Pian 8-vuotias poika ja hiki jo alkanut haisemaan?
Kuvitellaanko me miehen kanssa vai voiko olla totta että tässä kuussa 8 vuotta täyttävän pojan hiki alkanut haisemaan? Mitä dödöä kannattaisi käyttää? Jotain mietotuoksuista.
Kommentit (25)
No ihan mahdollista, mulla esikoistytön hiki haiskahti välillä jo ekaluokalla. Kiinnitätte huomiota kainalopesuun ja valitkaa vaikka tuoksuton antiperspirantti jos pojasta tuntuis oudolta hajusteet. Toiset vaan hikoaa aiemmin/enemmän, no big deal.
Sitä oikeastaan tarkoitinkin tuolla "mitä dödöä"-kysymyksellä. Kun tuntuu aika hurjalta alkaa käyttämään 7-vuotiaalla "oikeaa" dödöä. Meistä on tuntunut että hiki haisee vain silloin kun poika liikkuu enemmän esim. jalkapallokerhossa tai koulun liikuntatunneilla. Vaatteet tietysti vaihdetaan muutenkin päivittäin. Täytyypä alkaa tosissaan opettamaan pojalle henkilökohtaista hygieniaa.
ap
Käykö itsekseen pesulla? ei välttämättä hoksaa pestä kainaloita.
Aikuistyyppistä hikoilua ei pitäisi esiinytä ennen murrosikää.
Jos oikeasti hikoilee niin paljon että deodorantti on tarpeen, veisin hormonitutkimuksiin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:47"]
Käykö itsekseen pesulla? ei välttämättä hoksaa pestä kainaloita.
Aikuistyyppistä hikoilua ei pitäisi esiinytä ennen murrosikää.
Jos oikeasti hikoilee niin paljon että deodorantti on tarpeen, veisin hormonitutkimuksiin.
[/quote]
No älähän nyt hätäile. Ei hien haiskahtamisen takia tarvitse hormonitutkimuksia......
kyllä meillä joskus haisee kuusivuotiaankin kainalot hieltä. Kymmenvuotiaalla haisee urheilusuoritusten jälkeen ihan kunnolla hiki. Molemmat hikoilee jos touhuavat kovin, voi hikikarpalot juosta pitkin otsaa. Ei kait se nyt niin epänormaalia ole että hormonitutkimuksiin??
Ilman muuta kunnon kainalopesu aamuisin ja tuoksuton deo. Ei kai kannata antaa lasten joutua kiusatuksi hienhajun takia? Miedot deot tuskin lasta tappaa.
Mikä sellainen "mieto" deodorantti muka on, yhtä lailla niissä kaikissa on elimistölle vieraita kemikaaleja.
Ja jos hiki lievästi haisee vain urheilusuoritusten jälkeen niin eihän silloin ole syytä huoleen.
Ennenaikaisesta murrosiästä kielisi se jos se on jokapäiväistä ja voimakasta.
otsakarpalot onkin pikkulapsilla tyypillistä hikoilua, aikuisityyppistä on voimakas kainaloiden hikoilu.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 15:04"]
kyllä meillä joskus haisee kuusivuotiaankin kainalot hieltä. Kymmenvuotiaalla haisee urheilusuoritusten jälkeen ihan kunnolla hiki. Molemmat hikoilee jos touhuavat kovin, voi hikikarpalot juosta pitkin otsaa. Ei kait se nyt niin epänormaalia ole että hormonitutkimuksiin??
[/quote]
Mielestäni nimenomaan kainalot haisee hieltä. Kun haistelee puseroa kainalon kohdalta, haisee pahemmalle kuin puseron loppuosa. Haju ei ole voimakas, ei siis lemua metrien päähän. Mutta vieressä seisoessa huomaa hajun.
ap
Veisin minäkin lapseni lääkäriin, jos oikeasti jo hikoilee noin nuorena. Jos hienhajua vain urheilun jälkeen, sit ei tartteis mitään, kunhan menee suihkuun treenien jälkeen ja laittaa puhtaat vaatteet.
Suosittelen mineraalikivideodoranttia! Se ei ehkäise hikinesteen eritystä, mutta tukkii hajua aiheuttavien bakteerien aineenvaihdunnan ja tappaa ne. Itse käytän tuota, riittää mulle talvella ainoaksi dödöksi vaikka olen paljon hikoileva ja mun hiki todella haisee. Kesäkuumilla käytän illalla mineraalidödöä ja tavallista aamulla vielä päälle.
Pojallani alkoi kainalohiki haista joskus 7-8 -vuotiaana. Kävi silloin suihkussa 3-4:n päivän välein, joskus kesäkuumalla tietysti vaikka joka päivä. Muutin suihkun joka toinen ilta ja joka toinen ilta pesee itse kainalot vessassa ihan vedellä. Ja paidan laitoin vaihtoon päivittäin, ennen piti pari päivää. Nyt poika on kohta 10, ja yllätyksekseni hiki haisee mielestäni vähemmän nykyisin, siis vaikka huomioisin tuon enemmän peseytymisen. Täällä av:lla on tainnut olla monta ketjua aiheesta ja juuri jonkun 8-vuotiaan hienhajusta. Liekö siinä iässä sitten jotain merkillistä? Mutta ikinä ei ole kyllä lääkäriin käsketty. Minäkin suosittaisin tuota päivittäistä peseytymistä ja paidan vaihtoa, ja jos sitten vasta rankan liikunnan jälkeen hiki vähän haisee, en huolestuisi.
Mua ihmetyttää, että mieheni ex-vaimo väittää tokaluokkalaisen tyttönsä kainaloiden haisevan, nimittäin meillä ollessa ei haise kyllä yhtään (?), vaikka kuinka urheillaan jne. Ei siis ihan oikeasti haise. Mietin, mistä ihmeestä äiti on tuon saanut päähänsä? Itselläni on 9-v. tyttö, eikä kyllä hänkään haise. Mun mielestä on todella outoa, jos tuon ikäisellä oikeasti tarvii jo deodoranttia.
Ihan vaikuttaa ennenaikaiselta murrosiältä, lääkäriin jos tuon ikäisenä jo hiki haisee ja deodoranttia tarvii! Voisiko johtua esim. jostain lääkityksestä?
Kyllä nyt rupee oleen korkee aika pestä se poika.
Oletteko te lääkäriin kehottajat jotenkin yksinkertaisia ihmisiä. Googlatkaa vaikka, on ihan normaalia että toisilla hiki alkaa haista jo alakoulussa. Turha lietsoa paniikkia ja hysteriaa. Eri asia jos parta alkaa kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 14:45"]
Sitä oikeastaan tarkoitinkin tuolla "mitä dödöä"-kysymyksellä. Kun tuntuu aika hurjalta alkaa käyttämään 7-vuotiaalla "oikeaa" dödöä. Meistä on tuntunut että hiki haisee vain silloin kun poika liikkuu enemmän esim. jalkapallokerhossa tai koulun liikuntatunneilla. Vaatteet tietysti vaihdetaan muutenkin päivittäin. Täytyypä alkaa tosissaan opettamaan pojalle henkilökohtaista hygieniaa.
ap
[/quote]vasta alat opettamaan henkilökohtaista hygieniaa
Meillä 6 vuotiaalla tytöllä kainalot haisee vahvalle hielle pitäisikö ostaa lapselle dödö koska hien haju on ihan hirveä
Pojan hiki haisee ja hän on eka luokalla mitä teen kun olen hänen lähellä niin hiki haisee pahalle
ei dödöä, nykylapset saa muutenkin liikaa kemikaalialtistusta. pesu ja puhtaat vaatteet riittää.