Mielen pahoitus miehen lihava-kommenteista
Olimme perhelomalla auringossa ja koko loman mies arvosteli syömisiäni sekä juomisiani. Ei jälkiruokia eikä missään nimessä jääteetä ilman kommentteja. Nyt matkalla kotiin piti pitkän yksinpuhelun kuinka minun täytyy alkaa pitää itsestäni huolta. Ja kysyessäni sen takia että olen päästänyt itseni lihomaan. Seksiä, positiivisiä kommentteja, hellyyttä tai edes huomioimista ei ollut lomalla. Lapset hoitaa hyvin ja puuhaa niiden kanssa. Ja olen 167/69.
Ottaa päähän, ei ole ensimmäinen kerta kun kuulen häneltä arvostelua ulkonäöstäni. Väärä hiusten pituus, oudot vaatteet tai tämä ikuisuusarvostelu lihavuus. Ärsyttää.
Kommentit (31)
Sanoitko miehellesi, että hänen kommenttinsa loukkaavat?
Tuollainen on tosi ärsyttävää... millähän oikeudella hän kuvittelee voivansa sua arvostella. Varsinkin tuo syömisten tarkkailu ja kommentointi vie fiilikset tosi tehokkaasti :(
Meillä mies kommentoi joskus ns. vitsillä, jossa "toinen puoli totta", ärsyttävää tämäkin. Esim. yksi ilta tuli tv:stä "kulta, sinusta on tullut pullukka"-ohjelman mainos, niin tuumasi että "oisko pitänyt ilmottaa sut tuohon". Sitten alkoi korjailemaan sanomisiaan, mikä on vielä ärsyttävämpää! Syömisiä ei sentään onneksi kommentoi. Itse olen 172/76, eli pullukka kylläkin, mutta ei miehen sitä tarvitse kommentoida ainakaan vittumaiseen sävyyn!!!
Jospa näyttäisitte miehille, ja hoitaisitte kroppanne kuntoon. Eipä pääsisi oma terveytennekään pahaan jamaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 11:41"]
Jospa näyttäisitte miehille, ja hoitaisitte kroppanne kuntoon. Eipä pääsisi oma terveytennekään pahaan jamaan.
[/quote]
Et varmaan vitsilläkään väitä, että 69 kiloa olisi terveysriski 167 cm pitkälle? Se on eri asia jos se ei sun kauneusihanteisiin mahdu, mutta terveysriski se ei ole.
sori mutta kuulostat mässyttäjältä
Olen 172cm, 78kg ja 36 vuotias. Juuri kosmetologi ihmetteli, että ihoni on kuulemma 25 vuotiaan, pehmeä ja joustava. Tänä vuonna on kaupassa kysytty papereita kaksi kertaa siideriä ostaessa. Olen paljon mielummin tälläinen pikkuisen pullukka ja ikäistäni nuoremman näköinen kuin kuivan kesän orava.
Arvostelu ja lyttääminen on kyllä asia erikseen, mutta mun mielestä kumppanille saa huomauttaa, jos kiloja on alkanut kertyä. On kuitenkin helppo muuttaa elintapojaan siinä vaiheessa, kun kiloja on tullut vasta muutama.
Jos mies itse elää terveellisesti, ymmärrän toki että haluaisi puolisonkin elävän samalla tavalla. Sitä taas en ymmärrä lainkaan, että lomalla pitää alkaa tuollaisesta jauhaa - varsinkin, kun lomasyömisillä nyt ei ole sen lihavuuden kannalta merkitystä juurikaan, vaan ihmiset lihovat ja laihtuvat sen mukaan, mitä syövät päivittäin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:08"]Olen 172cm, 78kg ja 36 vuotias. Juuri kosmetologi ihmetteli, että ihoni on kuulemma 25 vuotiaan, pehmeä ja joustava. Tänä vuonna on kaupassa kysytty papereita kaksi kertaa siideriä ostaessa. Olen paljon mielummin tälläinen pikkuisen pullukka ja ikäistäni nuoremman näköinen kuin kuivan kesän orava.[/quote]
10kg pois ei tekisi sinusta kuivan kesän oravaa...
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:08"]Olen 172cm, 78kg ja 36 vuotias. Juuri kosmetologi ihmetteli, että ihoni on kuulemma 25 vuotiaan, pehmeä ja joustava. Tänä vuonna on kaupassa kysytty papereita kaksi kertaa siideriä ostaessa. Olen paljon mielummin tälläinen pikkuisen pullukka ja ikäistäni nuoremman näköinen kuin kuivan kesän orava.[/quote]
Ja jos painaisit vaikkapa 65kg, ihosi ei olisi pehmeä ja joustava vai? Hienoa logiikkaa.
Et näytä itse pitävän ulkonäkösi ja painosi arvostelusta. Minkä takia sinä haukut toisia?
t. kuivan kesän orava
Jos laihtuisin 10 kiloa, niin mitä siitä hyötyisin? Minulla ei ole nytkään lainkaan selluliittia eikä raskausarpia ja näytän tosiaan huomattavasti ikäistäni nuoremmalta. Miksi vaivautuisin laihduttamaan, koska on olen juuri nyt sopivan pehmeä, kaunis ja rinnatkin pyöreät E-kupit. Niin ja minun mieheni ei ole kehottanut minua laihduttamaan vaan on ylpeä minusta ja naisellisuudestani.
Minä laihduin kymmenen kiloa laihduttamatta kun vaihdoin lihavuudesta mäkättävän ja syömisiäni vahtivan miehen parempaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:22"]Jos laihtuisin 10 kiloa, niin mitä siitä hyötyisin? Minulla ei ole nytkään lainkaan selluliittia eikä raskausarpia ja näytän tosiaan huomattavasti ikäistäni nuoremmalta. Miksi vaivautuisin laihduttamaan, koska on olen juuri nyt sopivan pehmeä, kaunis ja rinnatkin pyöreät E-kupit. Niin ja minun mieheni ei ole kehottanut minua laihduttamaan vaan on ylpeä minusta ja naisellisuudestani.[/quote]
Kukaan ei ole käskenyt sua laihduttamaan, mutta vaikka niin tekisit, et 10 kg kevyempänä olisi vielä alipainoinen. Sulla on luetun ymmärtämisessä vähän puutteita =)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:22"]Jos laihtuisin 10 kiloa, niin mitä siitä hyötyisin? Minulla ei ole nytkään lainkaan selluliittia eikä raskausarpia ja näytän tosiaan huomattavasti ikäistäni nuoremmalta. Miksi vaivautuisin laihduttamaan, koska on olen juuri nyt sopivan pehmeä, kaunis ja rinnatkin pyöreät E-kupit. Niin ja minun mieheni ei ole kehottanut minua laihduttamaan vaan on ylpeä minusta ja naisellisuudestani.[/quote]
Voi elämän kevät, miksi teitä itsekehuskelijoita tunkee joka ketjuun? Minäminäminä huomiota minulle kehukaa minua. Hohhoijaa. Mene muualle.
AP: jos et ole sitä vielä tehnyt, niin tee nyt: ota kahdenkeskeistä aikaa miehesi kanssa pelkästään puhumiselle. Yritä tehdä siitä mahdollisimman miellyttävä tilaisuus, mutta kuitenkin sellainen, että kumpikin saa puhua suunsa puhtaaksi ja kertoa kaikesta, mikä hiertää, ilman, että toinen vetää hernettä nenään. Mikä miestäsi ärsyttää? Miten sinä koet hänen arvostelunsa? Mikä olisi molempia tyydyttävä kompromissi? Jne.
Itsekehuskelijoita? Minun viestini tarkoitus oli kertoa, että nainen 172 cm ja 78 kg voi olla myös tyytyväinen painoonsa ja ulkonäköönsä eikä hänen miehensä painosta häntä laihduttamaan. Ja kyllä, minä olen eruttäin ylpeä siitä, että minua luullaan jatkuvasti ikääni nuoremmaksi!
No, tavallaan ymmärrän miestäsi ja toisaalta en... itse olen aina ollut hoikka ja pari vuotta sitten mieheni lihoi n.10kg ja häpeissäni tunnustan että se hieman ärsytti minua. Mies on aina ollut kookas mikä ei ole koskaan haitannut, mutta nyt nuo 10 kiloa menivät suoraan vatsaan. Pari kertaa vihjasin vitsailevaan sävyyn ja mies tokaisi että kilot ärsyttää häntä itseäänkin. Mies alkoi keventämään ruokavaliotaan ja käymään taas enemmän salilla, kilot tippuvat todella nopeasti. Mun mielestä mies näyttää nyt paremmalle ja mikä tärkeintä mies voi ja on itse tyytyväisempi itseensä. Joten tavallaan ymmärrän jos ärsyttää, kun puoliso antaa itsensä "rupsahtaa". Mutta ilkeitä kommentteja en hyväksy, mitä väliä sillä lomamatkan ajan olisi ollut mitä syöt ja juot, tuskin olisit tuon viikon aikana niiden takia laihtunut. Ja lomalle mennään muutenkin rentoutumaan, nauttimaan hyvästä ruuasta. ja sanoppa miehellesi että seksi on oiva tapa karistaa kiloja.;)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2013 klo 12:35"]Itsekehuskelijoita? Minun viestini tarkoitus oli kertoa, että nainen 172 cm ja 78 kg voi olla myös tyytyväinen painoonsa ja ulkonäköönsä eikä hänen miehensä painosta häntä laihduttamaan. Ja kyllä, minä olen eruttäin ylpeä siitä, että minua luullaan jatkuvasti ikääni nuoremmaksi![/quote]
Itserakas ja ilkeä itsekehuskelija, joka pönkittää itseään lisää vielä haukkumalla hoikempia naisia.
Nyrkkisääntö on, että mitä hankalampi ihmisellä on olla itsensä kanssa, sen hanakammin hän lyttää ja arvostelee puolisoaan. Eli mikä sun miestä vaivaa? Eikö ole menestynyt työssään kuten toivoi? Eikö saa riittävästi palkkaa tai arvostusta? Alkaako oma elintasokumpu ärsyttää, vai mikä mättää? Voiko hän olla kateellinen sinulle jostain?
Parisuhde ei vaan toimi, jos koko ajan natkuttaa puolisolleen. Kummallakin puolisolla on oma elämä, ja rakkaus vaan sammuu jos toista ei arvosta ja tue, ja kerro kuinka iloinen on siitä, että saa elää elämänsä juuri tämän ihmisen kanssa.