Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielen pahoitus miehen lihava-kommenteista

Vierailija
11.03.2013 |

Olimme perhelomalla auringossa ja koko loman mies arvosteli syömisiäni sekä juomisiani. Ei jälkiruokia eikä missään nimessä jääteetä ilman kommentteja. Nyt matkalla kotiin piti pitkän yksinpuhelun kuinka minun täytyy alkaa pitää itsestäni huolta. Ja kysyessäni sen takia että olen päästänyt itseni lihomaan. Seksiä, positiivisiä kommentteja, hellyyttä tai edes huomioimista ei ollut lomalla. Lapset hoitaa hyvin ja puuhaa niiden kanssa. Ja olen 167/69. 

Ottaa päähän, ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen häneltä arvostelua ulkonäöstäni. Väärä hiusten pituus, oudot vaatteet tai tämä ikuisuusarvostelu lihavuus. Ärsyttää. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:35"]Itsekehuskelijoita? Minun viestini tarkoitus oli kertoa, että nainen 172 cm ja 78 kg voi olla myös tyytyväinen painoonsa ja ulkonäköönsä eikä hänen miehensä painosta häntä laihduttamaan. Ja kyllä, minä olen eruttäin ylpeä siitä, että minua luullaan jatkuvasti ikääni nuoremmaksi![/quote]

AP:lle siitä varmaan onkin ihan hirveästi apua ja iloa. Et tullut tänne ap:tä auttamaan / piristämään, vaan kehuskelemaan sillä, miten sinun miehesi on tyytyväinen ulkonäköösi ja kuinka kaunis olet kaikkien mielestä ja omastakin mielestäsi.

Todella itsekästä, ottaen huomioon aloitusviestin.

Vierailija
22/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:35"]Itsekehuskelijoita? Minun viestini tarkoitus oli kertoa, että nainen 172 cm ja 78 kg voi olla myös tyytyväinen painoonsa ja ulkonäköönsä eikä hänen miehensä painosta häntä laihduttamaan. Ja kyllä, minä olen eruttäin ylpeä siitä, että minua luullaan jatkuvasti ikääni nuoremmaksi![/quote]

Joo, se nuorelta näyttäminen johtuu juuri noista sun läskeistä! Hoikkakin voi näyttää ikäistään nuoremmalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:38"]

No, tavallaan ymmärrän miestäsi ja toisaalta en... itse olen aina ollut hoikka ja pari vuotta sitten mieheni lihoi n.10kg ja häpeissäni tunnustan että se hieman ärsytti minua. Mies on aina ollut kookas mikä ei ole koskaan haitannut, mutta nyt nuo 10 kiloa menivät suoraan vatsaan. Pari kertaa vihjasin vitsailevaan sävyyn ja mies tokaisi että kilot ärsyttää häntä itseäänkin. Mies alkoi keventämään ruokavaliotaan ja käymään taas enemmän salilla, kilot tippuvat todella nopeasti. Mun mielestä mies näyttää nyt paremmalle ja mikä tärkeintä mies voi ja on itse tyytyväisempi itseensä. Joten tavallaan ymmärrän jos ärsyttää, kun puoliso antaa itsensä "rupsahtaa". Mutta ilkeitä kommentteja en hyväksy, mitä väliä sillä lomamatkan ajan olisi ollut mitä syöt ja juot, tuskin olisit tuon viikon aikana niiden takia laihtunut. Ja lomalle mennään muutenkin rentoutumaan, nauttimaan hyvästä ruuasta. ja sanoppa miehellesi että seksi on oiva tapa karistaa kiloja.;

varmaan juurikin näin, että miestä häiritsee/ärsyttää ne kaikki liikakilot mitkä tässä yli 40 vuotiaassa kropassa on. Tapa millä sen ilmaisee vain nyppii ;) otan meille aikaa ja nostan kissan jos toisenkin pöydälle. Ja lähden illalla salille + sauvakävelylle. Saa pyykinpesu, silittäminen, lasten läksyt ja kauppareissu jäädä. 

Ap

Vierailija
24/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 170cm ja 53kg, 36-vuotias, ja aina luullaan alle 30-vuotiaaksi. Että ei se nuorekkuus ole noista sun kiloistas kiinni.

T: Kuivan kesän orava

Vierailija
25/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"varmaan juurikin näin, että miestä häiritsee/ärsyttää ne kaikki liikakilot mitkä tässä yli 40 vuotiaassa kropassa on. Tapa millä sen ilmaisee vain nyppii ;) otan meille aikaa ja nostan kissan jos toisenkin pöydälle. Ja lähden illalla salille + sauvakävelylle. Saa pyykinpesu, silittäminen, lasten läksyt ja kauppareissu jäädä." 

No nimenomaan, ota hyvä ihminen aikaa itsellesi. Ei pyykkejä tarvitse silittää nykyään, itse en silitä kuin jotain kauluspaitoja, suoria housuja ja ohuita neuletakkeja joskus. Muut menee silittämättä, ja pyykkikone pesee vaatteet ihan itsekseen. En myöskään ymmärrä, miksi aikuisten pitäisi tehdä lasten läksyjä. Omat lapseni ovat 12- ja 14-vuotiaat, enkä ole koskaan tehnyt heidän kanssaan läksyjä, ainoastaan kehottanut tekemään ne. Molemmilla menee koulu todella hyvin. Ei ole aikuisten homma tehdä lasten läksyjä.

Vierailija
26/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taasko joku pullero on loukkaantunut jos pyydetään katsomaan peiliin. Kyllä niitä kiloja voi aina puolustella, että näyttää rypyttömältä ja pehmeältä iho. Höpö höpö! Itse olen 150 cm ja painan 48 kg ja ihan olen yhtä rypytön ja pehmeä ihoinen kuin raskaana ollessa! Jokainen itse kilonsa kantaa, mutta minä en inhoa mitään muuta niin paljon kuin selkämakkaroita, jenkkakahvoja ja maharöllykkää. Siksi haluasin päästä niistä eroon.

Vierailija
27/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä kääpiö! 150 cm! Mua hävettäisi! Kun olet yli 40v, olet jo pikku-mummeli!

Vierailija
28/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:38"]

No, tavallaan ymmärrän miestäsi ja toisaalta en... itse olen aina ollut hoikka ja pari vuotta sitten mieheni lihoi n.10kg ja häpeissäni tunnustan että se hieman ärsytti minua. Mies on aina ollut kookas mikä ei ole koskaan haitannut, mutta nyt nuo 10 kiloa menivät suoraan vatsaan. Pari kertaa vihjasin vitsailevaan sävyyn ja mies tokaisi että kilot ärsyttää häntä itseäänkin. Mies alkoi keventämään ruokavaliotaan ja käymään taas enemmän salilla, kilot tippuvat todella nopeasti. Mun mielestä mies näyttää nyt paremmalle ja mikä tärkeintä mies voi ja on itse tyytyväisempi itseensä. Joten tavallaan ymmärrän jos ärsyttää, kun puoliso antaa itsensä "rupsahtaa". Mutta ilkeitä kommentteja en hyväksy, mitä väliä sillä lomamatkan ajan olisi ollut mitä syöt ja juot, tuskin olisit tuon viikon aikana niiden takia laihtunut. Ja lomalle mennään muutenkin rentoutumaan, nauttimaan hyvästä ruuasta. ja sanoppa miehellesi että seksi on oiva tapa karistaa kiloja.;

varmaan juurikin näin, että miestä häiritsee/ärsyttää ne kaikki liikakilot mitkä tässä yli 40 vuotiaassa kropassa on. Tapa millä sen ilmaisee vain nyppii ;) otan meille aikaa ja nostan kissan jos toisenkin pöydälle. Ja lähden illalla salille + sauvakävelylle. Saa pyykinpesu, silittäminen, lasten läksyt ja kauppareissu jäädä. 

Ap

[/quote]

Eikö tässä tapauksessa olisi reilua että mies hoitaa sillä välin ne askareet, kun sinä olet urheilemassa?:)

Vierailija
29/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten muistaa, että ruokavaliolla on enemmän merkitystä laihtumisen kannalta kuin liikunnalla. Vaikka toki aina on hyvä myös liikkua.

Vierailija
30/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 13:19"]

Minä olen 170cm ja 53kg, 36-vuotias, ja aina luullaan alle 30-vuotiaaksi. Että ei se nuorekkuus ole noista sun kiloistas kiinni.

T: Kuivan kesän orava

[/quote]

Et sinä sitten mikään kuivan kesän orava ole ;)

Kuivan kesän oravat ovat niitä alipainoisia liikaa treenaavia kurttuisia tyyppejä.

Anteeksi kaikki 'kuivan kesän oravat'. Ei minulla mitään teidän ulkonäköänne vastaan ole, eikä tarkoitukseni ole arvostella, kunhan vaan kuvailin semmoisen.

Ei oma ulkonäkönikään täydellinen ole.

Vierailija
31/31 |
11.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoja kommentteja kerta kaikkiaan. Jos ap oikeasti olisi ylipainoinen, niin ymmärtäisin muiden keskustelijoiden mielipiteitä paremmin. Niin kauan kun ihmisen painoindeksi on normaali, niin on toiselta ihmiseltä todella väärin yrittää tuolla tavalla muokata oman kumppanin ulkonäköä - ei toisen kauneusihanteiden mukaisesti tarvitse kenenkään elää, vaan omien. Ei vaikka olisi ollut minkälainen missi tavatessa.

Ja jos mies on tuollainen ilkimys, niin en todellakaan soisi hänelle sitä tyydytystä, että alkaisin rehkiä salilla ja laihduttaa. Siitähän hän vaan saa vahvistuksen sille, että ilkeilemällä ja epäkohteliaisuuksilla kannattaa jatkossakin pelata, kun joku asia ei toisessa miellytä. 

Mies pilasi ainakin osittain lomanne, kun kielsi yhden lomamatkojen ihanimmista asioista - paikallisiin ruokiin ja herkkuihin tutustumisen, sen ettei tarvitse kotona laittaa jokaista ateriaa vaan saa nauttia valmiiseen pöytää istumisesta.

En sietäisi tuollaista käytöstä yhtään. Totta kai liikunnan harrastaminen on itsellesi aina hyväksi, mutta ei sinun tuon painoisena laihduttaa tarvitse vain siksi, että mies on sitä mieltä.