Bruttopalkka 2740 e/kk kolmikymppisenä ja hävettää
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/409da764-a390-4f84-8919-d988ae96c811
Että mä inhoan näitä iltalehden juttuja. Joka toinen päivä joku itkee miten ei joku 3000 kk riitä elämiseen tms.
Kommentit (10)
Bruttopalkka 2100. Kyllä sillä elää.
53v.
Vierailija kirjoitti:
Bruttopalkka 2100. Kyllä sillä elää.
53v.
Paljon tuosta jää käteen? Ja häpeillä ei tietenkään tarvitse. :)
Jos palkka tuli täytenä yllätyksenä, ei juuri säälipisteitä kerry.
En ymmärrä mikä siinä hävettää? Koko suuri joukko kauppa/palvelu/hoitoalalla tienaa tuon verran tai sen alle.
Näistä jutuista saa sen kuvan,että jokaisen suomalaisen pitäisi saada vähintään 5tonnia puhtaana käteen,että "riittäisi elämiseen".
Ja miksi ihmeessä määritellä itsensä palkkansa mukaan: "minua ei arvosteta".
Olen melkein 10 vuotta tuota "Liisaa" vanhempi, ja en tiedä johtuiko lama ajan elämisestä vai mistä,mutta en ikinä ajatellut ihmisten arvostusta palkan mukaan.
Toki iltalehden jutut voivat olla huonosti otsikoituja, ja muutenkin koottuja, mutta en pidä viestistä mitä ne välittävät.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä siinä hävettää? Koko suuri joukko kauppa/palvelu/hoitoalalla tienaa tuon verran tai sen alle.
Sitä mietin itsekin. Ja oikea journalisti olisi toki voinut kysyä asiaa ja mennä vähän syvemmälle.
Ja juuri oli perjantaina se Emilia uljas tms. jälkiraadissa ja sanoi taas,että vihreäthän ehdotti sitä yhden prosentin veronkiristystä "suurituloisiin" eläkeläisiin. (Jotka olivat siis 1125e/kk ja siitä eteenpäin).
Ihmisillä on aika erikoisia käsityksiä suurista ja pienistä tuloista:D
Itse tienaan 3000-4000 bruttona, riippuen työmäärästä.
Kiinteät menoni ovat hyvin kohtuulliset, joten tulen palkallani erinomaisesti toimeen. En tarvitse tai kaipaa yhtään isompia tuloja.
N32
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan 3000-4000 bruttona, riippuen työmäärästä.
Kiinteät menoni ovat hyvin kohtuulliset, joten tulen palkallani erinomaisesti toimeen. En tarvitse tai kaipaa yhtään isompia tuloja.
N32
Niin. Sullahan on hyvät tulot. :)
Minlla on brutto palkka 2850 e / kk
4 kymppisenä ja oon ylpee