Ihminen on aikuinen aikaisintaan 23-24 -vuotiaana.
Esimerkiksi Professori Liisa Keltikangas-Järvinen on todennut, että aivojen kriittisin vaihe on 18-21 -vuotiaana. Parikymppinen tarvitsee siis vielä kovasti aikuisen suojelua.
Kommentit (14)
LOPETALOPETALOPETALOPETALOPETA JO!!!
Joten ei pidä seurustella yli 30 vuotiaan kanssa? Vai mitä?
Totta. Myytti murrosiästä, joka on ohi muutamassa vuodessa jossain yläkoulun viimeisillä luokilla, ei pidä paikkaansa.
ei vielä. ihminen itsenäistyy lopullisesti 27-30-vuotiaana.
Minä olen vielä hitaampi. Menin naimisiin 21 v. Ja erosin 41 v. Vasta sen jälkeen itsenäistyin. Miehestä tosin. Tajusin tämän vasta jälkikäteen, en silloin tietenkään.
Lukekaapa tuosta. Parikymppinen ei ole vielä aikuinen ja sillä siisti.
http://www.tampere.fi/material/attachments/k/68PRzLNwi/osmo_opas.pdf
Musta tuntuu, että ap se tässä holhoojaa tarvitsis!
Jos Liisa Keltikangas Järviseltä kysyttäisiin, niin ei varmasti ole ok parikymppisen nuoren ja yli kolmekymppisen aikuisen suhde.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 21:12"]
Jos Liisa Keltikangas Järviseltä kysyttäisiin, niin ei varmasti ole ok parikymppisen nuoren ja yli kolmekymppisen aikuisen suhde.
[/quote]
Älä sä pane sanoja Liisa Keltikangas-Järvisen suuhun. Parikymppisen ja yli kolmikymppisen suhteessa ei ole mitään vikaa.
No hyvä, sittenhän sun eksän nyksällä ei mene kauankaan kun hän on sinunkin mielestäsi kykenevä parisuhteeseen sen 34-vuotiaan eksäsi kanssa.
Sen enempää ap:n pakkomielteeseen kommentoimatta olen itse 31v, ja vasta pikkuhiljaa alkanut aikuistua. Joillain vain kestää pidempään...
Ap, onko suunnitelmissa jo se konferenssi aiheesta, mitä sulle eilen täällä ehdotettiin? Voitko ilmoittaa sitten ajan ja paikan, tulisin mielelläni paikalle.
Liisa Keltikangas-Järvisenhän voisit pyytää paikalle tuomaan ammattilaisen näkökulman aiheeseen.
Keltikangas-Järvinen on oikeassa siinä, että 18-21 -vuotias on todellakin vielä murrosikäinen.
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLÄ!!!!