puhetta? Ajattelin vain heittää tällaisen käsittämättömän ja oudon tulkinnan tänne keskustelun sekaan.

[/quote]

Olet oikeassa. Mies ei haukkunut minua lihavaksi eikä käskenyt laihduttaa. Tosin selväksi kävi, että hän ei halua minun tästä enempää lihovan. Kyse on siitä, että heräsin itse tajuamaan, että olen tullut ns. rajalle. Minä kärsin lihomisestani ja miesraukka minun kärsimisestäni.

Haluan laihtua oman itseni vuoksi, mutta haluan sen lisäksi olla kaunis mieheni silmissä. Miksi en haluaisi? Jos minulla on hyvä itsetunto, saa miehenikin nauttia siitä.

-ap

Vierailija
17/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt muutenkin ollut vähän ylitulkintaa: sipsiriippuvuus, viina jne. Juon alkoholia pari annosta viikossa ja jaamme sen sipsipussin koko perheen kanssa. En ole lisännyt syömisiäni ja juomisiani vaan pitänyt entisellään ja siitä huolimatta lihonut suht lyhyessä ajassa melko paljon. On käsketty syödä terveellisempää ruokaa. Syömme hyvin terveellisesti, ihan objektiivisesti arvioidenkin. Ruokapäiväkirjaa aion alkaa pitää ja palautin ohjelmaan vatsalihasliikkeet, punnerrukset ym. kotijumpan.

-ap

-ap

Vierailija
18/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän muuten vastaajia asiallisesta keskustelusta! Kovin virkistävää täällä AV:lla. Olette mukavia, kun jaksatte pohdiseklla mun makkaroitani :)

-ap

Vierailija
19/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että tissit lähtevät ensin jos laihdut.. ja sitten perä.

Vierailija
20/68 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä puoliso voi olettaa, että emäntä pysyy suht samanlaisena kuin tavatessa tai ainakin edes yrittää, eikä liho kymmeniä kiloja muutamassa vuodessa. Oletan, että se puolisokin pitää itsestään huolta. Siitähän onkin lähinnä kysymys tai pitäisi olla. On vaarallista olla liikkumatta ja päästää itsensä lihomaan hirveästi. Liikuntahan vaikuttaa esim veren rasva-arvoihin. 

Suomalaisnaisista 40 % on tällä hetkellä lihavia, bmi on siis yli 25.  Eniten ylipaino on lisääntynyt 25-34-vuotiailla. Melko järkyttävää. 

Mun mielestä ei ole mitenkään vaikeaa pysyä normaalipainoisena. Syö sen verran kuin kuluttaa ja herkkuja kohtuudella. Liikkuu niin paljon kuin ennättää lastenhoidolta ja töiltä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä