Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäköni poikkeaa normaalista, enkä jaksa enää ihmisten kommentteja :(

Vierailija
10.03.2019 |

Töissä on pakko käydä, mutta vapaa-ajan vietän visusti sisällä ja kauppaan menen vasta illalla, kun siellä on mahdollisimman vähän muita ihmisiä. Onko muilla kokemusta tällaisesta? Elämä ei tunnu enää elämisen arvoiselta, kun olen jatkuvasti ihmisten tölläyksen ja kommentoinnin kohteena.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa kuva niin katsotaan.

Vierailija
2/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko kertoa, millaisia kommetteja saat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapa kuva niin katsotaan.

Palstalla aina kannustetaan tällaisten sosiaalisten itsemurhien tekoon. Vai olisiko tässä tapauksessa kyseessä epäsosiaalinen itsemurha? No anyway.

Vierailija
4/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä hämmästellään, että miten näytän tältä ja onko minulla jokin sairaus. Känniset miehet tulee joskus kommentoimaan, että olen ruma. 

Vierailija
5/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä  tavalla poikkeat muista ja millaisia kommentteja saat?

Vierailija
6/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen edes on normaali ulkonäkö? Mulla korkea kuhmurainen otsa, pienet sian silmät, järmeen paksut posket ja iho erittäin huonokuntoinen, keene*in huulet jne. En muista, koska kukaan olisi enää kehdannut sanoa mun ulkonäöstä mulle mitään. 

Vierailija
7/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Mun porukassa on todella poikkeuksellista hiihtäjää, eikä kukaan koskaan sano mitään. Toki asumme Kalliossa.

Vierailija
8/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis miten ulkonäkösi poikkeaa normaalista? Oletko eri pituinen tai eri painoinen kuin suurin osa muista? Vai onko kasvoissasi jotain vammaa tai muuta? Vai oletko itse aiheuttanut erinäköisyytesi esim. tatuoimalla itsesi kokonaan kirjavaksi tai värjännyt tukkasi jotenkin omituisen väriseksi?

Vierailija
9/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan ihan ystävällisiä kommentteja kasvopiirteestäni.Ei mikään epämuodostuma tms. mutta poikkeava suomalaisesta.Kommenntien tarkoitus on auttaa mua tajuamaan,että mulla on ”ongelma”, joka voidaan leikata.Olen yli 40v työssäkäyvä ihminen,joten olisin kyllä voinut leikkauttaa talouteni puolesta naamaani,jos itse kokisin tarvetta.Omistan myös peilin,joten tiedän,miltä näytän.

Se on kuitenkin vaan naama.En itse välitä asiasta.

Meidän kulttuuriin on vaan tunkenut tällainen outo toisten asioihin puuttumisen tapa.Se on tosi kyllästyttävää.

Vierailija
10/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen edes on normaali ulkonäkö? Mulla korkea kuhmurainen otsa, pienet sian silmät, järmeen paksut posket ja iho erittäin huonokuntoinen, keene*in huulet jne. En muista, koska kukaan olisi enää kehdannut sanoa mun ulkonäöstä mulle mitään. 

Mitä tuo meinaa?

Vierailija
11/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä hämmästellään, että miten näytän tältä ja onko minulla jokin sairaus. Känniset miehet tulee joskus kommentoimaan, että olen ruma. 

Olen pahoillani kokemastasi. Itsekin olen lukuisia kertoja saanut kuulla olevani ruma, tosin lähinnä teininä muilta teineiltä. Kännisten sanomisia nyt kannata huomioida mitenkään, vaikka toki ymmärrän, että eivät ne kivalta tunnu. 

En ole aikuisenakaan erityisen hehkeä, mutta useimmiten saan olla rauhassa eikä kukaan sano ulkonäöstäni mitään, vaikka selvästi oudoksuvatkin joitain piirteitäni. Ihmettelen, missä päin Suomea on noin junttia porukkaa, joka kommentoi noin suoraan kuten sinulle. Ehkä voisit sanoa jotain takaisin? Jotain tyyliin "Minulla ei ole mitään sairautta, ulkonäkö on yksityisasiani enkä halua keskustella siitä kanssasi." 

- 2

Vierailija
12/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan ihan ystävällisiä kommentteja kasvopiirteestäni.Ei mikään epämuodostuma tms. mutta poikkeava suomalaisesta.Kommenntien tarkoitus on auttaa mua tajuamaan,että mulla on ”ongelma”, joka voidaan leikata.Olen yli 40v työssäkäyvä ihminen,joten olisin kyllä voinut leikkauttaa talouteni puolesta naamaani,jos itse kokisin tarvetta.Omistan myös peilin,joten tiedän,miltä näytän.

Meidän kulttuuriin on vaan tunkenut tällainen outo toisten asioihin puuttumisen tapa.Se on tosi kyllästyttävää.

Facessa yhdessä ryhmässä kirjoiteltiin tällaisesta kommentoinnista. Siellä kauniit ja normaalin näköiset ihmiset kommentoivat sitä miten ovat kuulleet kaikenlaista ulkonäöstään. Tuntuu, että näitä riittää ja tarkoitus on lähinnä saada käyttää valtaa kommentoinnin kohteeseen ja ovatko jutut edes totta on täysin merkityksetön asia.

Olen myös erikoisen näköinen ja olen saanut kuulla siitä koko elämäni. Ei se kyllä ole vaikuttanut kumppaninsaantiin tms. joten pidän juttuja minä lie huuteluna. Minähän siinä vain voitan kun en "viehätä" tällaisia tyyppejä.

Vierailija
13/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot on että joko kiität nätisti tai käyt haistattelemaan. Sillon kun itselläni oli paljon ylipainoa ja jos siitä huudeltiin niin sanoin ilahtuneena että "Kiitos!" Ja aina jokainen hämmentyi ja toivottavasti sai miettimään.

Vierailija
14/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän eroavaisuutta tarkoitat? Olisi helpompi auttaa, kun ei joudu arvailemaan sillä vaihtoehtoja on ihan valtavasti.

Omalla lapsellani on kasvoillaan tuliluomi. Tai oikeastaan useampikin, mikä on tuliluomillisillaķin harvinaista. Me vanhemmat olemme kiitollisia, että tuo mutaatio on vain iholla kosmeettisena haittana, eikä myös aivokuorella neurologisena ongelmana (SWS, jos joku haluaa googlata) tai silmässään esimerkiksi silmänpainetautia aiheuttamassa. Lapsi itse on vielä niin pieni, ettei tuliluomea osaa edes ihmetellä. Vaihtoehtoja luomen "hoitoon" on, sen voi meikaten peittää tai laserilla yrittää häivyttää.

Moniin ongelmiin on vaihtoehtoja! Jos ei muuten, niin ainakin asian hyväksyminen, että näillä nyt mennään.

Vierailija
15/15 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Facessa yhdessä ryhmässä kirjoiteltiin tällaisesta kommentoinnista. Siellä kauniit ja normaalin näköiset ihmiset kommentoivat sitä miten ovat kuulleet kaikenlaista ulkonäöstään. Tuntuu, että näitä riittää ja tarkoitus on lähinnä saada käyttää valtaa kommentoinnin kohteeseen ja ovatko jutut edes totta on täysin merkityksetön asia.

Olen myös erikoisen näköinen ja olen saanut kuulla siitä koko elämäni. Ei se kyllä ole vaikuttanut kumppaninsaantiin tms. joten pidän juttuja minä lie huuteluna. Minähän siinä vain voitan kun en "viehätä" tällaisia tyyppejä.

Se onkin jännä juttu, että joillain (yleensä miehillä) on tarve huomauttaa ja huudella toiselle ulkonäöstä tai "rumuudesta". Itselleni ei naisihmisenä tulisi mieleenkään mennä sanomaan kenellekään miehelle, että hän on mielestäni ruma ja epäviehättävä. Miksi ihmeessä tekisin niin? Saattaisin saada turpaani ja vaikka en saisikaan, mitä ihmettä saavuttaisin asian sanomisella? 

Kyse on nimenomaan vallankäytöstä, kuten sanoitkin. Yleensähän tilanne menee niin, että "vahvempi" tai hierarkiassa ylempänä oleva henkilö kommentoi "heikomman" ulkonäköä. Jossain ketjussa puhuttiin aiheesta ja joku totesi, että monissa tilanteissa jopa positiiviset ulkonäkökommentit ovat vallankäyttöä.

2/11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän