En ymmärrä soijaa syöviä miehiä --- soijassa on naishormonia
Miksi mies haluaa estrogeenia itseensä? Meidän perheessä olen pojilta kieltänyt soijan kokonaan. Puistattaa nähdä soijaa syövä mies.
Eräs äiti
Kommentit (86)
Puistattaa nähdä... just joo. Ja nyt meidän pitäisi osallistua tunteisiisi? Kollegani ovat humanistipellejä. Sitä he olivat jo ennen kuin alkoivat syödä soijaa. Minä en syö vieläkään soijaa, vaikka olen humanistipelle. Ainoa ero on se, että minä olen kalju, työkavereillani on tukka päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijallahan hoidetaan vaihdevuosioireita, jotka johtuvat estrogeenin määrän laskusta.
Ei hoideta. Vaihdevuosioireita hoidetaan hormonivalmisteilla. Soijan sisältämä kasviestrogeni ei ole "naishormonia" eikä vaikuta ihmisen hormonitoimintaan. Tämä on todistettu lukuisissa tutkimuksissa.
Kyllä se on todistettu vaikuttavan, mutta jos tämä julkisesti myönnettäisiin niin se maksaisi miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Sinua vtun luttkaa ei nähtävästi ole viekä kastettu suomalaisesssa nyrkkisavotaaassa.
Me tarvitaaan viiikinkihormonia taiii täääällä jauhetaaan kemalian kebabbbia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites maidon, lihan, yms. hormonimäärät? Eikö pelota?
Suomessa ei syötetä eläimille hormoneita ja niissä maissa missä syötetään kyseessä on testosteronin johteita.
Jos liha, maito tai munat tulevat naaraspuolisesta eläimestä, niin tietenkin niissä on estrogeenia. Höppänä.
Määrä estrogeeniä ei ole merkittävä toisin kuin soijassa. Muutenhan ylijäämä menisi e-pillereihin, mutta ei mene.
Eihän se soijankaan estrogeeni (joka siis on rakenteeltaan kaukana ihmisen ja naudan estrogeenista) mene e-pillereihin.
Jahas, ap on lukenut jotain 1980-luvun "tiedettä". Soijan estrogeenit ovat fytoestrogeenejä, joille ei löydy reseptoreja ihmiskehosta. Enemmän olisin huolissani näistä heraa kiskovista miestissien kasvattelijoista, nisäkkäillä kun on käytännössä vastaavat hormonit.
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos syö luomua.
Vierailija kirjoitti:
Puistattaa nähdä... just joo. Ja nyt meidän pitäisi osallistua tunteisiisi? Kollegani ovat humanistipellejä. Sitä he olivat jo ennen kuin alkoivat syödä soijaa. Minä en syö vieläkään soijaa, vaikka olen humanistipelle. Ainoa ero on se, että minä olen kalju, työkavereillani on tukka päässä.
Ja? Korkea testosteroni takaa paksun tukan ja karvaisen kehon. Sulla on paljon dht kehossa olet siksi kalju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei syötetä eläimille hormoneita ja niissä maissa missä syötetään kyseessä on testosteronin johteita.
Jos liha, maito tai munat tulevat naaraspuolisesta eläimestä, niin tietenkin niissä on estrogeenia. Höppänä.
Määrä estrogeeniä ei ole merkittävä toisin kuin soijassa. Muutenhan ylijäämä menisi e-pillereihin, mutta ei mene.
Mikä ylijäämä? Meneekö ylijäänyt soija sitten e-pillereihin?
Vesistöjen e-pillerijäämät yms. huolettavat minua enemmän kuin soija... Itse asiassa minua naurattaa tämä koko soijakeskustelu! Mun mies on aina syönyt soijaa ja hänen kehossaan ei ole merkkejäkään häiriintyneestä/alentuneesta hormonitoiminnasta, miestisseistä tms. Kaiken kukkuraksi ollaan tullut hänen kanssaan raskaaksi vähän liian helposti. No, hänen yksi miespuolisista kavereistaan kammoaa soijaa. Hän ei suostu juomaan ikaffeakaan, koska siinä on kuulemma soijaa. Hän on vannoutunut maidon juoja ja lihan syöjä. No, tällä kaverilla on muhkeat miestissit, naama kukkii ja keskivartalolle muodostunut muhkea vararengas viime vuosien aikana. Hän on alkanut näyttää viime vuosina hyvin naiselliselta. Silti hän jaksaa paasata soijan vaaroista. Hän ei anna edes tyttärensä syödä soijaa. Ollaan kuunneltu hänen juttujaan lievästi huvittuneina. Mutta kukin tyylillään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itsesi pettämiseltä kerkeät, niin mieti hetki: kumpi mahtaa loksahtaa paremmin ihmisen reseptoriin, ns. heikko estrogeeni eli kasviestrogeeni vai toisen nisäkkään estrogeeni?
Se että jokin asia tulee kasvista ei tarkoita, että se on jotenkin parempaa kuin eläimestä tai koeputkesta tuleva aine. Onhan sekin naurettavaa, että oopiumunikon vaikutusta voi vahventaa etikalla... ainiin se onkin heroiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos syö luomua.
Hetkinen... milläs logiikalla luomueläimillä ei ole hormonitoimintaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se soijankaan estrogeeni (joka siis on rakenteeltaan kaukana ihmisen ja naudan estrogeenista) mene e-pillereihin.
Sen säilyvyys on huono. Käyttämällä sen saa pois soijasta.
Pubmedista löytyy useita tutkimuksia mistä ne kehon ulkopuoliset estrogeenit, xenoestrogeenit, tulee.
80% tulee maitotuotteista länsimaisessa ruokavaliossa...
Nykyään maitolehmät on hormonipommeja, ne tuottaa valtavan määrän raskaushormoneita maitoon. Sama lihaan, jos ne teurastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, ap on lukenut jotain 1980-luvun "tiedettä". Soijan estrogeenit ovat fytoestrogeenejä, joille ei löydy reseptoreja ihmiskehosta. Enemmän olisin huolissani näistä heraa kiskovista miestissien kasvattelijoista, nisäkkäillä kun on käytännössä vastaavat hormonit.
Ollakseen "estrogeeni" aineen täytyy määritelmän mukaan vaikuttaa estrogeenireseptoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijallahan hoidetaan vaihdevuosioireita, jotka johtuvat estrogeenin määrän laskusta.
Soijaa vaihdevuosien hoitoon suosittelevat vain luontaistuotekauppiaat ja uskomushoitajat, tieteellistä näyttöä sille ei ole löytynyt.
Höpö höpö. Meta-analyysi on "vähän" eri mieltä sun kanssa.
"CONCLUSIONS:
Soy isoflavone supplements, derived by extraction or chemical synthesis, are significantly more effective than placebo in reducing the frequency and severity of hot flashes. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ylijäämä? Meneekö ylijäänyt soija sitten e-pillereihin?
Osa eläimestä menee hukkaan aina.
Vierailija kirjoitti:
Pubmedista löytyy useita tutkimuksia mistä ne kehon ulkopuoliset estrogeenit, xenoestrogeenit, tulee.
80% tulee maitotuotteista länsimaisessa ruokavaliossa...
Nykyään maitolehmät on hormonipommeja, ne tuottaa valtavan määrän raskaushormoneita maitoon. Sama lihaan, jos ne teurastetaan.
Parasta mitä itselleen voi tässä asiassa tehdä on lopettaa kaikki maitotuotteet, lopettaa tehotuotettu liha, siirtyä villikalaan, villeihin rapuihin, ostereihin jne.
Jollakin tofulla pari kertaa viikossa ei ole mitään vaikutusta hormonitoimintaan verrattuna esim. suomalaisten maitomääriin.
Vierailija kirjoitti:
Todelliset miehet syövät raakaa mieskarhun mieslihaa! Sitä saa paksun ja suonikkaan siittimen ja oikein raivoseisokin!
Kirjoita toi vielä kiinaksi ja japaniksi nettiin, niin suomalaiset ei oo köyhiä enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itsesi pettämiseltä kerkeät, niin mieti hetki: kumpi mahtaa loksahtaa paremmin ihmisen reseptoriin, ns. heikko estrogeeni eli kasviestrogeeni vai toisen nisäkkään estrogeeni?
Se että jokin asia tulee kasvista ei tarkoita, että se on jotenkin parempaa kuin eläimestä tai koeputkesta tuleva aine. Onhan sekin naurettavaa, että oopiumunikon vaikutusta voi vahventaa etikalla... ainiin se onkin heroiinia.
No ei tietenkään kasvista tuleva aine ole välttämättä sen parempaa kuin eläimestä tuleva aine. Johan tässä on sulle koetettu selittää, että kasviestrogeeni ei sovi ihmisen reseptoriin. Riippuu sitten käyttötarkoituksesta, onko se hyvä vai huono asia. Vaihdevuosiin soija on huono, ravinnoksi hyvä.