Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaisit työhaastattelussa, jos kysyttäisiin miksi edellinen työsi päättyi, jos ollut oma pyyntösi?

Vierailija
10.03.2019 |

Etenkin, jos pyytävät näyttää työtodistukset, ei voi sanoa, että ei tarvittu enää työtäni, koska siinä lukee oma pyyntö.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin että syy oli oma pyyntö. Miksi tuota nyt tarvitsisi peitellä?

Vierailija
2/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo irtisanoutunut ennen kuin uusi soppari on kirjoitettu.

Viimeksi aloin katsoa uutta duunia kun työpaikka muutti eikä mulla perheellisenä ollut kiinnostusta ajella pidempää työmatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että minulla oli henkilökohtaisessa elämässä silloin haasteita, ja kuormitti sen verran, että päätin laittaa terveyden etusijalle, ja hyvä, että laitoin. Muuten en olisi työkykyisenä tässä nyt :)

Vierailija
4/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen oma pyyntö? Ja miksi työtodistukseen olisi kirjoitettu pyyntö? Eihän työt mistään pyynnöstä pääty, se on joko irtisanoutuminen, tai määräaikaisen sopimuksen päättyminen. Eikä määräaikaisen sopimuksen päättymistä tarvitse pyytää, se päättyy itsestään jos uutta ei tehdä.

Vai viittasitko kenties koeaikana työsuhteen purkamiseen? Silloinkaan kyseessä ei ole pyyntö, vaan ilmoitusasia. 

Mutta jos kysyttäisi, niin vastaisin rehellisesti, jotain vikaa siinä työpaikassa varmaan olisi ollut.

Vierailija
5/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanoisin että syy oli oma pyyntö. Miksi tuota nyt tarvitsisi peitellä?

Entä, jos kysyy tuosta omasta pyynnöstä?

Vierailija
6/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt x vuotta samoja hommia ja kaipaan uusia haasteita.

Vierailija
7/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen oma pyyntö? Ja miksi työtodistukseen olisi kirjoitettu pyyntö? Eihän työt mistään pyynnöstä pääty, se on joko irtisanoutuminen, tai määräaikaisen sopimuksen päättyminen. Eikä määräaikaisen sopimuksen päättymistä tarvitse pyytää, se päättyy itsestään jos uutta ei tehdä.

Vai viittasitko kenties koeaikana työsuhteen purkamiseen? Silloinkaan kyseessä ei ole pyyntö, vaan ilmoitusasia. 

Mutta jos kysyttäisi, niin vastaisin rehellisesti, jotain vikaa siinä työpaikassa varmaan olisi ollut.

En viihtynyt edellisessä työpaikassa, mutta jos noin sanon, voiko haastattelija luulla, että minulla ongelmia työyhteisön kanssa?

Vierailija
8/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako jollekin tulla vielä yllätyksenä, että monella alalla on iso riski irtisanoutua ennen uuden sopimuksen allekirjoitusta. Työllisen on paljon helpompaa saada töitä kuin työttömän.

Vierailija
9/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viihtynyt edellisessä työpaikassa, mutta jos noin sanon, voiko haastattelija luulla, että minulla ongelmia työyhteisön kanssa?

Lisäksi se vaikuttaa impulsiiviseltä ja ajattelemattomalta. Ei kovin hyviä asioita työnantajan kannalta.

Vierailija
10/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä höpötän aina uusista haasteista, vaikka luultavasti rekrytoija ymmärtää, että en kestänyt.

Vierailija
11/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaa vaihtanut kirjoitti:

Mahtaako jollekin tulla vielä yllätyksenä, että monella alalla on iso riski irtisanoutua ennen uuden sopimuksen allekirjoitusta. Työllisen on paljon helpompaa saada töitä kuin työttömän.

Ei välttämättä. Varsinkin hieman iäkkäämpää ihmistä, joka on vakituisessa työpaikassa, ei oteta välttämättä työnhakijana tosissaan. Itselle kävi niin, että sain haastattelukutsuja vasta työttömänä.

Vierailija
12/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi otit sen oman eron? Kerro meille syyt niin osaamme suositella mikä niistä kannattaa valita ja miten ilmaista.

Vierailija
13/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti kävi niin, että irtisanouduin, koska löysin uuden työpaikan, joka epäonnekseni menikin pieleen enkä saanut olla siellä kuin kaksi päivää työnantajan päätöksestä. Kyseisestä työpaikasta on tehty kymmeniä valituksia ja mm. edellinen työnantajanikin siitä minua varoitti, mutta valitettavasti en uskonut.

Ehkä sanon sen näin, koska tämä kuitenkin totta?

Vierailija
14/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti kävi niin, että irtisanouduin, koska löysin uuden työpaikan, joka epäonnekseni menikin pieleen enkä saanut olla siellä kuin kaksi päivää työnantajan päätöksestä. Kyseisestä työpaikasta on tehty kymmeniä valituksia ja mm. edellinen työnantajanikin siitä minua varoitti, mutta valitettavasti en uskonut.

Ehkä sanon sen näin, koska tämä kuitenkin totta?

No mutta tuossa tapauksessahan sinä et irtisanoutunut itse viimeisimmästä työstäsi.

Vierailija
15/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työttömänä ollessani saanut työpaikan töissä olevien hakijoiden nenän edestä, koska pystyin aloittamaan heti seuraavana maanantaina 😀. Haastattelu oli perjantaina. Lauantaina pitikin sitten käydä ostamassa auto, jotta pääsee töihin.

Vierailija
16/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin rehellisesti niin kuin asia oli.

Mulle tämä on toiminut.

Vierailija
17/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta sano vain reilusti tuo, miten kävi. Ei tuota oikein voi kääntää sinua vastaan .

Vierailija
18/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa on sovittu, ettei toisten työntekijöitä palkata.

Ainoa keino päästä muualle töihin on ensin irtisanoutua.

Vierailija
19/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kyllä minullakin lukee työtodistuksessa "vakituinen työsuhde päättynyt Aamu Iltasen omasta pyynnöstä", kun olen itse irtisanoutunut.

Taitaapi olla ihan tavallinen ilmaisu, vaikket sinä ole kuullutkaan.

Vierailija
20/39 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työtodistuksessa lue työssäoloaika eikä muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi