Miksi mä en laihdu??!!
Luen jatkuvasti upeita uutisia miten joku on puottanut viikossa, kuukaudessa jne. useita kiloja painoaan. Ja tämä on saattanut olla tulosta esim. vain makean poisjättämisen myötä, ilman isoja liikuntaponnisteluja. Mitä ihmettä!!???
Olen noudattanut aktiivisen liikkujan linjaa (hiihto, kävely, juoksu, sauvakävely, hieman aerobisat treeniä) nyt pari-kolmekuukautta. Ja tämä on todelinen aktiivitason nousu aiempaan... Paino putosi alussa kolme kiloa ja siihen on jäänyt ja jämähtänyt. Vaikka liikun kuinka, ei tapahdu mitään. Olo on vähän keventynyt ja jotkut vaatteet ei purista yhtäpaljon, mutta painoa on silti, ei tipu!
Olen painonpudotuksen tueksi ruvennut syömään huomattavasti enemmän kasviksia, myös hedelmiä hieman (ei paljon piilosokerin vuoksi, maks. 1-2/pv), enkä läträä salaatinkastikkeilla. Makeisten/leivonnaisten suurkuluttaja en ole koskaan ollut.
Mitä mä teen väärin? Mikä mättää ettei paino putoa?! Väsyttää ja ahdistaa tällainen aivan ä-l-y-t-t-ö-m-ä-s-t-i !!!!!!!!!
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 16:34"]
ensinnäkin, hiihto, juoksu ja sauvakävely ovat kaikki aerobista treeniä. ota mukaan kuntosali niin alkaa kehonkoostumus muuttua ja rasva palaa. toisekseen, opettele syömään oikein. jonkun jo mainitsema kiloklubi on hyvä ilmainen apuväline.
[/quote]
No kyllä se niin on että nimenomaan aerobinen treeni on parasta laihdutuksen kannalta. Joten siitä nyt ei ainakaan ole kiinni tuo ap:n laihtumattomuus. Itse veikkaan myös liian vähäistä syömistä.
En millään jaksa uskoa siihen, että jos syö liian vähän, ei laihdu. No, ehkä ei laihdu maksimaalisen nopeasti, mutta ihan varmasti laihtuu.
Ap, kirjaa ylös KAIKKI syömisesi. Veikkaan että syöt liikaa.
Meillä esim. on töissä ihmisiä (=naisia), jotka "syövät vain salaattia", mutta tosiasiassa syövät juustosalaattia, jossa on leipäkrutonkeja ja paljon pähkinöitä. Eli paljon kaloreita. Kyllä. Pähkinöissä on paljon kaloreita, joten paljon syötynä ne lihottavat vaikka ovatkin terveellisiä.
Tiedoski vaan kaikille laihuttajille: HEDELMIÄ VOI SYÖDÄ HUOLETTA MIELIN MÄÄRIN LAIHDUTTAESSA!
Fruktoosi eli hedelmäsokeri on kuin onkin ihmisen pahin vihollinen ja yksi liikalihavuuden syy, mutta sillä ei ole mitään tekemistä hedelmien kanssa. Nimi on harhaanjohtava. Toki hedelmissä fruktoosia on, mutta huomattavan pieniä määriä.
Pahoittelut lähteiden puutteesta, mutta olen todellakin kuullut yhdeltä ravitsemustieteilijältä ja Ylen dokumentista, ettei hedelmillä kukaan saa itseään lihavaksi. Tämä ravitsemustietelijä sanoi, etteä hedelmiä voi syödä likaa ainoastaan silloin, kun ei pysty enää huolehtimaan muiden ruoka-aineiden riittävästä saanista (kuten rasvojen ja proteiinien).
[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 16:44"]
En millään jaksa uskoa siihen, että jos syö liian vähän, ei laihdu. No, ehkä ei laihdu maksimaalisen nopeasti, mutta ihan varmasti laihtuu.
Ap, kirjaa ylös KAIKKI syömisesi. Veikkaan että syöt liikaa.
Meillä esim. on töissä ihmisiä (=naisia), jotka "syövät vain salaattia", mutta tosiasiassa syövät juustosalaattia, jossa on leipäkrutonkeja ja paljon pähkinöitä. Eli paljon kaloreita. Kyllä. Pähkinöissä on paljon kaloreita, joten paljon syötynä ne lihottavat vaikka ovatkin terveellisiä.
[/quote]
Valitettavast se vaan ON niin, että liian vähän syömällä haittaa laihduttamista. Jos elimistö ei saa tarpeeksi polttoainetta ravinnosta, menee se säästöliekille ja pahimmassa tapauksessa alkaa syömään itse itseään (ja vieläpä lihaksia, mikä on pahin mahdollinen vaihtoehto).
Kiitos kaikille vastauksista! Pääsen palaamaan niihin vasta nyt, mahtavat ulkoilukelit vei ulos. On oikeasti kiva lukea asiallisesti kantaaottavia kommenetteja!!! Eli uskotaan että mulla tää haaste oikeasti on, kiitti! :)
Kiloklubiin tutustun ehdottomasti, ja rupean kirjaamaan ylös syöntejäni.
Joku kysyi tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Arvot on vasta otettu ja ovat viiterajoissa, jotan siitä ei pitäisi olla kysymys. Uudet mittaukset on tiedossa parin kuukauden päästä
ensinnäkin, hiihto, juoksu ja sauvakävely ovat kaikki aerobista treeniä. ota mukaan kuntosali niin alkaa kehonkoostumus muuttua ja rasva palaa. toisekseen, opettele syömään oikein. jonkun jo mainitsema kiloklubi on hyvä ilmainen apuväline.