Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kriisi, vieläkö kolmas

Vierailija
11.03.2013 |

En osaa päättää tekisikö vielä kolmannen lapsen. Edelliset 7- ja 4-vuotiaita. Itse olen 28, eli hyvin olisi vielä aikaa. Toisaalta halusin tehdä lapset nuorena, jotta en ole liian "vanha" kun lapsetkin aikuisia. Nyt kuitenkin himottaisi vielä yksi vauveli tehdä. Mutta toisaalta ajatus siitä, että kaikki alkaisi alusta, kun nuokin edelliset ovat jo niin "isoja", vähän hirvittää ja mietityttää. Paljon yli 30-vuotiaana en lasta haluaisi enää tehdä. Ja onhan se niinkin, että mitä enemmän lapsia, sen hankalmapi on saada lapsenvahtia: Myös tämä on käynyt mielessä.

Lapsen hankina olisi siis mahdollista vasta vuoden päästä aikaisintaan, kunhan opiskeluni taas ovat ohitse. Opiskelen kyllä todennäköisesti vielä lisääkin, mutta ehdinhän kyllä myöhemminkin.

Vaikea päätös ja kriisiä pukkaa. Mieheni olisi valmis/halukas vielä kolmanteen. Miten tämmöisen nyt osaisi ratkaista..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sua voi kaduttaa myöhemmin jos ette nyt sitä lasta tee, jos kerran molemmat haluatte, talous antaa myöten ja elämäntilanne on muutenkin hyvä. Kyllä niitä kolmeakin vahtii joku samalla kuin kahta, ja pian ne isommat kasvavat niin isoiksi että voivat olla jo ilman lapsenvahtiakin jonkin aikaa kotona.

Vierailija
2/2 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä plussia ja miinuksia pohdiskelen. Toinen lapsistani sairastaa elinikäistä sairautta ja tämäkin sitten vähän mietityttää, että vieläkö tähän sitä kolmatta sitten jaksaisi. Voimia vie tämän sairauden hoito molemmilta vanhemmilta. Talous ei ihan heti tässä ole hyvä tosiaan kun opiskelen, mutta vuoden päästä sitten, jos vain töitä heti saan. Minun molemmat raskautenikin olivat ihan järkkyjä ja sekin painaa kyllä mieltä. En voisi tehdä töitä raskausaikana ollenkaan :/

Toisaalta taas kun miettii, että kerran vain täällä eletään niin miksi en sitä yhtä nyyttiä vielä iloksemme tekisi. Ikävä sitä vauvan tuhinaa ja tuoksua ja jopa synnytystä ja imetystä :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla