Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedän että pitäisi varata lääkärille aika..

Vierailija
10.03.2019 |

..mutta pelottaa ettei minua oteta vakavasti. Pelottaa etten osaa ilmaista itseäni oikein. Olen todella huolestunut siitä millaiseksi olen muuttunut mutta en tiedä mistä aloittaa, mikä on se ongelman ydin ja mikä oire.
Olen puolivuotiaan vauvan äiti ja totaalisen yliväsynyt sillä vauva valvotti ensimmäiset 5kk. Olin jotenkin ylisuojeleva vauvaa kohtaan enkä voinut antaa kenenkään muun hoitaa lasta. Olin hysteerinen sen suhteen että vauva kätkytkuolee tai jotain tapahtuu. Pelko siirtyi muuhunkin elämään, välillä tuli tunne että esikoista ei uskalla päästää kouluun kun se voi jäädä auton alle koulumatkalla. Aloin kokoajan pelätä pahinta ja väsyneenä en osannut laittaa stoppia ajatuksille.
Otan aivan hirveetä stressiä kodin siisteydestä ja jynssään paikkoja jatkuvasti. Jos on vähänkään sotkua, ahdistun heti. Valitan jatkuvasti muulle perheelle heidän jälkiensä siivoamisesta.
Nyt vauva on alkanut nukkua, mutta itse en osaa enää nukahtaa/ nukkua. Mainitsin tästä vauvan lääkärissä ja lääkäri kirjoitti nukahduslääkkeet ensihätään. En pystynyt nukahtamaan kuin aivan järkyttävällä määrällä nukahduslääkkeitä, (ohjeessa sanottiin 1 kpl, jouduin ottamaan 4-5 ennenkuin ne vaikutti). Ja sittenkin heräsin/herään viimeistään klo 04 aamuyöstä ja pyörin sängyssä.
Vatsani on sekaisin kokoajan, ihan sama mitä syön tai jätän syömättä.
Joskus on parempia päiviä ja silloin pystyn edes hetken irrottautua tästä ajatusten ylikierroksilla käymisestä. Mies yrittää ymmärtää ja auttaa sen mitä pystyy. Imetyksen jouduin lopettamaan kun maitoa ei vaan enää tullut. Uskon että tämä saatanallinen stressaaminen aiheutti sen.

Miten lähteä liikkeelle tämän tilanteen purkamiseksi? Pelkään että lääkäri ei ymmärrä tai ota vakavasti. On äärimmäisen vaikea myöntää että tarvitsee apua ja pelkään että jos minut nyt teilataan ja vähätellään niin romahdan oikeasti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tulostaisit tuon edellä kertomasi ja ottaisit mukaan lääkärikäynnille? Tai, koska sinulla on lapsia käyt varmaan neuvolassa, ainakin nuoremman kanssa? Näytä kirjoittamasi siellä!

Jos on vaikea puhua ja saada itsensä ymmärretyksi, juuri kirjoittaminen on usein paras tapa.

Mitään ei hyödytä stressata kotona ja miettiä että jos lääkäri ei ota todesta ja jos ja jos. Tilanne ei ainakaan parane sillä. Tarvitsisit todennäköisesti myös keskusteluapua tuohon neuroottisuuteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme