Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haimasyövän mahdollisuus pelottaa,apuja??

Vierailija
11.03.2013 |

Mulla on ollut ilmeisesti vuosia toiminnallista vatsavaivaa.Nyt stressistä vatsa äitiynyt tosi pahaksi,ylävatsassa kipua vasemmalla,aivan kuin kipeä ilmakupla olisi sisällä.Verikokeita otettu viime vkolla,ne kaikki ok.Tänään kävin ylävatsan ultraäänessä.Kipukohdassa rtg-läääkäri totesi olevan ilmaa ja sekä ruokaa (siis suolen massaa).Haima jäi piiloon tuon ilman alle,vain "häntäosa" haimasta näkyi ja se oli ok.
Pelkään nyt haimasyöpää,kun mukaan tullut väsymystä iltapäivisin ja joskus kuvottaa ja kun se haima ei nyt näkynyt tuossa tutkimuksessa niin len aivan pois tolaltani.
Osaisiko joku auttaa,saan vasta keskiviikkona yhteyden lääkäriini.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis kun googlaa niin väsymys ja kuvotus ja vatsanoireetniin haimasyöpähän sieltä ekaksi tulee.Luin että siihen saattaa kuulua selkäkipua myös niin johan on tänään ollut kipuilua selänkin puolella :(

Vierailija
2/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se Patrick Swayze just kuollut,poltti koko elämänsä.Siihen kuolee aina.On yksi pahimpia syöpiä.Parannuskeinoja ei ole.Tuo Patrick oli alle 60v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiedän sen,ei ole mikään uusi asia.

Vierailija
4/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt kuolen sitten mäkin, kun tämän luin. Hemmetti, ettei pitäisi näitä kaikkea lukea.

Vierailija
5/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^sulla samoja oireita? Oon kyllä oikeasti peloissani,ei mulla ole koskaan elämäni aikana ollut tällaista väsymystä eikä kuvotustakaan..

Vierailija
6/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes ajattele koko asiaa.Selkeät riskit että tuon syövän saisi on korkea ikä ja tupakointi,alkoholismi jne.Olen alle 40vuotias henkilö.Ei liippaa läheltä laisinkaan.

Vierailija
7/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osaa muuta auttaa kuin, että isällänikin oli epämääräisiä vatsaoireita, laihtumista ja väsymystä, mutta kaikki veri- sekä ulostenäytteet oli kunnossa. Ultrassa sitten näkyi haimassa "jotain" ja sitten sai maksalääkityksen, koska ruoansulatus ei toiminut kunnolla. röntgen-, varjoaine- ja lopulta magneettikuvien jälkeen hänellä aloitettiin sytostaattihoidot ja haimasta yritettiin kahdesti ottaa koepalaa, siinä epäonnistuen, kunnes erikoislääkäri tajusi tilanteen, eikä kyse ollutkaan syövästä/kasvaimesta ja hoidot lopetettiin. kuvauksilla harmaa seurattu ja kalkkeutuma lähes kokonaan hävinnyt  ja painokin palannut takaisin. 

Ystävälläni oli samanlaisia oireita kuin sinulla ja häneltä löytyi ärtynyt paksusuoli. Eli ei kannata nyt googlailla mitään, mahdollisuuksia on monia, kun oireitakin laajalti ja moneen sopivia. Tiedän että varmasti huolestuttaa, mutta lääkärit tietävät paremmin kuin hakukone ja vaadit tutkimuksia niin kauan, että syy löytyy, voimia!

Vierailija
8/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mäkin oon alle 40v,enkä tupakoi ja muuten perusterve.Missään lukemassani ei kyllä mainittu tupakasta,koskien siis haimasyöpää..? Mutta siis tota noin,olenkohan jotenkin ylihuolestunut tai hullu..oireet on kyllä outoja.

Vierailija
9/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haimasyöpä on tappanut paljon porukkaa, myös melko nuoria. Jos verikokeet on otettu, niin eikö niistä kuitenkin syöpä näy melko varmasti. Jos haimasyöpä on jo oireilevassa vaiheessa, luulisi arvojen olevan koholla.

Vierailija
10/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis syyksi mulle sanottiintosiaa toiminnalista vaivaa ja siinä kipukohdassa näkyi ilmaa-ja siltä se tuntuukin.On kuulema yleinen vaiva..eli tuohon suolenmutkaan jää kiinni jotain.

Vierailija
11/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:37"]^sulla samoja oireita? Oon kyllä oikeasti peloissani,ei mulla ole koskaan elämäni aikana ollut tällaista väsymystä eikä kuvotustakaan..[/quote]

Satunnaisia kipuja vasemmalla puolella.. Yleensä alkaa rintojen välistä ja mä olen aina pitänyt niitä ruuansulatusvaivoina vaan. Ei kuvotusta. Väsymystä on, mutta sitä hoidetaan nyt kilpparilääkityksellä. Alussa vasta, että aika näyttää kuin akan käyn.

Isäni kuoli haimasyöpään. Hänellä oli kyllä takana 40 vuoden ryyppyputki. Mä ryyppään jonkin verran, mutta pientähän se on vanhempiini nähden.. vaikkei se sairastuminen sitä katso.

Vierailija
12/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo jotenkin periytyvää sitten,syöpä ei ryyppäys siis..?Oletko tutkinut asiaa että mitkä lisäävät riskiä ja mitkä on alkuoireet?Laihtumisesta luin,mulla kyl päinvastoin se tilanne.Olen myös ollut ahdistunut viimeiset kuukaudet ja uusi työ vie voimavaroja.Menisköhän tää stressin piikkiin..?

Vierailija
13/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 16:54"]Siis onko tuo jotenkin periytyvää sitten,syöpä ei ryyppäys siis..?Oletko tutkinut asiaa että mitkä lisäävät riskiä ja mitkä on alkuoireet?Laihtumisesta luin,mulla kyl päinvastoin se tilanne.Olen myös ollut ahdistunut viimeiset kuukaudet ja uusi työ vie voimavaroja.Menisköhän tää stressin piikkiin..?[/quote]

Ymmärtääkseni haimasyöpä ei ole perinnöllistä, mutta enpä tiedä onko syöpä tietyllä tapaa perinnöllistä.. että nostaako riskiä tms.

En ole tutkinut asiaa, koska mä olen herkkä ottamaan itseeni ja sitten vatvon yökaudet ja siitä tulee jo ahdistusta ja stressiä. Jos vaan osais olla huolestumatta, niin sehän olisi parempi. :) Toivottavasti sullakin löytyy joku tuommoinen iisiselitys vaivoihin ja vaivat loppuu nopeesti. Kaikkea hyvää.

Vierailija
14/14 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tota samaa itsekin teen.ja google on pahin.kai ne lääkärit tietää mistä kyse..itse pelkään aina pahinta jos vähänkään oiretta.raskasta tämäkin.